צפו בתקציר: 0:0 בין בית"ר להפועל חיפה

עוד מחזור, עוד נקודה: תיקו חמישי ברציפות לקבוצה של רוני לוי, שממשיכה לאכזב בפלייאוף העליון אך ככל הנראה תהיה באירופה. גם היכולת של החיפאים לא התעלתה לגבהים

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בפלייאוף העליון של ליגת העל נסגר הערב (ראשון) עם תיקו 0:0 מאוד מאכזב בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים. איכות הכדורגל לא התעלתה הערב בסמי עופר ושתי הקבוצות מיעטו לייצר מצבים טובים, כאשר גם בהתקפות הנדירות בהן הייתה להן הזדמנות לכבוש, הפעולה האחרונה לא הייתה מספיק טובה. בית"ר עדיין ללא ניצחון מאז החזרה מהפגרה, אך בכל זאת קרובה להבטיח את ההעפלה למוקדמות הליגה האירופית. לחיפאים אין ממש על מה להילחם בשלב זה, אולם חיים סילבס בוודאי ייחל ליכולת טובה יותר.

שאלת עתידו של רוני לוי נמצאת במוקד העניינים במועדון מהבירה, אך אם לשפוט על פי היכולת של קבוצתו בפלייאוף העליון, נראה שגם המאמן לא להוט להמשיך בבית"ר וגם אם הקבוצה אכן תשחק באירופה, כשמסתכלים על מאזן ארבעת השערים שלה בשבעת המשחקים האחרונים, יחד עם הירידה ברמת הסגל בעונה הבאה בשל הקיצוץ בתקציב, קשה לפתח ציפיות לקראת העונה הבאה. במחזור הבא, שיתקיים כבר ביום רביעי הקרוב, הירושלמים יפגשו את האלופה הבלתי מנוצחת בליגה – מכבי תל אביב.

באשר להפועל חיפה, בוודאות אפשר לומר שדווקא בהפסד 3:0 למכבי תל אביב במחזור הקודם, היא נראתה טוב בהרבה. האדומים-שחורים, בהתחשב בעובדה שהם נחשבים לאנדרדוג נגד כל היריבות בפלייאוף, יכולים בסופו של יום לצאת מרוצים במידת מה מנקודה נוספת, כשהמבט כבר בעונת 2020/21, בייחוד אחרי הארכת חוזהו של סילבס. לפני כן, החיפאים ינסו להביא כבוד למועדון עם ניצחון בדרבי העירוני בעוד שלושה ימים (20:25, שידור ישיר בספורט4).

בית"ר מחפשת ניצחון בכורה בפלייאוף | מאור אלקסלסי

הרכבים

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול (ירין סרדל, 62), מיקי סירושטיין, גיא משפתי, ניקולה גולאן, גל אראל (גילי ורמוט, 80), לירן סרדל (תומר אלטמן, 46), קווין טאפוקו, אלמוג בוזגלו (אופיר מזרחי, 62), נס זמיר (אלי בלילתי, 72), יאקוב סילבסטר.

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים, אורי מגבו, עלי מוחמד, תמיר עדי (דן איינבינדר, 59), חנן ממן (פרדי פלומיין, 69), ליוואי גרסיה, לירן רוטמן (עידן ורד, 59), שלומי אזולאי.

קיבל את הקרדיט בהרכב ונכנס טוב למשחק | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

אחרי 14 דקות שוממות, לירן רוטמן סידר לשלומי אזולאי את המצב הראשון במשחק עם כדור עומק מצוין, אך החלוץ שחרר בעיטה רעה ובוריץ' הדף. שש דקות חלפו והגיע גם איום חיפאי: סרדל התקדם בכדרור באין מפריע ובעט מרחוק, הכדור עבר מעל המשקוף. המארחת נכנסה לקצב: סילבסטר פרץ באגף שמאל והכניס לאראל במרכז, הקשר חיפש את הפינה הרחוקה וניצן זינק היטב כדי להרחיק. מחצית ראשונה מאכזבת ברמת המשחק הסתיימה ב-0:0.

שניים מהמחמיצים של המחצית הראשונה | מאור אלקסלסי

עידן ורד עלה מהספסל ותוך פחות מדקה קיבל הזדמנות מצוינת: גולאן פספס כדור ארוך לעבר גרסיה, הקיצוני השתלט והעביר רוחב לקפטן, שבעט גבוה מעל המסגרת. בדקה ה-64 הפועל חיפה יצאה להתקפה באגף שמאל, סילבסטר סחט זינוק מניצן שהדף את זה לרגליו של אראל, אך הקשר פספס בהרבה את המסגרת. חמש דקות מאוחר יותר, גרסיה שוב הכניס כדור לרחבה, הפעם בנגיחה, אבל ממן שהיה חופשי לגמרי לא הצליח לכבוש.

בדקה ה-83 קונטה פרץ בצד ימין ושחרר כדור עוצמתי לעבר השער, בוריץ' הדף רע, אך התאושש מצוין כדי לבלום את הניסיון של פלומיין שהגיע ראשון לריבאונד וזה הגיע לאזולאי שבעט, אך סירושטיין הושיט רגל והרחיק לקרן. דקה לשריקת הסיום, בעיטה חופשי של אזולאי אילץ את בוריץ' למתוח את זרועו ולאגרף לקרן – אך בסופו של ערב, 0:0 בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי