תחושות קשות בנס ציונה, השחקנים בדרך לבידוד

אכזבה גדולה לאחר ירידת הליגה וה-1:0 לק"ש. הקבוצה צפויה להיכנס להסגר בגלל שהעוזר נמצא חיובי לקורונה, חשש שאחד השחקנים נדבק. שטיין יעזוב בחינם, חצי מקבוצות הליגה מתעניינות

(גודל טקסט)

אווירה קשה בסקציה נס ציונה אחרי ההפסד 1:0 אתמול (חמישי) לעירוני קריית שמונה, הפסד שהוריד את המועדון לליגה הלאומית עונה אחת בלבד אחרי שהעפיל לליגת העל. הריצה המצוינת שעשתה הקבוצה בפלייאוף התחתון לא עזרה לה בסופו של דבר, ולמרות שגם תיקו היה משאיר את הכתומים בליגה, הם נכנעו לצפוניים ששרדו על חשבונם.

לנשירה אין השלכות על מעמדו של ליאור זדה, שאמור להישאר בתפקיד המאמן גם בעונה הבאה ולנסות להחזיר את הקבוצה לליגה הבכירה. אמש לפני המשחק הוא נתן לשחקנים להבין שיש בהתמודדות השלכות שהן מעבר לכדורגל, והיא תשפיע מאוד על העיר עצמה. לאחר מכן ערך שיחות אישיות עם השחקנים והסביר להם את החשיבות, אך לבסוף המשחק תם כפי שתם והסוף ידוע לכולם.

"ירדנו ליגה בגלל הפרש שערים. עשינו באמת כל מה שאנחנו יכולים. רק על הפלייאוף שעשינו הגיע לנו להישאר, אבל אין מגיע בכדורגל", אמר שחקן בנס ציונה. בסך הכל במועדון הגיעו מאוד אופטימיים לצפון, וזו הייתה בסך הכל הפעם השלישית העונה שהקבוצה הגיעה למשחק ליגה כשהיא נמצאת מעל הקו האדום.

| מאור אלקסלסי

עם שריקת הסיום התחושות היו מאוד לא נעימות, בלשון המעטה. מספר שחקנים מיררו בבכי, כשגיא בדש (המצטיין על כר הדשא) ונועם כהן פשוט התפרקו. לאחר מכן כולם ירדו שבורים לחדר ההלבשה. זדה עבר אחד אחד, העניק לו חיבוק אוהב וניחם אותו. המאמן קיבל את הקבוצה עם הגב אל הקיר, ולמרות ששחקניו החלו להתאמן הכי מאוחר מכל הקבוצות אחרי פגרת הקורונה, הם עדיין הצליחו לרשום פלייאוף טוב ולהגיע במצב הכי טוב שהם יכולים לשרוד במחזור הסיום. זה לא הספיק. גם כל הנשקים ההתקפיים שזדה הכניס למגרש לקראת הסיום לא עזרו.

בשורות רעות נוספות הגיעו מיד עם סיום המשחק, כשהתברר שעוזר המאמן כפיר אלפונטה נדבק בקורונה. כזכור, הוא נכנס לבידוד לאחר שהסתבר שבנו נדבק והמשחק הייתה בסכנת דחייה. עם זאת, במנהלת החליטו שלא לדחות מכיוון שטרם התברר האם אלפונטה אכן נדבק, ובעצם לקחו סיכון.

כעת, לצערם של השחקנים, הם צפויים להיכנס לבידוד נוסף אחרי שכבר חשבו שעם תום העונה הם סיימו את הבידוד של כל שחקני ליגת העל והלאומית מאז שובה של הליגה. הם מחכים להנחיות סופיות ממשרד הבריאות. החשש הגדול הוא שאחד השחקנים נדבק באחד האימונים מעוזר המאמן, המשיך להתאמן ועלה לשחק מול ק"ש.

ליאור זדה | מאור אלקסלסי

אז מה לגבי העתיד? מלבד העובדה שזדה יישאר כמאמן, לא מעט שחקנים לא ימשיכו. רז שטיין, כידוע, יעזוב אחרי שבחוזה החדש עליו הוחתם בתחילת העונה כי ירידת ליגה תביא לשחרורו בחינם. כמעט חצי ליגה, לפחות שש קבוצות, מתעניינות במלך שערי נס ציונה העונה (תשעה כיבושים בליגה) – ביניהן הפועל חיפה, מכבי נתניה והפועל חדרה.

במידה שהקבוצה הייתה מצליחה לשרוד גם עומרי גלזר היה אמור להיות מושאל לעונה נוספת ממכבי חיפה, אך כעת השוער יחפש קבוצה חדשה כשחדרה הוזכרה כאחת המועמדות. כל הזרים צפויים לעזוב והמושאלים יחזרו לקבוצותיהם – נועם כהן, בן אל אדרי, שי אליאס, אלעד שחף, גיא בדש וכאמור גלזר.

רז שטיין אמר בסיום מילות פרידה: "רצינו שיהיה סוף אחר לסיפור הזה. נתנו את הדם שלנו והגוף שלנו כדי להגיע למשחק הזה במצב שהגענו אליו. המשחק היה מאוד שוויוני ובסוף כדור נייח הכריע אותו. כואב מאוד הלב בשביל העיר ובשביל האוהדים. לדעתי עשינו משהו גדול בעצם זה שהגענו עד למחזור האחרון בלי לרדת כשאף אחד לא נתן לנו סיכוי. אמרתי שלא משנה מה יהיה – אני גאה במי שאיתי. אני גאה במועדון, אני גאה בקהל, אני גאה בעולם. הלוואי שזה ייתן טעם של עוד לעיר ללכת ולהתקדם ולעשות עוד דברים שיעזרו לנס ציונה לחזור לליגת העל, אם זה מגרש, אוהדים ודברים נוספים להמשך. אני רוצה להגיד תודה לצוות ולהנהלה המדהימה. כואב מאוד הלב ואני מקווה שלנס ציונה בעתיד יהיה רק טוב".

רז שטיין | מאור אלקסלסי

גם עומרי גלזר נפרד: "תחושות קשות. ידענו שזה משחק על החיים שלנו, זה המאני-טיים. לא הצלחנו להשיג את התוצאה שרצינו, אבל יש פה חבורה של גברים שנלחמו על השנה. הורידו אותנו עוד לפני המחזור הראשון והוכחנו לכולם שלא באנו להיות בובות בליגת הזאת. כולם כאן הוכיחו שהם ראויים לליגת העל. בעזרת השם נס ציונה תעלה כמה שיותר מהר. בכדורגל לפעמים יש הצלחות ולפעמים יש אכזבות".

המנכ"ל, רונן זייגרמן, בכל זאת שמר על אופטימיות: "נגזר עלינו לרדת היום ליגה, אבל הדרך שעשינו העונה גורמת לנו גאווה גדולה. אני מודה באופן אישי לכל השחקנים, לצוות המקצועי ולכל עובדי המנהלה. נס ציונה זו אגודה קטנה אבל חזקה שנתנה ותתן בעתיד הרבה צבע בכדורגל הישראלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי