בית"ר ובאר שבע סיכמו: 4.75 מיליון שקל יועברו החודש

האדומים יקבלו את הנתח עבור קלטינס ואוחנה. גורם בירושלים: "החזרת קלטינס? זה תלוי במאמן". זריהן יגיע אם יפחית בדרישות

(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים בוחנים מקרוב את נושא עתידו של דוד קלטינס בהפועל באר שבע. בעונה הבאה תחזיק בית"ר ירושלים ב-75 אחוז מהזכויות על הקשר, לאחר שחוגג יעביר מיליון וחצי שקל תמורת 25 אחוז נוספים מהחוזה שלו, ובמועדון הביעו חוסר שביעות רצון מהמצב הקיים.

"קלטינס פצוע, אבל גם כשהיה בריא לא שיחק בקביעות בהרכב. מצד אחד, יש לך כרטיס ששווה מיליונים, מצד שני הוא לא משחק בקביעות", אמרו הבוקר במועדון. כזכור, להפועל באר שבע הייתה אופציה לוותר על 25 אחוז מכרטיסו של הקשר עד תום העונה בתמורה להחזר כספי. כלומר, בסיום ההליך בית"ר תחזיק ב-75 אחוז מהזכויות על השחקן (כיום היא מחזיקה, כאמור, במחצית בלבד) והיא תשלם 1.5 מיליון שקל (העברת השחקן תומחרה בשישה מיליון שקל וזהו החלק היחסי שבית"ר צריכה לשלם).

לכן, גורמים בבית"ר העלו לאחרונה את האפשרות להחזירו למועדון במקום לחפש קשר אחורי זר או ישראלי בכיר. לקלטינס יש חוזה בבאר שבע וסעיף לפיו הוא יכול להשתחרר לקבוצה מעבר לים בהשאלה. במקרה כזה, טוענים אותם גורמים במועדון, עשויה באר שבע לוותר על חלק מהכסף תמורת התחייבות מבית"ר שתעמוד בחוזה שלו. "זה לא רק עניין מקצועי, יש כאן גם עניין כלכלי בעל ערך, אבל זה תלוי במאמן", הסביר אותו גורם.

דוד קלטינס
דוד קלטינס | דני מרון

אבל זו לא הצרה היחידה איתה אמורה להתעסק חוגג בימים הקרובים: בית"ר ירושלים אמורה להעביר להפועל באר שבע באמצע החודש את התשלום עבור השחקן, מיליון וחצי שקל, ובנוסף תשלום של 3.25 מיליון שקל על מיכאל אוחנה.

כאמור, כך או אחרת בית"ר תצרף בקיץ קשר אחורי וחלוץ. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, ירדן שועה בראש רשימת הרכש כשבית"ר כבר אישרה כי היא מנסה להחתימו לעונה בהשאלה. בנוסף אליו, גם ניב זריהן הוזכר כמועמד, אולם הגעתו גם בכפוף להפחתת דרישותיו הכספיות. בנוגע לעמדת המגן הימני – אחרי מכירת אנטואן קונטה הקבוצה תנסה לצרף מגן נוסף שיתחרה עם שי קונסטנטין. קלטינס, אגב, יכול לשחק גם בעמדה הזאת.

במקביל, השיחות בין יוסי בניון למשה חוגג בעניין המאמן כבר החלו ויצברו תאוצה מחר, לאחר המשחק מול מכבי חיפה (שלישי, החל מ-20:45 בספורט4). בניגוד לבניון, חוגג בדעה שיש להביא לבית"ר מאמן צעיר עם פוטנציאל ולא מאמן ותיק ומנוסה. במהלך הימים האחרונים במועדון הזכירו שמות כמו שי ברדה, אופיר חיים ועמיר תורג'מן. מנגד, בניון בדעה שהישארותו של לוי תועיל לקבוצה, לאחר שהוביל את הקבוצה לאירופה בעונה בה אוחנה ו-ורד נפצעו, עטר נעדר מהפלייאוף העליון וגדי קינדה נמכר בינואר.

לקראת המשחק מחר, שינעל את ליגת העל, טל בן חיים עדיין חש ברגישות וייעדר. רוני לוי מתכוון לערוך לכל היותר שינוי אחד בהרכב לעומת ה-0:3 על הפועל תל אביב בשבת.

רוני לוי
רוני לוי | אריאל שלום


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי