שוטרים נפצעו במהלך החגיגות. שחקנים: "אחת האליפויות הגדולות"

הצהובים חגגו לתוך הלילה, המשטרה עצרה התעמתה עם אוהדים ועצרה ארבעה. שני הכדורגלנים שהוצאו לחופשה בעקבות פרשת הקטינות עשויים לחגוג עם שאר השחקנים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

האליפות השנייה ברציפות של מכבי תל אביב וה-23 בסך הכל אמנם הושגה אתמול רשמית בבלומפילד ריק מקהל וללא נוכחות אוהדים בקרבת האצטדיון, אולם הם בשעה מאוחרת הגיעו לכיכר רבין וחגגו אל תוך הלילה, עד שפוזרו על ידי המשטרה.

למעלה מאלף אוהדים הגיעו באופן ספונטני לכיכר רבין, למרות בקשת המנהלת וההוראות המפורשות של משרד הבריאות. כוחות המשטרה הגיעו למקום, הזהירו את האוהדים מקנסות ופיזרו אותם בכוח. עוד קודם לכן, חלק מהאוהדים שרו שירים בגנות היריבה הפועל תל אביב, אבל רובם התרכזו בשמחה האדירה ועל האליפות השניה בעידן ולאדן איביץ'. בסך הכל, נרשמו ארבעה עצורים בהתפרעויות של אוהדים  בתום משחק הדרבי התל אביבי.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה עצרה ארבעה אוהדים אשר התפרעו, השליכו חפצים, ירדו לציר ראשי וחסמו אותו. מאוחר יותר, הגיעו אוהדים לכיכר רבין והמשיכו להתפרע  גם שם.  האוהדים חסמו ציר מרכזי, הדליקו אבוקות והשליכו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים הפועלים במקום. כוחות משטרה ובכללם פרשים, פיזרו את המתפרעים וממשיכים לפעול להשבת הסגר על כנו".

משטרה בכיכר רבין |
משטרה בכיכר רבין |

כתוצאה מהתפרעויות האוהדים, ארבעה שוטרים שמלאו תפקידם נפצעו ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. שלושה מהשוטרים נפגעו בראשם ואחד מהם שבר את ידו.

בחזרה למגרש. אחרי הניצחון על הפועל תל אביב (הרביעי העונה) נרשמה חגיגה גדולה בחדר ההלבשה. השמחה החלה כאשר השחקנים שפכו זה על זה דליי מים בחדר ההלבשה וביציע, כשגם חלק מאנשי הצוות המקצועי והמנהלה, בהם הדובר עופר רונן, ספגו.

איתי שכטר שבלט בחדר ההלבשה יחד עם יונתן כהן ומאור קנדיל, הקדיש את האליפות לשני השחקנים שלא נכחו אתמול באצטדיון, זאת בצל פרשת הכדורגלנים והקטינות. במכבי תל אביב העריכו אתמול שהשניים יגיעו לחגיגות האליפות הרשמיות בהם יהיו נוכחים כל שחקני הקבוצה ללא האוהדים. צלחת האליפות תונף, כפי שתוכנן תחילה, במשחק הליגה הבא, מול בית"ר ירושלים.

איתן טיבי זכה לחיבוק גדול מחבריו גם בחדר ההלבשה וסיפר: "לצערי אבא שלי לא נמצא, אבל הוא רואה הכל, ככה אני מאמין והשער הזה מוקדש לו". הבלם, ששיחק לראשונה בשלב הפלייאוף העונה, הוסיף: "מאוד התרגשתי לחזור אחרי ארבעה חודשים שלא שיחקתי. הרגע של אחרי השער היה מיוחד ומרגש".

איתן טיבי כובש במספרת | אריאל שלום

האליפות הזאת היא אחת האליפויות הכי גדולות של המועדון. לא הליגה הבינונית ולא תקופת הקורונה יורידו מההישג האדיר הזה", אמר אחד השחקנים אתמול. "איביץ' הוא אחד המאמנים הטובים שנתקלתי בהם בקריירה. האליפות הזאת רשומה על שמו לא רק כמאמן הקבוצה, אלא כמי שקידם שחקנים כמו יונתן כהן, מתן חוזז, איילון אלמוג ובעיקר דן גלזר. אין כמעט שחקן שדרך אצלו במקום".

ומה לקראת הגרלת מוקדמות הצ'מפיונס? כפי שפרסם כאן אתמול ענבל מנור, מצבם של הצהובים מעט טוב יותר בהשוואה לקיץ שעבר. לאלופה יש 16.500 נקודות – חצי נקודה יותר (מכבי ת"א צברה שתי נקודות מההשתתפות בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ו"איבדה" נקודה וחצי שלקחה בקמפיין הלא מוצלח בקיץ 2014). המספר הזה מבטיח לה להיות מדורגת בשני הסיבובים הראשונים. היריבה בסיבוב הראשון אמורה להיות נוחה. רשימת היריבות האפשריות לא סגורה, אבל נמצאות בה דינמו טביליסי, סראייבו או ורדאר סקופיה המקדונית. בסיבוב השני היא עשויה לפגוש יריבות לא מדורגות בסדר גודל שלה, כמו קלוז', מולדה, מידטיילנד, פרנצוורוש, שריף או אומוניה ניקוסיה ואפילו סודובה הליטאית מולה הודחה בשנה שעברה.

חלק משחקני הקבוצה שנשאלו על כך אתמול, אמרו כי לא היו רוצים לפגוש שוב את הקבוצה שהדיחה אותם. "יש כאן אלמנט פסיכולוגי, כמובן. אבל זה לא הזמן להתעסק בזה. קודם נסיים עם החגיגות וננסה לעבור את השלב הראשון. יש עוד קיץ ארוך", אמרו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי