עוצמתית: מכבי ת"א גברה על בית"ר, ייני וטיבי הניפו את הצלחת

גם הרכב משני לא עצר את האלופה, שהשיגה שלוש נקודות הודות ל-0:1 משער של יונתן כהן, שמרה על רשת נקייה בפעם ה-28 והוכתרה בפעם החמישית בשמונה השנים האחרונות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הוכתרה הערב (רביעי) לאלופת המדינה אחרי 0:1 על בית"ר ירושלים משער של המחליף יונתן כהן, שהעלה את מאזנו ל-12 גולים העונה בליגה והכריע את ההתמודדות. הצהובים שמרו על רשת נקייה בפעם ה-28 העונה ונותרו ללא הפסדים בתום 34 מחזורים. פשוט מדהים. בסיום, דן גלזר קיבל את התואר שחקן העונה ושרן ייני ואיתן טיבי הניפו את הצלחת בפעם השנייה ברציפות והחמישית בשמונה השנים האחרונות. מנגד, רוני לו אמנם הבטיח את הכרטיס לאירופה, אך נותר ללא ניצחון בתום שמונה מחזורים בפלייאוף העליון ושחקניו המשיכו להציג כדורגל דל וחסר מעוף.

אם מכבי תל אביב הגיעה להתמודדות "שיכורה" מחגיגות הזכייה באליפות בימים האחרונים ופתחה בהרכב סופר משני שכלל בין היתר את אנדראס יאניוטיס (בכורה העונה בליגה) ופארפה גויאגון (בכורה בהרכב), לבית"ר אין תירוצים. הצהובים-שחורים אמנם איבדו עניין בליגה, אך עלו עם 11 שחקנים שהיו צריכים לספק כדורגל הרבה יותר טוב. גם בחלומות הכי הכי שחורים שלו רוני לי לא חלם שכך קבוצתו תיראה.

האירוע המשמעותי היחיד שקיבלנו במחצית הראשונה היה פציעתו של ליוואי גרסיה שמתח שריר בשלב מוקדם של ההתמודדות והוחלף על ידי פרדי פלומיין (12). בפתיחת המחצית השניה איביץ' הכניס את דן גלזר ויונתן כהן על חשבון פארפה גויאגון ואילון אלמוג ושבע דקות לאחר מכן מכבי תל אביב הגיעה להזדמנות ענק: כדור עומק מדוד של רוסלן ברסקי הגיע לאופיר דוידזאדה שבנגיעה העביר רוחב חד, אולם ניק בלקמן – משלושה מטר מול רשת חשופה – הצליח לבעוט החוצה ורשם את אחת מהחמצות העונה.

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
שרן ייני, איתן טיבי | דני מרון
יונתן כהן | דני מרון
יונתן כהן. עונה גדולה | דני מרון

בדקה ה-74, בזכות העומק של מכבי תל אביב, המשחק הוכרע. לשער היחיד במשחק היו אחראיים צמד המחליפים. דן גלזר, שחקן העונה, הכניס כדור עומק טוב ליונתן כהן שהשאיר את אנטואן קונטה מאחור בקלילות ושיגר בעיטה שטוחה לפינה מ-20 מטר, שהייתה צריכה להיעצר על ידי איתמר ניצן, שלא היה ממוקם טוב והגיב מאוחר. 0:1 לאלופה בסיום.

אחרי 34 מחזורים בליגת העל, מכבי תל אביב כאמור עדיין בלתי מנוצחת – נתון חסר תקדים עליו היא תרצה לשמור בשני מחזורי הסיום בהם היא תפגוש את מכבי חיפה והפועל באר שבע בחוץ בהתאמה. לעומת זאת, בית"ר ירושלים תקווה להשיג את הניצחון המיוחל כבר במחזור הקרוב כשתארח את הפועל תל אביב ואם לא אז אולי במשחק הנעילה בטדי נגד מכבי חיפה.

מכבי תל אביב,: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, שחר פיבן, איתן טיבי, שרן ייני, אופיר דוידזאדה, רוסלן ברסקי (אבי ריקן, 69), דור פרץ (אייל גולסה, 87), פארפה גויאגון (דן גלזר, 46), ניק בלקמן (איתי שכטר, 69), אילון אלמוג (יונתן כהן, 46).

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים (שי קונסטנטין, 58), מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, דן איינבינדר, חנן ממן (שלום אדרי, 59), ליוואי גרסיה (פרדי פלומיין, 12), עידן ורד (תמיר עדי, 84), שלומי אזולאי (לירן רוטמן, 46).

שרן ייני | דני מרון
דור פרץ, פארפה גויאגון | דני מרון

שחקני מכבי תל אביב עלו לכר הדשא עם חולצות עליהן נכתב "חביב אוחיון, אוהבים אותך". בנוסף, חלקם הציגו תספורות שונות ומשנות לכבוד האליפות. המשחק בבלומפילד יצא לדרך, האם בית"ר ירושלים תצליח לקלקל את החגיגות של האלופה ולרשום ניצחון ראשון העונה בפלייאוף העליון?

אנדראס יאניוטיס | דני מרון

האירוע הראשון במשחק לא היה קשור לכדורגל. בדקה ה-12, בית"ר ירושלים איבדה את ליוואי גרסיה שמתח שריר והוחלף על ידי פרדי פלומיין. הקצב המנומנם נמשך: דקה 21, עדיין לא נרשמו מצבים מסוכנים בבלומפילד ושתי הקבוצות ממשיכות לחפש באיטיות את הדרך אל השערים. בהמשך האורחת ניסתה יותר, אך לא הייתה מספיק מדויקת וזה 0:0 משמים ללא אף מצב מסוכן בתום 45 דקות.

לאיביץ' נמאס. דן גלזר ויונתן כהן עלו עם פתיחת המחצית השנייה על חשבון פארפה גויאגון ואילון אלמוג שלא ממש באטו לידי ביטוי. מנגד, לירן רוטמן נכנס במקום שלומי אזולאי. דקה 53, הזדמנות ענקית למכבי תל אביב. ברסקי הכניס כדור עומק אדיר לדוידזאדה שהעביר רוחב מעולה לרחבה, אך בלקמן – מול רשת חשופה לחלוטין – הצליח לבעוט החוצה משלושה מטרים.

בדקה ה-74 הסכר בבלומפילד סוף סוף נפרץ, 0:1 למכבי תל אביב: גלזר מצא בכדור עומק את יונתן כהן, שהשאיר את קונטה מאחוריו וירה מ-20 מטר כדור שטח שהכניע את איתמר ניצן שהיה יכול וצריך להגיב טוב יותר. שתי דקות חלפו וכהן כמעט רשם צמד, הפעם עם בעיטה ברגל ימין, אך השוער הירושלמי היה במקום והדף לקרן. בדקה ה-85 בית"ר קיבלה הזדמנות לגרד נקודת חוץ, אך יאניוטיס הדף את הנגיחה של פלומיין וסידר לקבוצתו שלוש נקודות.

יונתן כהן | דני מרון
ניק בלקמן | דני מרון
איתן טיבי, שרן ייני, ליוואי גרסיה | דני מרון
חנן ממן, ליוואי גרסיה | דני מרון
ליוואי גרסיה | דני מרון
שחר פיבן, עידן ורד | דני מרון
רוני לוי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי