בלבול: "לא מסתפק במה שעשינו העונה", קוזמינסקי עזב

מאמן מכבי חיפה שואף ליותר בעונה הבאה אחרי ה-1:4 על הפועל חיפה, השוער השני שוחרר. חזיזה עקב את היריבה העירונית. סלליך: "עוד לא דיברו איתי על חוזה חדש", סילבס: "רוצה לעשות דליט על המשחק"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה רשמה הערב (רביעי) ניצחון רביעי ברציפות בפלייאוף העליון, כשביסה 1:4 את הפועל חיפה בדרבי של הכרמל. הירוקים סיפקו בליץ פשוט אדיר במחצית הראשונה והיו ביתרון של ארבעה שערים כבר אחרי 26 דקות, אך לא הצליחו לכבוש לאחר מכן. אגב, בסיום הודיעה הקבוצה מהכרמל על עזיבתו של השוער השני ג'ו קוזמינסקי.

מי שדאג לעקוץ את היריבה העירונית היה דולב חזיזה, שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה עם חבריו בחדר ההלבשה וכתב: "למה בחיפה אין…?".

המאמן המנצח, מרקו בלבול, היה מרוצה: "אנחנו תמיד רוצים להבקיע עוד, זו התכונה הכי חזקה של הקבוצה הזו. אנחנו מבקיעים הרבה ומשחקים מאוד התקפי. היה כדורגל מדהים במחצית הראשונה, אני חושב שזו הפתיחה הכי טובה שלנו העונה למשחק. במחצית דיברתי עם השחקנים שימשיכו ויתנו עוד. לא אהבתי את הדעיכה במחצית השנייה. העייפות השפיעה בחצי השני. השחקנים מגלים אופי בתקופה של חוסר ודאות ומגלים אישיות מדהימה. אני חושב שפגענו בול כמעט בכולם השנה".

"לא פתחנו טוב את הפלייאוף", המשיך בלבול. "הגענו אליו עם ארבעה שחקנים פצועים, אני חוזר על זה וזה נשמע כמו תירוץ, אבל כל קבוצה שמאבדת ארבעה שחקנים משמעותיים בגלל פציעות זה משפיע. אם ניקח את התמונה הכוללת של כל העונה, יש לנו 72 נקודות, בעונה רגילה זה מספיק לאליפות, אבל התחרינו מול יריבה שעושה עונה מדהימה. מכבי חיפה עשתה עונה מעולה, הקהל חזר לסמי עופר אחרי הרבה זמן שהוא לא נהנה ממשחקים. אנחנו שמחים שהחזרנו את ה-DNA למועדון ואת הצבע ללחיים של האוהדים. מילאנו מגרשים בחוץ וגם בבית. זו עונה פנטסטית של מכבי חיפה, פשוט היא התחרתה מול יריבה מעולה".

ג'ו קוזמינסקי | מכבי חיפה

האם הניצחון ישפיע על הישארותו בתפקיד: "כל אימון וכל משחק אני בא ועושה את המקסימום שלי יחד עם השחקנים הנפלאים האלה. אני, הצוות והשחקנים עשינו עבודה מעמיקה כדי להגיע לתוצאות שלנו השנה. אני ממש לא מסתפק במה שעשינו עד עכשיו. אנחנו עושים דברים טובים מאוד, אבל אני חושב שזה רק בסיס להמשך של מכבי חיפה".

לקראת מכבי תל אביב במחזור הבא: "אנחנו באים לכל משחק בגישה ורצון לנצח. אנחנו באים להבקיע שערים ולשחק את הכדורגל שלנו. מכבי ת"א קבוצה חזקה מאוד עם ההגנה הכי טובה בארץ, ואנחנו עם ההתקפה הכי טובה. תמיד המשחקים נגדם מעניינים. המשחק שהיה לי הכי קשה העונה זה ההפסד 4:3 מולם. הכל שם נפל על דברים קטנים וחבל".

סינטיהו סלליך, שכבש שער חמישי בתשעה ימים: ""אני קודם כל רוצה להגיד שהיה לנו חשוב מאוד לסיים את העונה עם טעם מתוק, לנצח את הדרבי, להשאיר את העיר ירוקה ולתת משהו מתוק לאוהדים. בפן האישי, השתדלתי לעלות בכל משחק ולתת את הכי טוב שיש. אני מאוד שמח שבמשחקים האחרונים הכל התחבר לי".

סינטיהו סלליך חוגג | מאור אלקסלסי

האם חוזהו יחודש והוא יישאר בעונה הבאה: "זה ברור מאליו לכולם שאני רוצה להישאר פה, אבל בינתיים אף אחד לא דיבר איתי אז אני לא יודע מה קורה. ההחלטה היא לא בידיים שלי ואת זה צריך לשאול את האנשים שלוקחים את ההחלטות למעלה".

לקראת מכבי ת"א: "נבוא למשחק כמו שבאנו היום, נבוא לנצח. זה מאוד חשוב להמשך שלנו. כמו שאמרתי, אנחנו רוצים לסיים את העונה עם רצף ניצחונות יפה בפלייאוף. ננסה לנצח".

ומה היה למאמן המפסיד להגיד? חיים סילבס שיתף את תחושותיו: "זה היה אחד מאותם משחקים שהכל בורח לך מהשנייה הראשונה. הבעיטה הראשונה של מכבי חיפה לשער במקרה פגעה בשחקן, נכנסה וזה סחרר אותנו. אני מאוד מאוכזב מפתיחת המשחק שלנו. אין מה לדבר יותר מדי, זה היה נראה רע מאוד. חבל. הייתה לנו עונה נהדרת ופלייאוף נהדר ודי הרסנו את ההרגשה. זה היה המשחק הכי חשוב בשבילנו בפלייאוף. כל מי שהפועל חיפה חשובה לו מאוכזב היום ואני מתנצל בפניו".

על כך שלא ניצחו דרבי העונה: "מכבי חיפה של השנים האחרונות שונה ממכבי חיפה של השנה, היא קבוצה טובה יותר העונה. שיחקנו פתוח בהתחלה ושילמנו על זה. יש למכבי חיפה חלק התקפי מאוד מגוון וחזק. כשאתה לא מגיע כמו שצריך מולם אתה משלם על זה, והיום שילמנו ביוקר. כמובן שרצינו לנצח דרבי העונה, הדרבי זה מעל הכל כאן. הכניעו אותה מהר היום זה מאוד מאכזב. אין לי אפילו דרך להסביר כמה זה מאכזב אותי".

הסיבה להתפרקות: "כשאתה מסתכל על הדבר הזה אתה רואה התפרקות. אתה לא יכול לציין שחקן אחד או מערך אחד שעבד. כשסופגים כל כך הרבה שערים במספר דקות כל כך קצר בוודאי שזה דבר מנטלי. כנראה גם מקצועי, לא היינו מוכנים לדבר הזה. הגול המוקדם הימם אותנו וגרם לאי נוחות. זה לא צריך לקרות. אין לי מילים. אני רוצה לעשות 'דליט' על המשחק הזה באופן דחוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי