רן קוז'וך על עתידו במכבי פתח תקוה: "כשנסכם יהיה אפשר להודיע"

play
רן קוז'וך מאמן מכבי פתח תקוה | ברני ארדוב
צפו: הרחקה שנויה במחלוקת, חזיזים ושני שערים בין סכנין למכבי ת"א בדוחא 03:19

המאמן אישר לפני הדרבי כי ברצונו להמשיך על הקווים במלאבס גם בעונה הבאה: "חושב שזו הכוונה של שני הצדדים". וגם: מחזורי הסיום, גמר הגביע והשינוי של מחאמיד

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה הבטיחה את הישארותה בליגה אחרי הניצחון 0:4 על הפועל חדרה והיא תגיע בשבת הקרובה לדרבי כשהיא משוחררת מלחץ הירידה. המשימה העיקרית שנותרה לרן קוז'וך ולשחקניו היא כמובן גמר גביע המדינה בסוף החודש נגד הפועל באר שבע, אך במועדון מתייחסים ברצינות רבה לדרבי הקרוב וכן למשחק סיום הליגה בשבוע הבא נגד בית"ר ירושלים.

"זה המשחק לפני האחרון שלנו בליגה ולכל משחק יש משמעות מבחינתנו, גם למשחק מול בית"ר ירושלים, בטח כשיש לנו את גמר הגביע עשרה ימים לאחר מכן", אמר היום חמישי) קוז'וך במסיבת העיתונאים לקראת הדרבי. "היו לנו שתי מטרות והצלחנו לעמוד באחת מהן (ההישארות בליגה, ר"ב), כל משחק הוא חשוב בשביל המטרה הסופית. זה הרבה יותר נוח להגיע ככה למשחקים הקרובים, אחרי הבטחת ההישארות. לא יודע אם לחץ זו היתה המילה, אבל הייתה הרגשה לא נעימה. אתה די רחוק, אבל מאוד קרוב, אתה מאמין שלא תסתבך, אבל הכל יכול לקרות. אז כן, היו המון מחשבות ואני שמח שהשחקנים עשו תצוגה אדירה נגד חדרה ומהר מאוד הורידו את מפלס הלחץ לכל מי שהיה לו כזה, זה בהחלט הרבה יותר נוח".

רן קוז'וך מאמן מכבי פתח תקוה
איך שומרים על המתח בשני המחזורים שנותרו עד לגמר? רן קוז'וך | שלומי גבאי

קוז'וך נשאל בנוגע להארכת חוזהו לעונה הבאה והשיב: "ברגע שנסכם על הדברים יהיה אפשר להודיע. בני אדם מתכננים תוכניות והקדוש ברוך הוא צוחק, אז הכל יכול להיות, אבל אני חושב שהכוונות של שני הצדדים להמשיך".

המאמן נשאל האם הוא ישמור על מספר שחקנים שנמצאים בסכנת הרחקה בגלל צהובים, כדי שלא יעדרו מגמר הגביע אחרי המשחק נגד בית"ר והפתיע: "אתם כנראה לא מעודכנים, הצהובים בליגה לא תופסים לגמר הגביע. גם מי שיקבל צהוב חמישי או תשיעי בליגה, עדין יוכל לקחת חלק בגמר, כי היה שינוי בתקנון, בדקנו את זה, זה מה שהתקנון אומר. אם זה לא נכון, נדאג להיות חכמים ולא נסכן את מי שנמצא בסכנת צהובים".

בשבת תערוך מכבי פתח תקוה טקס פרידה רשמי מהחלוץ טל בן חיים, שהודיע לא מכבר על פרישה מכדורגל והפך להיות חלק מהצוות המקצועי כאחראי על מחלקת הסקאוטינג שהולכת ומתפתחת במועדון: "טל עשה קריירה אדירה במועדונים גדולים, גם בארץ וגם בחו"ל ואני חושב שאם הוא יצליח להביא את הניסיון שהוא רכש ואת האנשים שהוא למד מהם לתוך מכבי פתח תקוה, אני חושב שהוא יכול לעשות הרבה דברים טובים בעתיד עבור המועדון. הוא מישהו שגדל פה, הוא מאוד תשוקתי עבור המועדון, רעב מאוד להצליח עם המועדון וגם באופן אישי, אז אני חושב שרעב זה הבסיס להכל וזה משהו שיש לו. יחד עם הניסיון שהוא צבר בדרך, הוא יכול לעשות דברים יפים עבור מכבי פתח תקוה".

אנאס מחאמיד שחקן מכבי פתח תקוה חוגג שער
"כשהוא לא עמד בסטנדרטים הוא ידע לקבל בראש". מחאמיד | ברני ארדוב

על השינוי בגישה וביכולת שעשה אנאס מחאמיד, שכבש צמד מול חדרה בשבת: "זה פשוט מאוד. עבורי יש סטנדרטים מסויימים שאני מכתיב במועדון, אגב הם כוללים גם אותי. גם אני צריך לעמוד בסטנדרטים שהמועדון מציב ואני חושב שבלי קשר לשם כזה או אחר, מי שלא יעמוד בסטנדרטים, לא יוכל להיות פה ובטח לא יוכל לשחק. מי שיעמוד בסטנדרטים, בטח אם הוא שחקן טוב, יזכה לדקות משחק. ייאמר לזכותו של אנאס, כשהוא לא עמד בסטנדרטים הוא ידע לקבל בראש. הוא הבין ועשה שינוי".

על העונה המטלטלת שעברה עליו: "אתה רוכש הרבה ניסיון בעונה כזאת וזה מעצב אותך מאוד. אתמול שאל אותי חבר מה הסוד ועניתי לו במשפט אחד – הסוד לעונה הזאת ולדרך שאני עובר, אלה שלושת המשחקים הראשונים שהיו לי כשהגעתי למכבי פתח תקוה. הפסדנו 3:0 להפועל חיפה, 5:0 למכבי חיפה ואז הפסדנו 1:2 לאשדוד, בדקה 90 ומשהו לאשדוד שהיתה איתנו אז במאבק על הירידה בתחתית. נכנסתי לחדר ההלבשה ואמרתי לשחקנים משפט אחד שמסכם את כל השנה הזאת. אמרתי להם: 'תוצאות לא טובות עושות אותי רק יותר רעב ויש דרך מסויימת שמי שיילך בה יילך איתי, ומי שלא יילך בה, לא יילך איתי, או שאני לא אהיה'. אני חושב שההתעקשות הזאת והידיעה על מה אני רוצה, גם מבחינת ההתנהלות של הקבוצה וגם מבחינה מקצועית, זאת היתה נקודת העיצוב שלי וזה מה שבסופו של דבר השאיר את הקבוצה בליגה".

לסיום דיבר קוז'וך על רצונו להמשיך במגמת השיפור בעונה הבאה: "במכבי פתח תקוה יש קרקע פורייה. ואם אנחנו נעשה את הדברים נכון, הצוות שלי ואני ביחד עם ההנהלה, אפשר לייצר פה איזשהו תהליך שבסופו אפשר לקטוף פירות לאורך זמן. זה לא יהיה פשוט, זה יהיה סזיפי, יהיו הפסדים בדרך, יהיו חילוקי דעות בדרך, אבל בסופו של דבר, אם אנשים פה, אני והצוות שלי מצד אחד וההנהלה מצד שני, יהיו מחוייבים לתהליך, אפשר לעשות במכבי פתח תקוה דברים יפים. אני נהנה פה, אבל אני נהנה בכל מקום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי