שחקני בית"ר: "רוני חייב להישאר". איינבינדר בדרך לקבוצה חדשה?

השחקנים יצאו להגנת המאמן דווקא אחרי התיקו המאכזב. הרצון לקדם את עדי ושכרו הגבוה של אחד הקפטנים עשוי להוביל לכך שאם יקבל הצעה טובה, לא יעמדו בדרכו. שחקנים זעמו על אדלר

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

באסיפה שערך רוני לוי לשחקני בית"ר ירושלים במוצאי השבת הוא לקח את האחריות עליו ואמר כי הוא מאמין בסגל שלו. לאורך כל השבוע היה בבית"ר מי שאמר שדבריו בסיום המשחק האחרון מול הפועל חיפה לא הובנו כהלכה, אבל סוף דבר – המאמן הבהיר היטב את עמדתו ואתמול, דווקא אחרי שבית"ר רשמה יכולת עדיפה על היריבה שלה, הוא יצא מאוכזב. "הסטטוס קוו נשמר, אבל היינו צריכים לגמור את זה היום, היינו עדיפים על באר שבע בכל פרמטר", אמרו אתמול בקבוצה.

עוד לפני המשחק החל לחץ גדול מצד יוסי בניון להשאיר את רוני לוי בקבוצה. אחרי המשחק אתמול, דווקא השחקנים יצאו להגנתו של המאמן ואמרו: "רוני חייב להישאר בקבוצה. אם היינו מנצחים אתמול כבר היינו באירופה. זה יקרה, במוקדם או במאוחר". לוי, כזכור, מחזיק בחוזה לעונה הבאה ששוויו מעל מיליון שקל ברוטו, כשבחוזה שלו מופיע סעיף לפיו הבעלים יצטרך לשלם לו משכורת וחצי נוספות אם יגיע לאירופה. החוזה של לוי הפך כבד והוא לא יהיה מוכן לוותר עליו גם תמורת פיצוי סמלי. "אם חוגג ירצה להביא מאמן וייתן פיצוי לרוני, זה כנראה יעלה לו יותר". בבית"ר הבהירו גם אתמול כי "רק בסוף העונה הצדדים יקבלו החלטה משותפת".

יוסי בניון, משה חוגג
יוסי בניון, משה חוגג | דני מרון

לצד ביקורת על השער הראשון שספגה הקבוצה ("יותר מדי שחקנים עמדו והסתכלו במקום להיאבק"), במועדון כועסים על השופט זיו אדלר שפסל את השער של שלומי אזולאי. "צפינו עשרות פעמים בהילוך החוזר, אין שם כל עבירה. תיקול נקי של טל בן חיים, יוספי נפל עליו הרבה אחרי. זה פאול? איפה היה השופט כל המהלך? הוא טעה", אמרו שחקנים בצאתם מחדר ההלבשה. במועדון לא ניקו מאחריות את השחקנים גם בנוגע לספיגת השער השני. "ורדסקה נעלם, מישהו היה צריך לשמור את ויטור. אי אפשר לספוג פעמיים ממצב נייח", הוסיפו.

שוער הקבוצה, איתמר ניצן אמר לאחר המשחק: "זה מאוד מאוד מאכזב, יכולנו לעשות לעצמנו חיים קלים בפלייאוף הזה, אבל נצטרך להילחם עד הסוף. בשני המשחקים האחרונים אנחנו מראים יכולת די טובה, גם מגיעים להמון מצבים, כבשנו היום שערים יפים. ספגנו שני שערים שלא היינו צריכים לספוג, אבל זה חלק מהכדורגל, נצטרך לנצח בשבוע הבא כדי להמשיך ולהבטיח את המקום השלישי ואירופה".

בנושא אחר, אנטואן קונטה ייבדק היום, זכר לפציעה בשריר הירך האחורי אותה ספג בחימום אתמול. במועדון מקווים שלא מדובר בפציעה רצינית שתמנע ממנו לשחק בשבוע הבא מול הפועל חיפה (ראשון), מכבי תל אביב (שלישי) והפועל תל אביב (שבת), לאחריהם יפגשו את מכבי חיפה (שלישי שאחרי, ה-7 ביולי) למשחק הנעילה של ליגת העל.

דיוגו ורדסקה ונאור סבג. הבלם נעלם בגול | דני מרון

בדיעבד, לאחר המשחק, גורמים בבירה סיפרו כי הימים האחרונים הלא היו פשוטים עבור כל הצדדים. משה חוגג כעס על התיקו מול הפועל חיפה, רוני לוי הקשיח את עמדתו בעניין הסגל, אבל בשורה התחתונה, כשבבית"ר ראו מה הפועל באר שבע מוציאה מהסגל שלה במחזורים האחרונים, הם הבינו שאפשר לשחק על כל הקופה. לוי עלה אתמול ללא אלירן עטר הפצוע, מיכאל אוחנה שנעדר כמעט כל העונה וגם ללא עידן ורד ופרדי פלומיין. אבל מעבר להרכב, בבית"ר הרגישו אתמול שהקבוצה הציגה את המשחק הכי טובה שלה עד כה בפלייאוף. אחרי השער של ממן, שעזב את באר שבע אחרי שנבחר לשחקן העונה ונדחק החוצה, לשחקנים לא היה ספק שיחגוג. אחרי שער השוויון של ויטור, שחקנים ירדו לחדר ההלבשה שהיה שקט מהרגיל. יוסי בניון, אלי אוחנה ומשה חוגג היו בקרבת חדר ההלבשה אך לא שוחחו עם השחקנים.

למרות שיצא אתמול במחצית, עניין שנבע מהכרטיס הצהוב שספג, בבית"ר מרוצים מהקשר תמיר עדי ובקרוב מאוד צפויים להציע לו הארכת חוזה. אתמול הוא הועדף על דן איינבינדר, ששכרו הגבוה בתוספת העובדה שעדי רושם יכולת טובה ובית"ר מחפשת ללא קשר לכך קשר אחורי, עשויה להוביל בקיץ לסיטואציה בו איינבינדר יעזוב אם יקבל הצעה טובה מקבוצה אחרת. לעומתו, יקיר ארצי צפוי לעזוב. בית"ר עשויה לצרף שחקן נוסף מליגה נמוכה ובכך להמשיך את מדיניות המועדון מהעונה שעברה.

דן איינבינדר
דן איינבינדר | אריאל שלום

רוני לוי בראיון אחרי התיקו נגד הפועל חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי