"רובי קין ניהל מצוין את הסגל, מכבי תל אביב אחת האלופות המרשימות שהיו"

play
רובי קין מאמן מכבי תל אביב לצד מיטש גולדהאר בעלים מכבי תל אביב | אריאל שלום
ויטור הורחק אחרי 17 שניות, מכבי ת"א הביסה 0:3 את ב"ש במשחק ההכתרה 05:14

עונת הבכורה של האירי ("טיפל בצורה יוצאת מן הכלל במשבר זהבי ופרץ"), חשיבות מיטש גולדהאר ("הדבר הכי טוב שקרה למועדון מאז שהוא נוסד") והמשימה ("יותר מכל האליפויות של בכר"). אורי אוזן מנתח

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשן ספורט1 וכדורגלן העבר אורי אוזן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וניתח את זכייתה של מכבי ת"א באליפות, שיבח את העבודה של המאמן רובי קין ובחר את שחקן העונה.

האזינו לדברים

על הזכייה של מכבי תל אביב אמר אוזן: "אליפות מאוד מרשימה, רק שלושה הפסדים, היא יכולה להגיע ל-85 נקודות, שזו כמות יותר גבוהה מכל האליפויות של ברק בכר במכבי חיפה. צריך לזכור שזה נעשה אחרי היום הארור של השביעי באוקטובר, ש-50 יום לא שיחקו כדורגל ואז חזרו לעמוס שכלל המון טיסות בגלל שהמשחקים לא היו בישראל וכל זה תחת לחץ מאוד גדול. רשמו הרבה ניצחונות של ווינרים בהפרש של שער אחד, התעלו בפלייאוף כולל ניצחון בסמי עופר. אני חושב שרובי קין שידרג שקנים ברמה האישית".

על שחקן העונה: "אני מאוד מכבד את הבחירה בערן זהבי, אבל לדעתי שחקן העונה הוא מילסון. קניקובסקי? לא אתווכח, כי גבי הוא סיפור מאוד יפה והוא היה הגורם הכי יציב בקבוצה לאורך כל העונה. הוא שיחק בכל התפקידים, הבקיע שמונה שערים, בישל שישה והגיע לשיאו. יפה מאוד גם שמכבי תל אביב שיחקה עם הרבה מאוד שחקני בית. מכבי תל אביב אלופה ראויה, היא זכתה בצדק מוחלט ונשארה לה משימה אחת – אני לא יודע אם זה מעניין אותה, אבל אם היא תנצח את שני המשחקים, היא תגיע לאחוזי הצלחה יותר טובים מכל האליפויות האחרונות של מכבי חיפה. גם אם לא, היא באמת מהאלופות הראויות שהיו לנו".

רובי קין מאמן מכבי תל אביב | אריאל שלום

אוזן התבקש לדרג את הגורמים החשבים בזכייתה של מכבי תל אביב באליפות: "מיטש גולדהאר, הוא העוגן של מכבי תל אביב והדבר הכי טוב שקרה למועדון הזה מאז שהוא נוסד. את הניהול המקצועי הייתי שם במקום האחרון, כי מכבי תל אביב נכשלה בהבאת הזרים וגם חלק מהרכש הישראלי לא היה מדויק. נכון, יש את מילסון, אבל היא שיחקה רוב העונה עם שני זרים. מילסון שהוא שחקן העונה לדעתי ואנריק סבוריט שהוא שחקן מצוין, אולי בעונתו האחרונה. אני חושב שהניהול המקצוע היה פחות טוב. רובי קין ניהל מצוין את הסגל, אני חושב שהוא טיפל בצורה יוצאת מן הכלל במשבר של זהבי ודור פרץ. הוא ידע מתי להוריד אותם לספסל ומתי להחליף את זהבי כדי לשמור עליו. זהבי עוד מעט בן 37 וזה מדהים מה שהוא עושה בגילו, אף שחקן ישראלי לא עשה דברים כאלה בגילו.

"מבחינתי קין הוא האיש המרכזי העונה. אני גם אוסיף לזה את הלחצים החיצוניים שהוא עבר, ראינו אתמול את התגובות שהוא קיבל באירלנד שזו באמת מדינה מזעזעת. תחשוב מה קין עצמו מרגיש, אשתו והילדים גרים שם וזה לא פשוט. אני לא יודע כמה הרשתות החברתיות והתקשרות באות לידי ביטוי בשגרה, אבל זה עדיין לא נעים והוא התנהל בצורה נהדרת, ולכן אני עוד יותר מעריך את מה שהוא עשה ואת ההתמודדויות שלו. הוא הגיע לשמינית גמר קונפרנס ליג, זכה באליפות שלושה מחזורים לסיום וזו עונה ראשונה שלו כמאמן ראשי – עונה מאוד מוצלחת. שאפו גדול, ובוא נראה אם הוא יישאר".

מכבי תל אביב תמונת הנפת צלחת האליפות | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי