משחק אחד מהיסטוריה: מכבי ת"א גברה 0:1 על מכבי חיפה

האלופה השלימה סוויפ על הירוקים בזכות שער ניצחון של סבוריט (25) והיא צריכה להימנע מהפסד מול ב"ש במחזור הסיום כדי לסיים עונה בלתי מנוצחת. בלבול נפרד מסמי עופר?

(גודל טקסט)

משחק אחד. זה כל מה שנותר למכבי תל אביב כדי לסיים עונה שלמה ללא הפסדים, אחרי שהאלופה גברה ערב (שבת) 0:1 על מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור ה-35 של הפלייאוף העליון. לא משנה שהעונה כבר הוכרעה, שהצהובים הבטיחו את הזכייה בתואר, שהירוקים יסיימו במקום השני – המפגשים בין שתי הקבוצות האלו תמיד מעניינים, אך שוב המנצחת הייתה אותה קבוצה כמו בכל המשחקים האחרונים ביניהן.

הירוקים הגיעו עם תקוות להיות הראשונים שגוברים העונה בליגה על הקבוצה של ולדימיר איביץ' כדי שלא לחלוק את התואר המכובד "עונה בלתי מנוצחת" יחד עמה, אחרי שהקבוצה מהכרמל עשתה זאת בעונת 1993/94. בסופו של דבר, הם ירדו סופר מאוכזבים מכר הדשא עם הפסד רביעי העונה למכבי ת"א – שהשלימה סוויפ נפלא על הקבוצה של מרקו בלבול. כעת היא עומדת על 87 נקודות במאזנה, ואם היא תנצח גם במחזור האחרון את הפועל באר שבע, תשבור את שיא הנקודות שלה מהעונה שעברה, שעומד על 89.

האלופה הגיעה אחרי הדרמה שהתרחשה הבוקר, כשמנהל הקבוצה יואב זיו ושלושה משחקניה, אייל גולסה, איתן טיבי ואבי ריקן נדרשו להיכנס לבידוד אחרי ששהו ליד חולה קורונה בשבוע שעבר, על אף שבמועדון טענו שמדובר באיכון שגוי. גם ללא שלושה שחקני המפתח מכבי ת"א הסתדרה ושוב הוכיחה עד כמה היא עוצמתית.

יונתן כהן, אנריק סבוריט | מאור אלקסלסי

המשחק נפתח בשבע-שמונה דקות קצביות, אך לאחר מכן הוא נרגע באופן משמעותי ושתי הקבוצות התקשו לייצר מצבי הבקעה ממשיים. בדקה ה-25 מכבי ת"א עלתה ל-0:1 אחרי קומדיית טעויות בהגנת הירוקים, כשאנריק סבוריט סיפק סיומת נפלאה מעל לג'וש כהן ולרשת.

לאחר השער הצהובים הגבירו את הלחץ והיו חייבים להכפיל את התוצאה בדקה ה-30, כשדור פרץ הגיע למצב של אחד על אחד מול השוער, אך בעט אל המשקוף בלבד. באופן כללי, השער של סבוריט שבר את הקרח במשחק ועד למחצית נרשמו מספר מצבים, בעיקר מהצד של האלופה.

מכבי חיפה פתחה את המחצית השנייה בשליטה שאיביץ' לא אהב, והחליט לעבור למערך של שלושה בלמים כשהכניס את אופיר דוידזאדה על חשבונו של אילון אלמוג בדקה ה-56. גם לאחר שינוי השיטה הירוקים המשיכו לשלוט כמעט באופן מוחלט, אך השליטה כמעט לא התבטאה במצבים.

סאן מנחם | מאור אלקסלסי

מכבי ת"א נראתה קצת עייפה בחצי השני ומחכה שהמשחק הסתיים, וכמעט שלא נרשמו מצבים מצד שני הצדדים. המחצית השנייה של המשחק הזה הזכירה מאוד את המחצית השנייה של המשחק הקודם בין הקבוצות בפלייאוף. בדקה ה-80 ניקיטה רוקאביצה היה חייב להשוות כשהיא למצב מצוין, אך בעט על שחר פיבן שהציל לקבוצתו שתי נקודות ומנע תיקו.

החיפאים תקפו עם הרבה שחקנים בדקות האחרונות כדי לנסות להשיג את השוויון, אך לא הצליחו לעשות זאת עד לשריקת הסיום של יגאל פריד. ייתכן שזה היה משחק הפרידה של מרקו בלבול מאצטדיון סמי עופר במידה שלא ימשיך על הקווים של הירוקים בעונה הבאה, וזו לא הפרידה הכי נעימה.

שתי הקבוצות יסגרו את העונה ביום שלישי בשעה 21:00. האלופה מכבי ת"א תגיע לאצטדיון הי"א, שם תפגוש את הפועל באר שבע שלעת עתה מארחת באשדוד. מכבי חיפה, מנגד תדרים גם היא ותגיע לאצטדיון טדי למפגש מול בית"ר ירושלים של רוני לוי, שרשמה היום את ניצחונה הראשון בפלייאוף העליון.

מרקו בלבול | מאור אלקסלסי
ולדימיר איביץ' | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה (איקוום אוטין, 79), טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם (רז מאיר, 15), נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו (מוחמד עוואד, 79), צ'רון שרי, סינטיהו סלליך, יאניק ווילדסחוט (מאור לוי, 90+3), ניקיטה רוקאביצה.

מכבי ת"א: אנדראס יאניוטיס, אנדרה ג'ראלדש, שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ (נדב נידם, 90+3), רוסלן ברסקי, אילון אלמוג (אופיר דוידזאדה, 56), יונתן כהן (מאור קנדיל, 90+3), ניק בלקמן (איתי שכטר, 67).

אנדראס יאניוטיס | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
ניק בלקמן, אילון אלמוג, שרן ייני | מאור אלקסלסי
צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי תל אביב. "הקבוצות הגדולות יתוגמלו אחרת" | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

כבר בדקה הרביעית מכבי ת"א הגיע למצב טוב לכיבוש שער ראשון. צ'רון שרי איבד את הכדור במרכז המגרש לדן גלזר, שיצא קדימה וסיפק מסירה טובה לדור פרץ. הקשר, מעמדה בעיטה מצוינת, סיפק כדור גבוה ורחוק מהמסגרת של ג'וש כהן. שלוש דקות לאחר מכן אילון אלמוג לקח בעיטה מ-25 מטרים וסיפק כדור לא רע, אך כהן קלט.

דור פרץ, עופרי ארד | מאור אלקסלסי

מיד לאחר ההתקפה האחרונה של האלופה, הגיע תור המארחת, כשארנסט מאבוקה הגביה כדור פנטסטי מהאגף הימני לעבר ניקיטה רוקאביצה. החלוץ הגיע למצב טוב מאוד אך לא הצליח לייצר נגיחה, אלא רק נגיעה בכדור אם הגב, ופספס הזדמנות טובה לעלות את הירוקים ליתרון.

אנריק סבוריט, ארנסט מאבוקה | מאור אלקסלסי

כבר בדקה ה-15 החיפאים נאלצו לבצע חילוף, כשסאן מנחם לא יכל להמשיך ומי שנכנס על חשבונו לעמדת המגן השמאלי היה רז מאיר. הדקות שלאחר מכן היו ריקות ממצבים, כששתי הקבוצות לא התקרבו לרחבות היריבה.

סאן מנחם | מאור אלקסלסי
סאן מנחם | מאור אלקסלסי

ואז, בדקה ה-25, מכבי ת"א עלתה ל-0:1. יונתן כהן הגביה כדור חופשי מהאגף השמאלי אל תוך רחבת חיפה. הכדור הורחק עד לדן גלזר שנגח אותו בחזרה לכיוון הרחבה, נטע לביא ניסה לנגוח ולהרחיק אך הכדור שלו הלך לאחור והותיר את אנריק סבוריט במצב טוב ברחבה. עופרי ארד לא סגר כמו שצריך את המגן הספרדי, ג'וש כהן יצא אליו בצורה עדינה מדי, וסבוריט סיפק הקשתה רכה ועדינה מעל השוער והעלה את הצהובים ליתרון אחרי קומדיית טעויות בהגנה.

אנריק סבוריט כובש | מאור אלקסלסי
אילון אלמוג, אנריק סבוריט | מאור אלקסלסי
אנריק סבוריט חוגג | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-30 מכבי ת"א הייתה חייבת להכפיל את היתרון. יונתן כהן סיפק הסתובב על עופרי ארד ומסר כדור נהדר לדור פרץ. הקשר היה חייב לכבוש במצב של אחד על אחד מול ג'וש כהן, אך הבעיטה של הלכה אל המשקוף ורק במזל הירוקים נמנעו מפיגור 2:0.

טרנט סיינסבורי. בקבוצה מחפשים בלם זר על חשבונו | מאור אלקסלסי

בדקה ה-37 מכבי ת"א זכתה בכדור חופשי ממצב מצוין, 17 מטרים מהשער. אילון אלמוג ניגש לבעוט, עבר את החומה, אך הכדור שלו הלך אל מרכז השער וג'וש כהן קלט. בדקה ה-43 צ'רון שרי סוף סוף ביצע פעולה חיובית, כשחתך מהאגף השמאלי אל המרכז ובעט כדור חזק ברגל ימין, אך אנדראס יאניוטיס קלט.

יונתן כהן, מקסים פלקושצ'נקו | מאור אלקסלסי

בדקה ה-44 שוב דור פרץ הגיע להזדמנות טובה, והוא פשוט יכל להיות כבר עם שלושער. יונתן כהן הוביל התקפה נהדרת, מצא את ניק בלקמן שחיפש את השער והכדור שלו ניתז על ידי טרנט סייסנבורי לפרץ. הקשר בעט כדור טוב ושטוח לעבר הפינה הרחוקה, אך הוא חלף סנטימטרים מהקורה הימנית של ג'וש כהן.

עופרי ארד | מאור אלקסלסי

רגע לפני הירידה להפסקה, דקה בתוך תוספת הזמן, רז מאיר חתך מהאגף השמאלי למרכז ובעט כדור מסובב לעבר חיבורי הפינה הרחוקה, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת ולאחר מכן השופט יגאל פריד שרק למחצית.

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

בדקה ה-55 מקסים פלקושצ'נקו הגביה כדור חופשי לזכות מכבי חיפה מהאגף השמאלי וסיפק כדור טוב לרחבה. עופרי ארד התרומם היטב ונגח לפינה הימנית, אך הכדור שלו פספס במעט את המסגרת של יאניוטיס.

שרן ייני, מקסים פלקושצ'נקו. פתיחת העונה בסכנה? | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה פתחה את המחצית השנייה בשליטה מוחלטת בכדור, דבר שאיביץ' לא אהב ובדקה ה-56 הסרבי החליט לעבור למערך של שלושה בלמים כשהכניס את אופיר דוידזאדה על חשבונו של אילון אלמוג.

שרן ייני, טרנט סיינסבורי | מאור אלקסלסי

בדקה ה-62 הירוקים הגיעו למצב טוב, כשווילדסחוט מסר את הכדור לצ'רון שרי, שסיפק סיבוב פנטסטי ברחבה והגיע למצב בעיטה לא הכי נוח. הקשר בעט ברגל ימין והחמיץ את המסגרת.

רז מאיר, אנדרה ג'ראלדש, יאניק ווילדסחוט | מאור אלקסלסי

כמעט שלא נרשמו מצבים במחצית השנייה, ולמרות שהירוקים שלטו בכדור הם כלל לא תרגמו את זה לאיומים, בזמן שמכבי ת"א נראתה כמי שמחכה לסיום המשחק.

יאניק ווילדסחוט | מאור אלקסלסי

בדקה ה-77 הצהובים הגיעו למצב הראשון שלהם בחצי השני, ושוב היה זה דור פרץ. הפעם הקשר בעט מ-16 מטרים אל הידיים של ג'וש כהן.

אנדראס יאניוטיס | מאור אלקסלסי

וואו, איזה מצב לניקיטה רוקאביצה. בדקה ה-80 סינטיהו סלליך הגביה כדור מצוין מהאגף הימני לחלוץ, שהיה חייב לכבוש, אך פשוט בעט על שחר פיבן – ובלם מכבי ת"א הציל גול.

שחר פיבן, ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

לקראת הסיום החיפאים הפעילו לחץ גדול יותר על השער של יאניוטיס, כשמרקו בלבול ביצע חילופים התקפיים וניסה להשיג את השוויון.

רז מאיר, ניק בלקמן | מאור אלקסלסי

חמש דקות בתוך תוספת הזמן לסיום המשחק, טרנט סיינסבורי ניסה להבקיע בבעיטת מספרת, אך היא הלכה לידיו של יאניוטיס. מיד לאחר מכן הצהובים יצאו למתפרצת, נדב נידם הצעיר הגיע למצב בעיטה ופספס את המסגרת. מיד לאחר מכן הגיעה שריקת הסיום של יגאל פריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי