איביץ': "האליפות הזו שייכת לשחקנים, גם לאלה שלא איתנו"

המאמן הסרבי לא הסתיר את השמחה הגדולה: "היינו הקבוצה הטובה ביותר. עבדנו בכל יום כדי להשיג את המטרה הזו". טיבי: "לא משנה מי משחק, רואים שזו קבוצה מאוחדת ומגובשת"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב זכתה הערב (שבת) באופן רשמי באליפות שנייה ברציפות, זאת לאחר שהצהובים גברו 0:3 על הפועל תל אביב בדרבי העירוני, שנערך פעם נוספת ללא קהל. לאחר המשחק, המאמן ולדימיר איביץ' נראה מאושר מאוד וסיפר: "היינו הקבוצה הכי טובה ביותר במהלך השנה הזו. היו לנו משחקים מדהימים".

"המחמאות הגדולות שייכות לשחקנים, גם אלה שלא איתנו היום. כל השחקנים עבדו קשה מאוד בעונה הזו בשביל המטרה שהשגנו היום. קשה מאוד לעשות את מה שעשינו בשנתיים האחרונות. התואר הזה שייך גם לאלירן עטר וארון שוינפלד שעזבו אותנו".

הסרבי המשיך: "רוצה גם להודות לבעלים שלנו. הוא לא נמצא איתנו היום אבל הוא אדם מדהים וראוי לעוד אליפות. אני מאחל לו עוד תארים בעתיד. זו אליפות של השחקנים, הם מצליחים בכל משחק לגרום לאוהדים שלנו להיות גאים. היה קשה מאוד לשחק בלי הקהל שלנו, שנמצא איתנו בכל מקום".

איביץ'. "אליפות של השחקנים, גם מי שלא איתנו" | אריאל שלום

בזמן החגיגות של הצהובים, משטרת ישראל הודיעה על התפרעויות של אוהדים מחוץ לאצטדיון: "התפרעויות מצד אוהדי כדורגל במתחם קרית שלום בתל אביב, אשר השליכו חפצים, ירדו לכביש של דרך בן צבי לכיוון מזרח וחסמו אותו. במהלך ההתפרעויות פצעו האוהדים שלושה שוטרים בראשם כתוצאה מהשלכת חפצים. המשטרה עצרה מספר מתפרעים לחקירה וכעת פועלים כוחות משטרה להחזרת האוהדים למתחם בטוח על מנת לאפשר את פתיחת הכביש מחדש".

לאחר המאמן, גם איתן טיבי ניגש לעמדת הראיונות: "אני רוצה להתחיל בזה שאנחנו יודעים שגולדהאר צפה בנו מקנדה. הוא היה חסר לנו כאן, אבל הוא איתנו בלב ואנחנו יודעים שהוא ראה את כל המשחק. התחושות שלי? מאוד התרגשתי, קודם כל לחזור אחרי ארבעה חודשים שלא שיחקתי וכמובן שהשער היה מאוד מיוחד ומרגש. כל שחקן בקבוצה יודע שהמקום שלו לא בטוח והוא צריך לתת את המקסימום בכל אימון ובכל משחק. מקורבים? אני לא מאמין בדבר הזה אלא רק בעבודה קשה. כשאני ארצה לדבר, אני אדבר. יש לי פה ואני לא אעשה דברים מהסוג הזה".

על אביו שהלך לעולמו: "לצערי הרב הוא לא נמצא והשער הזה מוקדש לו".

שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

התנהלותו בימים קשים יותר מבחינה מקצועית: "אני חושב שכדורגל זה מקצוע לא קל. יש עליות וירידות וצריך לקחת את הכל בפרופורציה ולדעת שיש רגעים שהם יותר קשים. תמיד צריך להיות עם אמונה גדולה בדרך וללכת איתה עד הסוף, זה הדבר החשוב ביותר לכל שחקן. זה מה שהוא עושה את השינוי".

איך מכבי תל אביב כל כך עוצמתית: "לא משנה מי משחק, רואים שזו קבוצה מאוחדת ומגובשת שיש לה מטרה אחת – והיא לנצח בכל משחק. וזה מה שקורה בכל משחק".

יושב ראש מנהלת הליגות לכדורגל ארז כלפון בירך גם הוא: "ברכות על אליפות שנייה ברציפות של מכבי ת"א. עונה ארוכה ומורכבת הייתה לנו, אך אני שמח שהצלחנו בכוחות משותפים להביא לכך שהאלופה של ליגת הבורסה לניירות ערך נקבעה על כר הדשא ובצורה ספורטיבית. ישר כוח לכל השחקנים, המאמן והצוות המקצועי. מבקש מהאוהדים לשמור על הכללים כדי שנוכל לשוב ביחד למגרשים בעונה הבאה".

יסיימו את העונה ללא הפסד? | אריאל שלום

"האליפות הזו שייכת לשני שחקנים סופר חשובים בקבוצה הזו שלא נמצאים פה עכשיו. אני שולח להם חיבוקים ונשיקות" סיפר איתי שכטר. "אני אוהב אותם מאוד ומקווה שיחזרו אלינו כמה שיותר מהר".


החגיגה עם איביץ': "הרגשתי שזה שער שחותם את האליפות, התרגשתי מאוד, ראיתי אותו עם הידיים מחכה לי – רצתי אליו כאילו רצתי לאמא שלי".

"רצתי אליו כמו אל אמא שלי" | אריאל שלום

באיזה שלב בעונה הוא הבין שהאליפות שלהם: "לדעתי במשחקים מול מכבי חיפה. היה קשה וחיפה עשתה עונה ענקית. הם ישבו לנו על העורף כל העונה. המשחקים בינינו הם אלה שהכריעו".

איך ידעו לנצח העונה גם כשלא הבריקו: "יש פה חומר שחקנים שהוא לא רק עם איכות ויכולת, יש כאן אופי של גברים. אם רואים את משחק העונה מול מכבי חיפה – הוא מסכם את מכבי ת"א בכל קבוצה. פתאום קיבלנו שערי שוויון ולא עזבנו את המשחק עד הרגע האחרון וניצחנו בדקה ה-94. יש פה חומר טוב של אנשים וצוות מקצועי מצוין. אנחנו מקבלים את כל התנאים לנצח, גם בתקופת הקורונה לא עזבו אותנו לרגע. יש פה מאמני כושר שעושים איתנו עבודה נפלאה מאחורי הקלעים".

האם מכבי ת"א מעל הליגה: "בעוצמות שלה כן, באיכויות אנחנו צריכים עוד להשתפר. אנחנו קבוצה חזקה מאוד, רואים את זה בכל משחק גדול. אנחנו שולטים ומכתיבים את הקצב, חזרנו יותר טוב מכולן מהקורונה. קבוצה שסופגת שמונה שערים זה מדהים, כולם פה עושים הכל כדי שלא נקבל שער. זו אליפות סופר מוחצת".

"אליפות סופר מוחצת" | אריאל שלום


כמה איביץ' אחראי לאליפות: "איביץ' הוא המנטור, הוא אחראי על המקהלה. זו אליפות שנייה ברצף עם עוצמה ענקית. בכל אימון הוא דורש מאיתנו הכל, יש לו דרך והוא לא זז ממנה מטר. שחקנים יכולים להתלונן, אבל כולם יודעים שזה מקצועי. לא מעניין אותו אם זה שחקן כזה או אחר שיחק פחות או יותר. הוא רוצה לנצח ורוצה שלוש נקודות".

עוד כמה שנים מכבי ת"א תשלוט בליגה: "מועדון כדורגל צריך לדעת לעשות את הדברים הנכונים ולהשתפר. השנה הבאה תהיה יותר קשה. נצטרך לעשות הכנה טובה, להיות מחויבים ולהיות צנועים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי