צפו בתקציר: 1:2 למכבי חיפה מול עשרה שחקנים של ב"ש

הירוקים לא הרשימו למרות הרחקה מוקדמת של אורן ביטון (18), אך חיברו ניצחון שלישי ברצף. רוקאביצה כבש את ה-20 שלו העונה (12), שהר איזן זמנית (48), סלליך סגר את הסיפור (61)

(גודל טקסט)

בצל השמועות הגוברות על מינויו העתידי של ברק בכר למאמן הקבוצה, מכבי חיפה חיברה הערב (שבת) ניצחון ליגה שלישי ברציפות, כשגברה 1:2 על הפועל באר שבע במסגרת המחזור ה-33 של הפלייאוף העליון. בכך, הירוקים יסיימו את העונה עם מאזן של ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים בליגה מול הדרומיים.

מרקו בלבול לא שינה את ההרכב שניצח את הפועל תל אביב במחזור הקודם, וניכר היה שהעייפות השפיעה על שחקניו, שכן כמעט שהמאמן לא ביצע רוטציה במהלך התקופה העמוסה הזו. זה היה משחק בינוני בלבד (בלשון המעטה) של הקבוצה מהכרמל, שממש לא הרשימה. יתרון מוקדם של ניקיטה רוקאביצה (ה-20 שלו העונה בליגה) והרחקה של אורן ביטון בדקה ה-18 עזרו לה להבטיח שלוש נקודות נוספות, אך זה כלל לא הרגיש כמו משחק של 11 נגד עשרה אפילו לרגע אחד.

מן העבר השני, גם אחרי שבעה משחקים בפלייאוף העליון – ב"ש עדיין ללא ניצחון, אך זהו הפסדה הראשון אחרי שש תוצאות תיקו. יוסי אבוקסיס שהורחק במחזור הקודם ישב ביציע ומי שעמד על הקווים במקומו היה אליניב ברדה. המאמן בחר לעלות במערך של שלושה בלמים, שנאלץ להשתנות במהרה בעקבות הכרטיס האדום שספג אורן ביטון, ובנוסף עלה עם איליי מדמון בן ה-17 בהרכב (הופעת בכורה בליגת העל) בעקבות מצוקת קשרים אחוריים.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה פתחה טוב ועלתה ל-0:1 כבר בדקה ה-12. ומי כבש את השער אם לא ניקיטה רוקאביצה? מלך שערי הליגה עלה למאזן של 20 כיבושים, אך בעונה כזו – כנראה שהכל הולך לו, כי הוא לא ממש התכוון לכבוש. סינטיהו סלליך העביר כדור רוחב מהאגף הימני, מקסים פלקושצ'נקו בעט מתוך הרחבה אל הרשת, כשבדרך הכדור פגע ברוקאביצה ונכנס.

שש דקות בלבד עברו והפועל ב"ש נותרה בעשרה שחקנים. אורן ביטון הורחק בכרטיס צהוב שני, שתי דקות בלבד אחרי שקיבל את הצהוב הראשון שלו. שניהם הגיעו לאחר עבירות על ארנסט מאבוקה, והמגן השמאלי של הדרומיים הותיר את חבריו בחיסרון מספרי בשלב מאוד מוקדם במשחק בפעולה לא אחראית.

דווקא לאחר הכרטיס האדום הירוקים נרגעו וב"ש החלה לאיים יותר על השער. בהמשך המחצית הגיעה לשני מצבים מצויינים של איליי מדמון הצעיר ובן ביטון, אך הם לא נוצלו. הקבוצה מהכרמל נראתה עייפה מאוד ולא חדה – אך בכל זאת ירדה ביתרון להפסקה, אך נכנסה להלם עם פתיחת המחצית השנייה כשב"ש השוותה ל-1:1.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-48 בן שהר איזן את התוצאה אחרי הגבהה של תומר יוספי מהאגף הימני. הירוקים נראו לא טוב והדרומיים המשיכו לתקוף, אך היתרון חזר לקבוצה של מרקו בלבול בדקה ה-61 – ומי כבש? השחקן הלוהט ביותר של הקבוצה במחזורים האחרונים – סינטיהו סלליך. הקשר כבש משחק שלישי ברציפות כשביצע תנועה אלכסונית נפלאה ונגח לרשת הגבהה של סאן מנחם מהאגף השמאלי.

בדקה ה-83 ב"ש כבר חשבה שהשוותה ל-2:2 עם אחד משערי העונה, כאשר הגבהה מהאגף הימני הגיעה לאנתוני וארן, שהמשיך עם העקב אל הרשת, שבדרך הכדור עובר בין הרגליים של ג'וש כהן. לצערו ולצער קבוצתו, אחרי בדיקת VAR השופט אוראל גרינפלד ביטל את השער בעקבות נבדל קטנטן של החלוץ.

הפועל ב"ש תשחק כבר בעוד שלושה ימים, כאשר תארח את הפועל תל אביב של ניר קלינגר ביום שלישי (20:00, שידור ישיר בספורט3). מכבי חיפה, מנגד, תפגוש ברביעי את הפועל חיפה לדרבי – שלא משנה מה מצב הקבוצות בטבלה, הוא תמיד חם (20:25, שידור ישיר בספורט4).

מרקו בלבול | מאור אלקסלסי
אליניב ברדה | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה (רז מאיר, 59), עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו (מאור לוי, 59), צ'רון שרי, סינטיהו סלליך (סוף פודגוראנו, 90+3), דולב חזיזה (יאניק ווילדסחוט, 46), ניקיטה רוקאביצה (מוחמד עוואד, 72).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, בן ביטון (אנתוני וארן, 80), לואי טאהא (שון גולדברג, 22), מיגל ויטור, שיר צדק, אורן ביטון (הורחק, 18), איליי מדמון, דויד סימאו (תומר יוספי, 46), ז'וסואה, אלטון אקולטסה (אור דדיה, 62), בן שהר (קייס גאנם, 62).

שחקני הפועל ב"ש ומכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

כבר אחרי ארבע דקות מכבי חיפה הגיעה למצב הראשון במשחק. ניקיטה רוקאביצה קיבל כדור על סף הרחבה עם הגב לשער, הסתובב ובעט אך הכדור שלו היה גבוה ורחוק מהמסגרת.

טרנט סיינסבורי, בן שהר | מאור אלקסלסי

בדקה ה-12 מכבי חיפה עלתה ל-0:1. צ'רון שרי מצא בכדור עומק מצוין את סינטיהו סלליך בצדה הימני של הרחבה. הקשר הגביה כדור לעבר מקסים פלקושצ'נקו, שבעט ברגל שמאל כדור שהלך לרשת ובתווך פגע ברוקאביצה והכניע את אוהד לויטה. השער הוענק לחלוץ, שעלה למאזן של 20 שערי ליגה העונה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-18 הפועל ב"ש נותרה בעשרה שחקנים. אורן ביטון הורחק בכרטיס צהוב שני, שתי דקות בלבד אחרי שקיבל את הכרטיס הצהוב הראשון שלו. שניהם הגיעו אחרי עבירות על ארנסט מאבוקה, במהלך מאוד לא אחראי של המגן השמאלי של הדרומיים.

אורן ביטון | מאור אלקסלסי
ארנסט מאבוקה, אורן ביטון | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה והפועל ב"ש עם אוראל גרינפלד | מאור אלקסלסי
אורן ביטון זועם על אוראל גרינפלד | מאור אלקסלסי
אורן ביטון | מאור אלקסלסי

בדקה ה-26 ב"ש הגיעה למצב מצוין וכמעט שהשוותה את התוצאה. ז'וסואה לקח כדור חופשי מ-25 מטרים. כולם ציפו לבעיטה, אך הפורטוגלי הנפלא הכניס כדור עומק מפתיע לאיליי מדמון הצעיר שנותר במצב של אחד על אחד מול ג'וש כהן, אך השוער הירוק הדף לקרן.

ארנסט מאבוקה, אלטון אקולטסה, צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

בדקה ה-31 מכבי חיפה הייתה קרובה לכיבוש השני. שוב היה זה רוקאביצה, שהשתחרר יפה וממצב טוב בקצה הרחבה בעט כדור שטוח לעבר הפינה השמאלית, אך אוהד לויטה הדף.

ז'וסואה, ארנסט מאבוקה | מאור אלקסלסי

בדקה ה-43 ב"ש רשמה החמצת ענק. ז'וסואה המצוין השאיר את בן ביטון במצב של אחד על אחד מול ג'וש כהן. המגן הימני ניסה להתחכם עם צ'יפ מעל השער, אך בפועל יצאה לו "דרדלה" שהתגלגלה לידיו של האמריקאי-יהודי. בתוך תוספת הזמן של המחצית נטע לביא ניסה את כוחו ממרחק עם בעיטה טובה, שחלפה סמוך לעמוד של לויטה, וזהו היה אקורד הסיום של החצי הראשון.

עופרי ארד | מאור אלקסלסי

בפתיחת המחצית השנייה הפועל ב"ש היממה את מכבי חיפה והשוותה ל-1:1. בדקה ה-48 תומר יוספי הגביה כדור מהאגף הימני אל הרחבה, בן שהר דחף את הרגל והצליח להכניע את ג'וש כהן.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-56 ז'וסואה כמעט הפך את התוצאה, עם כדור חופשי נהדר שבעט מ-22 מטרים אלכסונית מהשער של כהן והבעיטה שלו הלכה סנטימטרים מעל המשקוף.

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

ואז, בדקה ה-61, היתרון שוב חזר למכבי חיפה שעלתה ל-1:2. ומי כבש את השער? השחקן הלוהט שלה, סינטיהו סלליך, עם כיבוש שלישי בשלושת המחזורים האחרונים. סאן מנחם הגביה כדור מהאגף השמאלי לעבר הרחבה, כאשר הקשר עם תנועה אלכסונית נפלאה הקדים את שון גולדברג ונגח לרשת.

הנגיחה לרשת | מאור אלקסלסי
סינטיהו סלליך. מתקרב לדרום? | מאור אלקסלסי
סלליך. זוכה למחמאות רבות | מאור אלקסלסי
מאור לוי, סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-78 הירוקים כמעט כבשו את השלישי שלהם. יאניק ווילדסחוט מסר כדור רוחב לעבר מאור לוי הצעיר, שבעט בנגיעה אחת ברגל שמאל, אך פספס במעט את המסגרת.

דויד סימאו, נטע לביא | מאור אלקסלסי

בדקה ה-83 ב"ש כבר חשבה שהיא השוותה ל-2:2 עם אחד משערי העונה. כדור מהאגף הימני הוגבה לעבר אנתוני וארן, שהמשיך עם העקב מהאוויר לרשת כשהכדור עובר בין הרגליים של ג'וש כהן. לצערו של החלוץ ושל ב"ש, אוראל גרינפלד פסל את השער אחרי התערבות ה-VAR בעקבות נבדל קטנטן של וארן.

אוראל גרינפלד | מאור אלקסלסי

שתי דקות בתוך תוספת הזמן, מוחמד עוואד מצא את צ'רון שרי שחדר לרחבה וממצב שהוא בדרך כלל מסיים בשער – ההולנדי בעט למרכז השער ואוהד לויטה הדף.

איליי מדמון, סינטיהו סלליך | מאור אלקסלסי
שון גולדברג | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי