מי יתחיל לעבוד על העונה הבאה? סימני השאלה בהפועל תל אביב

play
הקהל לא קיבל אותם בסיום | דני מרון
ברנס לא עמד בלחץ, הפועל ת"א הפסידה 2:0 לאשדוד וירדה ללאומית 03:32

בעוד כמה שבועות יתברר אם ספרא רוכש את האדומים, אך עד אז מישהו יצטרף להתחיל לתת תשובות לשאלות הבוערות: מה עושים עם החוזים של צ'יבוטה ואלטמן, האם טוריאל יימכר, מה עם השחקנים שמסרבים לרדת ללאומית, ומי יבחר את הצוות המקצועי הבא?

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לאחר שירדה ליגה, סימני שאלה גדולים מרחפים מעל העונה הבאה של הפועל תל אביב בלאומית. ראשית כל, נכון לרגע זה וכנראה גם לשבועות הקרובים, לא ברור מי יהיו הבעלים של הקבוצה. בשבועיים הקרובים בדיקת הנאותות על ידי אדמונד ספרא אמורה להיכנס לשלב מתקדם, אך גם אחריה, בעקבות ירידת הליגה המו"מ עשוי להיות לא פשוט.

סימני שאלה גדולים עולים בנוגע להחזר ההשקעה המלא אותו רוצה דייויד מינצברג, ונראה כי לפחות עד לסוף החודש הקרוב, האדומים יהיו בסימן שאלה גדול בנוגע לזהות הבעלים.

איך מתחילים להכין את העונה הבאה במצב כזה? צריך תכנית הבראה כלכלית לעונה בלאומית, למועדון יש הרבה מאוד התחייבויות ובליגה השנייה ההכנסות יורדות בצורה משמעותית, שלא לדבר על כך שאוהדים מאיימים בחרם מנויים במידה אם מינצברג נשאר.

שחקנים כמו עומרי אלטמן ומאוויס צ'יבוטה עם שכר שמתקרב ל-300 אלף יורו נטו, לא יקבלו את השכר הזה בלאומית. זה יכול להגיע להתרת החוזה תמורת פיצוי, הישארות עם קיצוץ גדול או כל דבר אחר, אך אין כרגע מי שינהל את כל האירוע הזה. הרצון לראות אותם עוזבים או נשארים, תלוי בזהות הבעלים.

שחקני הפועל תל אביב, הישאם לאיוס, מאוויס צ'יבוטה, טל ארצ'ל
הקהל לא קיבל אותם בסיום | דני מרון

זה לא נגמר כאן. צריך אנשי מקצוע מתאימים כדי להכין קבוצה ללאומית, צריך להבין אם הולכים עם בסיס צעיר או דווקא מחפשים שחקנים שמתאימים ספציפית לליגה הזאת ובאנרגיות אחרות אחרי שנת ההתרסקות. אם קודם הזכרנו את אלטמן וצ'יבוטה, יש שחקנים עם שכר של 120-150 אלף דולר כמו רז מאיר, איהאב גנאיים וזיו מורגן שלא ברור אם במועדון ירצו אותם או שהם ירצו לרדת ללאומית. בשבועות האחרונים ישנה התעניינות בסתיו טוריאל, גם ממועדונים גדולים. גם כאן צריכה להתקבל החלטה משמעותית, כי טוריאל הוא מהשחקנים הבודדים מהסגל שיכולים לעזור לקבוצה בלאומית, אם ירצה להישאר.

הסיכויים להשאיר את הישאם לאיוס, ה"כוכב" של הקיץ הקודם שרק רוצה להתקדם מקצועית וכלכלית, נראים אפסיים. בריאן פאסי עם חוזה לעוד שנה וישנם עוד כמה שחקנים על משבצת המתנדנדים. מכל הסלט הזה של בעלי החוזים, מישהו צריך להתחיל לעבוד כבר היום, למנות צוות מקצועי, להכין תכנית עבודה ללאומית ולמצוא פתרונות.

קיץ ארוך צפוי לאדומים, אבל הוא בהחלט לא פשוט. כמו שתמיד אומרים שהפועל תל אביב לא תרד, כעת אומרים שהיא תעלה בתוך שנה. בפעם האחרונה שהיא ירדה היה איזשהו בסיס, הבסיס הנוכחי לא מסוגל להחזיר את האדומים לליגת העל. מישהו חייב להתחיל לעבוד עוד היום על העונה הבאה – אחרת גם התבססות בלאומית תהפוך לאופציה.

עוד באותו נושא: הפועל תל אביב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי