"הייתה לי הצעה ממכבי תל אביב והפועל באר שבע, אבל בחרתי במכבי חיפה"

play
יעקב שחר | אודי ציטיאט
צמד למאור לוי ב-1:4 של מכבי פתח תקוה על הפועל בדרבי 03:24

הפרק הכושל בירוק ("15 אחוז מהיכולת שלי לא הצלחתי להביא. במשחק בבלומפילד אמרתי לעצמי שזהו וגם במועדון הבינו שהם לא יכולים להרוויח אותי יותר") והפרישה ("כדורגל זו האהבה הכי גדולה שלי")

(גודל טקסט)

כחודש לאחר שהודיע על פרישה מכדורגל בגיל 37, איתי שכטר התארח בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וסיפר על ההחלטה לתלות את הנעליים והפרק המאכזב שלו במדי מכבי חיפה.

על הפרישה מכדורגל אמר שכטר: "עדיין לא מעכל. אני לא משווה אף פעם, אבל כדורגל זו האהבה הכי גדולה שהייתה לי בחיים והאושר שבשבילו אני קם בבוקר. אני כל כך מחובר למקצוע הזה – אני אוהב את האימונים, המשחקים, הלחץ, הרגש וגם ההפסדים. אני רואה אנשים והם אומרים לי 'פרשת, פרשת', אבל אני עוד לא מעכל את זה. אני מאמין שבעונה הבאה כשהקבוצות ייצאו למחנה אימון, יתחילו לשחק באירופה ואני אראה את כולם על הדשא ומבקיעים גולים, שם אני אקבל את זה. אני מרגיש שאשתי מתחילה ללחוץ עליי (צוחק), היא מתחילה להרגיש שעכשיו אין אימוני בוקר אז 'בוא תיקח, בוא תחזיר'. בסדר, לאט-לאט".

איתי שכטר מודיע על פרישה מכדורגל | ניב אהרונסון

שכטר המשיך וסיפר על הפרישה: "בעונה שעברה כבר התחלתי להכין את עצמי, אבל אי אפשר באמת להכין את עצמך לזה. גם פיזית וגם נפשית הרגשתי שאני כבר לא יכול לתת את מה שאני. באופי שלי, אם אני לא חלק חזק בקבוצה ולא יכול לתת, אני מעדיף לתת לדור החדש להוכיח את עצמו. יהיה לי קשה, אני אעבור ימים קשים, אבל אף אחד לא אמר לי שאשחק כדורגל לנצח. אנשים לא באמת יודעים – להיות כדורגלן ברמות הגבוהות, אתה חי עם לחצים גדולים והנפש שלך מרוסקת – אתה צריך להוכיח כל הזמן ויש רגעים ויש משברים. לא יהיה לי את הלחץ הזה יותר. אתה לא משפיע יותר על מאמנים, שחקנים ואוהדים. לשבת אחרי משחק כשהבקעת גול טוב, יש רגעים שאי אפשר להסביר. כשהקהל צועק את השם שלך – אין, זה לא יחזור".

על הפרק המאכזב שלו במכבי חיפה: "לא הסתדר. אני בחור צפוני, מכבי חיפה בילדות שלי הייתה הכל. מועדון אחד הגדולים בישראל, אבל זה לא התחבר מבחינה מקצועית. 15 אחוז מהיכולת שלי לא הצלחתי להביא. היה לי משחק אחד בבלומפילד עם מכבי חיפה, אבא שלי ואחי באו והייתי בתקופה לא טובה, כל הקהל צעק 'שכטר מת' והקהל של חיפה הצטרף. שם אמרת לעצמי שזהו, זה כבר היה רגע שגם במועדון הבינו שהם לא יכולים להרוויח אותי יותר. הייתי מאוד דומיננטי בקטע של לרצות לנצח וזה פשוט לא הלך. באותה תקופה לפני שחתמתי, הייתה לי הצעה ממכבי תל אביב והפועל באר שבע, אבל בחרתי במכבי חיפה ודברים לא התחברו. הקהל של חיפה כל הזמן שולח לי הודעות 'תפסיק, תעזוב אותנו, אז לא הלך'. זו הייתה תקופה קשה במכבי חיפה, כל מי שהגיע היה לו קשה. התנאים וכל מה שקיבלנו – מועדון עם קהל מפלצת – ציון 10. כקבוצה, לא התחבר".

על ירידת הליגה עם הפועל פתח תקוה: "הקבוצה נבנתה לא טוב, היא לא הייתה מספיק טובה והזרים לא היו מספיק טובים – הקבוצה לא הייתה מוכנה לליגת העל. גם נושא המלחמה, כשהיו משחקים כל 3-4 ימים, זה פגע בקבוצה כי היה לנו סגל מאוד קצר, אולי הכי קצר בליגה. צריך לדעת להתמודד גם עם רגעים כאלה".

איתי שכטר | אריאל שלום
עוד באותו נושא: איתי שכטר, יניב קטן, מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי