איביץ': "זה המועדון הגדול בישראל, צריך להסב גאווה לאוהדים"

מאמן מכבי ת"א סירב לחגוג אליפות, למרות שהצהובים הבטיחו אותה מעשית: "צריך לחכות שזה יהיה רשמי". ג'ראלדש: "אנו משחקים כמו משפחה, זה המפתח". סילבס: "קיבלנו שיעור ביעילות"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הבטיחה הערב (שלישי) מעשית את האליפות השנייה ברציפות שלה, עם ניצחון 0:3 חד וחלק על הפועל חיפה בסמי עופר, אבל למרות שהם מובילים בפער של 12 נקודות על מכבי חיפה כשנותרה בדיוק אותה כמות של נקודה בקופה עד לסיום העונה, אנשי הצהובים ביקשו לשמור על איפוק ולא לחגוג את התואר עד שהזכייה בו תהפוך לרשמית.

המאמן ולדימיר איביץ', שסירב לדבר על עתידו בקבוצה, אמר בסיום המשחק: "אני מקווה שבאמת נהיה אלופים. עדיין צריך לחכות, עד שזה יהיה רשמי. אנחנו מובילים ב-12 נקודות, נותרו ארבעה משחקים ואני מקווה שנשיג לפחות נקודה אחת".

הסיבה לדומיננטיות של קבוצתו: "אנחנו עובדים ביחד שנה שנייה ברציפות, יודעים את המטרות שלנו מתחילת השנה. השחקנים עשו עבודה פנטסטית עד עכשיו, עבדו קשה בכל יום והם מקבלים תמיכה מהמועדון. בזכות הדברים האלה אנחנו מנצחים, זה המועדון הכי גדול בישראל ואנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לעשות את האוהדים גאים".

כמה היה קשה לזכות באליפות בעונה כזו לא שגרתית: "קשה לכולם. לכל הקבוצות. התקופה מחוץ למגרשים הייתה קשה ולא רגילה עבור כולם, אבל זו הדרך בה נאלצנו לסיים את העונה ואני מקווה שהמצב הנוכחי יחלוף מהר ובעונה הבאה נוכל לשחק כדורגל עם אוהדים, כי זה חשוב".

הצהובים חוגגים. האליפות הובטחה מעשית | מאור אלקסלסי

האם ישתף יותר את הצעירים במשחקים שנותרו: "כרגע זה הסגל שלנו, כל השחקנים ישחקו עד הסוף. כולם עבדו קשה וראויים לדקות, כשיש משחק כל שלושה ימים צריך להעניק מנוחה לכולם. צריך לחשוב על השחקנים, על סכנת הפציעות. למה לא הרטיבו את הדשא היום? אני לא מבין את זה. אם ככה מנסים לעצור אותנו, זה לא נורמלי. צריך לחשוב על איך עוזרים לשחקנים. כולם רוצים לנצח, אבל זו לא הדרך".

השוער דניאל טננבאום דיבר על השנה המוצלחת שעברה עליו: "עדיין צריך עוד נקודה לאליפות, אנחנו שמחים כי עשינו משחק טוב ונחגוג כמו שצריך אחרי המשחק הבא. זו השנה הכי טובה בקריירה שלי. אני רוצה להגיע ליותר, להשיג עוד דברים ואני אמשיך בדרך הזו, אתאמן חזק כל יום. להיות שוער ראשון במכבי תל אביב ולהתקדם בקריירה הם חלק מהחלומות שלי. אני עושה כל יום את מה שצריך כדי להגשים אותם".

שנה של הגשמת חלומות לדניאל טננבאום | מאור אלקסלסי

המגן אנדרה ג'ראלדש שמר על אותה גישה כמו מאמנו וחברו לקבוצה: "אליפות? עדיין נותרו ארבעה משחקים. אני חושב שהסיבה לחוזק שלנו כקבוצה היא שאנחנו משחקים כמו משפחה, ביחד עם האוהדים וההנהלה. זה היה המפתח לאורך כל העונה, להישאר ביחד ולהתקדם ממשחק למשחק".

ההגנה חשובה למאמן: "כמובן, אנחנו מתאמנים על זה ומנסים לא לספוג שערים. זה בלתי אפשרי לא לספוג בכלל במשך עונה, אבל ההגנה שלנו לא רעה".

חגיגות באצטדיון ריק: "זה קשה. אבל אנחנו מתחילים ללמוד איך לחיות עם זה, במשחקים הראשונים היה קשה כי אין את הרעש מהיציעים".

לסיום, הפורטוגלי אמר לגבי המשך דרכו במועדון: "עוד לא יודע אם אישאר, צריך לסיים את העונה ונראה".

"משחקים כמו משפחה" | מאור אלקסלסי

בצד המפסיד, מאמן הפועל חיפה חיים סילבס סיכם: "זה בדיחה שמאמן יגיד שהתוצאה לא משקפת אחרי 3:0, אבל היו לנו 60-70 דקות ממש טובות במשחק הזה, מבחינת הדרך. מחצית ראשונה מהטובות שלנו בעונה הזו, אבל התוצאות בין הרעות שהיו לנו. לא היינו יעילים במשחק הזה. קשה לנתח כזה משחק. קיבלנו שיעור ביעילות. מכבי הוכיחה למה היא אלופה, היא צריכה מעט מאוד כדי להבקיע וצריכים הרבה מאוד כדי להבקיע לה. לא יודע אם זה הגנה, שוער, מזל או הכל ביחד".

מה היה חסר: "הפועל חיפה עשתה כמה מדרגות קדימה מתחילת העונה והיום לחצנו אותם, הורדנו אותם למינימום שליטה בכדור ומצבים. מצד שני, אולי כדי לקפוץ עוד מדרגה אחת צריך ללמוד לנצח משחקים פושרים שכאלה. אנחנו טובים בפרטים הקטנים, אבל לא כמו מכבי תל אביב".

הסגל בעונה הבאה: "אני חושב שכולם ראו שהשלד הזה יכול לסחוב את הקבוצה. הוא צעיר, תוסס ועם הרבה אפשרויות. אבל העונה תיסגר, תהיה פאוזה קצרה יותר מאשר בדרך כלל ופתאום שחקנים יבואו וילכו. המטרה שלנו, שלי, של יואב כץ והצוות היא להמשיך את מה שהתחלנו העונה. בעיקרון אני מרוצה, מה שצריך לשפר זו בעיקר התוצאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי