רובי קין: "אנחנו יודעים מה מכבי חיפה מכינה, יש לנו פתרונות"

play
זקוק לו בדחיפות, או יכול לחכות? קין | אריאל שלום
צפו: הרחקה שנויה במחלוקת, חזיזים ושני שערים בין סכנין למכבי ת"א בדוחא 03:19

לקראת המשחק המכריע בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בשבת, אמר מאמן המוליכה: "נראה לכם שאגיד שהם פייבוריטים? אנחנו רוצים לנצח ואני כבר לא יכול לחכות". וגם: כיצד הגיב לשאלה אם התגובות שלו קיצוניות ומלחיצות, חזרת ואן אובריים וההיערכות לחסרונו של מילסון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב איבדה השבוע בסכנין שתי נקודות יקרות והפער בינה לבין האלופה מכבי חיפה הצטמק לחמש נקודות. בשבת (20:30) רובי קין ושחקניו יתארחו בכרמל ואם יפסידו לירוקים בפעם השלישית העונה והרביעית בסך הכל בליגה, רק שתי נקודות יפרידו בין הקבוצות כשיישארו 9 נקודות בקופה.

הבוקר (חמישי) נערכה מסיבת העיתונאים של רובי קין לקראת המשחק ובתחילתה נשאל אם מכבי חיפה גם בעיניו הפייבוריטית לניצחון: "האם אני מסכים שמכבי חיפה פייבוריטית? נראה לך שאגיד שכן? אתם מכירים אותי מספיק זמן, לרגע לא אגיד משפט כזה על הקבוצה שלי. אנחנו הולכים למשחק שאנחנו רוצים לנצח בו. שום דבר לא השתנה מאז שהגעתי לקבוצה מהבחינה הזאת. אני בא לכל משחק כדי לנצח. שיחקתי אתמול פאדל טניס עם ג'ק ובן ובאתי כדי לנצח. אני רוצה לנצח הכל. בכל תחרות שאני משתתף בה. אם זה חיפה, סכנין – שום דבר לא משתנה.

מאמן מכבי תל אביב רובי קין
מתקשה להירגע. רובי קין | מאור אלקסלסי

"אתם רוצים לדבר על איך שנראינו ביום שני? בואו נדבר על מה קרה במשחק הזה", המשיך המאמן וניתח את התיקו בסכנין, "בכדורגל משחקים 90 דקות, במחצית השנייה התחלנו טוב ואז קיבלנו אדום וזה גמר את המשחק. זה הכדורגל, צריך לדעת להתמודד עם מצבים, אבל היו הרבה נסיבות במחצית הראשונה ליכולת שלנו ואני לא נכנס לזה כי אני לא רוצה להישמע מתרץ. בכדורגל משחקים 90 דקות, בהתחשב בכל מה שקרה, הנקודה הזאת יכולה להיות מאוד קריטית בסוף".

על שער נוסף שספגה הקבוצה ממצב נייח: "אני מאוכזב מהשער הזה, אני לא רוצה לספוג מקרן כזאת כשאתה ב-10 שחקנים ונשארו עוד 25 דקות למשחק. זה מאכזב כמובן, אבל זה מה שזה. צריך להתקדם הלאה ולהמשיך למשחק הבא. אני יודע שהנייחים של מכבי חיפה טובים מאוד, לכל קבוצה יש את החוזקה שלה ואין ספק שזה הכלי שלהם".

עוד אמר על מכבי חיפה: "היא אלופה עם סיבה בשנים האחרונות, קבוצה פיזית מאוד, חזקה, עושה לא מעט קשיים ליריבות שלה, אבל גם אנחנו יודעים לייצר קשיים. אנחנו משחקים בדרך אחרת מהם, להם יש את הסגנון שלהם, אבל זה משחק שאני מחכה לו, אני לא יכול לחכות לו כבר. כמאמן, כשחקן. אני רוצה לשחק משחקים כאלה, בשביל זה משחקים כדורגל, מפגש גדול, אווירה עוינת, אם אתה לא מתרגש מהמשחק הזה – יש לך בעיה כשחקן. אני ממש מחכה לו".

יוריס ואן אובריים מכבי תל אביב
יוריס ואן אובריים מכבי תל אביב | אריאל שלום

בדוחא ביום שני הורחק פליסיו מילסון שיחסר לצהובים והאירי התייחס גם לכך: "יש לנו פתרונות למשחקים מסוימים. אנחנו יודעים מה הם יעשו, אין להם מה להפסיד. הם ישחקו עם שני חלוצים, זה מה שהמאמן שלהם מאמין בו, עם שני חלוצים פיזיים כמו שלו, אנחנו מוכנים לזה ויודעים מה הם מכינים לנו, ואנחנו נגיע כמו שצריך. אני מסתכל על הקבוצה שלי, עבדתי עם הצוות שלי על התוכנית ויש לנו כמה פתרונות".

על יוריס ואן אובריים שחזר לאימונים ולסגל, אך לא שיחק מאז שנפצע בחושד שעבר: "צריך לשקול איך להשתמש בו. צריך לתת גם כבוד לעדן קארצב, לדעתי הוא היה טוב מול סכנין. באופן אידיאלי, אם היינו מובילים ולא היינו מאבדים שחקן, אז הוא היה נכנס ל-20 דקות. אין ספק שהוא חשוב עבורנו למשחקים הבאים".

על הטענות כי הוא מלחיץ את השחקנים בזמן המשחק: "שום דבר לא השתנה מבחינתי, מהמשחק הראשון שלי לא השתנתי. אני אמוציונלי, שום דבר לא השתנה, תצפו במשחקים שלי ותראו שאני מתנהג באותה הצורה, כמובן שאני אגיב בצורה קשה כשיש עבירות מטופשות שלא נותנים לנו, איך לא אגיב? אני צופה גם בכל מי שבצד השני של הקווים. מבין כל המאמנים בליגה אני חושב שהתגובות שלי הן הכי פחות קיצוניות. תסתכלו על מאמנים אחרים ותראו. השחקנים אנושיים, הם ירגישו לחץ כל הזמן. הם במצב טוב, הם במקום הראשון והם צריכים ליהנות מהלחץ ולא משנה מאיפה הוא מגיע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי