הגיעו לבאר הטובה: הצצה להכנות מכבי ת"א למשחק האליפות

play
שחקני מכבי תל אביב חוגגים: ערן זהבי, דור פרץ, אושר דוידה | מאור אלקסלסי
אף אחד כבר לא יקח את זה ממנה. צפו: מכבי בדרך לאליפות אחרי 0:1 בחיפה 04:57

משחקי הגולף בקרית שלום, האינטרס המשותף עם גולדהאר ובליל הרגשות בשבוע הכי ישראלי בשנה ועתיד קין וזהבי שרוצים להתפנות לחתוך החלטות לעונה הבאה. כך נראו הימים האחרונים של הצהובים, שמצפים לנצח את הפועל באר שבע ולהניף סוף סוף צלחת אליפות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הממטרות הרטיבו את הדשא שכבר מתחיל לקבל את מכות החום של הקיץ התל אביבי המתקרב. בחלק הצפון מזרחי של מגרש האימונים הריץ יוסי זיגדון מאמן הכושר את השחקנים לחימום. ערן זהבי, אנריק סבוריט ואופיר דוידזאדה היו ביניהם. על הפרק משחק אליפות הלילה בבלומפילד (שבת, 20:30) ויומיים לפניו, ביום חמישי בבוקר, איש לא רצה לתת לרובי קין סיבות להשאיר אותו מחוץ לסגל.

בזמן שזיגדון עבד עם השחקנים, קין והעוזרים שלו רורי דלאפ ודייב סרצ'אן שיחקו בפעם המי יודע כמה גולף מאולתר בלי גומות ובלי להכות עם המקל בכדור. פיליפ האדסון, הצלע הרביעית שלהם, נשאר בתוך חדרי ההלבשה הפעם והם התחרו בלעדיו מי יטארגט מדויק יותר את הכדור ברגלו לתחנה הבאה על הדשא. פעם היה צריך להבקיע ממרחק לשער קטן, פעם להכניס את הכדור בין הקונוסים.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין, עם עוזריו דייב סארקאן, רובי סבאג'
משימת ריגול. קין ועוזריו | אריאל שלום

צריך לראות מהצד את קין נלחם לנצח את העוזרים שלו במשחק השולי הזה לפני החלק הטקטי באימון, כדי להבין מה הוא הביא למכבי תל אביב ולמה מיטש גולדהאר לא רוצה להיפרד ממנו. זו הרי לא היתה מכבי תל אביב מבריקה ואפילו לא יעילה ובכל זאת נרשמו לה שלושה הפסדים בלבד כל העונה בליגת העל. מי שמחפש את הסוד להצלחה בסגל נטול זרים, ימצא אותו ברוח הניצחון של קין. בטירוף הזה של האירי לא להשאיר פירור על הדשא בקרית שלום לעוזרים שלו. כששאלתי אותו חצי שעה קודם במסיבת העיתונאים איך הוא גורם לשחקנים שלו, לא לחשוב שהם כבר אלופים, כי הם עדיין לא, הוא ירה מיד: "אני אפילו לא עסוק במחשבה על אליפות. רק במחשבה איך אני מנצח את הפועל באר שבע".

רורי דלאפ ודייב סרצ'אן מחכים להחלטה של קין לא פחות ממה שמיטש גולדהאר מחכה לה. עד היום לא דיבר קין עם העוזרים שלו על עתידו. גם כי הוא לא החליט, גם כי הוא עוד צריך להתייעץ עם רעייתו וגם כי האמונה הטפלה עליה גדל קין, היא שאם תתחיל לעשות חשבונות על העתיד, תיכשל בהווה והעכשיו מבחינתו זה לקחת אליפות. לכל היתר יוותר זמן אחר כך. שפע של זמן.

למכבי תל אביב התאימה הגישה הזו. שלוש שנים בלי אליפות הולידו צורך עז להביא את התואר העונה לקרית שלום. את הכל שמו בצד במועדון. קין, זהבי, זרים, שום דבר לא עניין ולא מעניין מלבד הצלחת עם החריטה של אלופת עונת 23/24 – עבור ערן זהבי זו תהיה אליפות ראשונה מאז 2015, תשע שנים מאז שעשה זאת עם מכבי תל אביב בפעם הקודמת ועזב לסין. כזכור, גם בלי זהבי כבר היתה למכבי תל אביב פגרה ארוכה מדי של שלוש שנים ללא אליפות כאשר הפועל באר שבע הקדימה אותה שוב ושוב. שלוש שנים נוספות של אליפות ירוקה בכרמל היו חייבות להסתיים מבחינת מכבי תל אביב וזהבי, אחרת זו היתה קטסטרופה ספורטיבית.

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר לצד רובי קין
יחזיק אצבעות. גולדהאר עם רובי קין | אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

אם הכל יסתיים הלילה והחגיגות הצהובות ייפתחו, גולדהאר שנמצא בארץ ירצה לשמוע מקין 'yes I do' עוד בטרם הוא ממריא לחופשה. דלאפ וסרצ'אן רוצים אף הם לטוס לבתיהם בידיעה שהם חוזרים עם קין למוקדמות ליגת האלופות. אחרי הכל ולמרות הנסיבות העגומות, לעבוד ולחיות בתל אביב זה ממש לא רע.

זה היה שבוע ישראלי כמו שרק בישראל יודעים לייצר. ניצחון בסמי עופר, חגיגות קצרות ומייד כניסה ליום הזיכרון ויום העצמאות. קין הוזמן לעשות על האש אצל השכנים ושמע על ההסטוריה והרוח הישראלית. מול המצלמות הוא לא מדבר מילה על המדינה בה הוא מתגורר, אבל הוא יודע עלינו לא מעט. זה היה שבוע בו הכל התערבב. בליל של רגשות במכבי תל אביב עם שאיפה גדולה מעל, לגמור את זה הערב ולא לנסוע ביום שלישי לסמי עופר עם דפיקות לב מואצות ומיותרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי