שחקן העונה בליגת העל? מחקר קבע: גבי קניקובסקי הכי יעיל

play
שחקן מכבי תל אביב, גבי קניקובסקי, מצדיע לזכר חבריו שנהרגו במלחמה, אחרי שכבש שער | אריאל שלום
אף אחד כבר לא יקח את זה ממנה. צפו: מכבי בדרך לאליפות אחרי 0:1 בחיפה 04:57

מכון CIES פרסם את רשימת הכדורגלנים היעילים ביותר ב-54 הליגות הבכירות, קשר מכבי תל אביב מוביל בישראל. מי היחיד בטופ 20 שאינו שחקן של אחת מארבע הראשונות בטבלה?

(גודל טקסט)

מכון מחקרי הספורט CIES מפרסם לאורך עונת הכדורגל לא מעט מחקרים ותוצאות מעניינות. היום (רביעי) הוא פרסם את רשימת "השחקנים הכי יעילים" בכל 54 הליגות הבכירות בעולם, כולל ליגת העל הישראלית. רבים אולי יופתעו מהתוצאה, אבל לפיה יש למכבי תל אביב שחקן אחד שניצב מעל כולם.

בהנחה שמכבי תל אביב אכן תזכה באליפות סביר שהרוב יציעו את ערן זהבי או פליסיו מילסון לתואר שחקן העונה, אבל לפי CIES, זהו גבי קניקובסקי שמדורג מעל כולם כשחקן הכי יעיל בליגת העל. קניקובסקי שיחק העונה לפי המנהלת 2,553 דקות, הבקיע 8 שערים ובישל עוד 6. מילסון לעומתו שיחק 1,933 דקות, כבש 7 ובישל 4 ואילו זהבי שיחק 2,431 דקות, הבקיע 17 ובישל עוד 7.

גבי קניקובסקי שחקן העונה? המחקר של CIES
| צילום מסך, CIES

הניתוח של CIES מתבסס על שישה פרמטרים שכוללים מאבקים בהגנה, מסירות בשליש האחרון, דריבלים, יצירת מצבים, סיומת ומאבקים אוויריים. לפי הציון המשוקלל, קניקובסקי מוביל את הליגה עם 60.9 נקודות – הוא מצטיין בעיקר ביצירת מצבים כצפוי. מיד אחריו מדורג ענאן חלאילי ממכבי חיפה עם הציון 60 והוא מצטיין בדריבלים מוצלחים, אחריו עבדולאי סק שמוביל את הליגה במאבקים אוויריים והציון שלו הוא 59 וגם המדורג רביעי הוא שחקן מכבי חיפה, עלי מוחמד שקיבל את הניקוד 57.4 והוא מדורג גבוה בזכות המסירות בשליש האחרון. מילסון מדורג חמישי (56.7) והניקוד שלו זהה לזה של דור פרץ, חברו ממכבי תל אביב.

ערן זהבי קיבל את הציון 52 והוא במקום ה-15 בלבד. לפניו ממכבי תל אביב נמצאים גם רוי רביבו ויוריס ואן אובריים. בין ה-15 הראשונים שאינם שחקני מכבי תל אביב או מכבי חיפה, נמצאים ירדן שועה מבית"ר ירושלים (54.6), תומר יוספי מהפועל חיפה (54.6) וכן מיגל ויטור והלדר לופס מהפועל באר שבע (54 ו-53.6 בהתאמה). פרדי ורגאס מבני ריינה סוגר את הרשימה במקום ה-20 והוא הנציג היחיד שלא נמנה עם ארבע הקבוצות שבמקומות הראשונים בטבלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי