בלבול נפרד: "זה היה המשחק האחרון שלי במכבי חיפה"

אחרי התיקו מול בית"ר, המאמן נפרד מהירוקים בתום עונה וחצי: "חשבתי שמגיע לי להמשיך, אבל יעקב שחר חשב אחרת. אני לא יודע היכן אאמן בעונה הבאה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

"זה היה המשחק האחרון שלי במכבי חיפה, הגיע הזמן לסכם. כבר הודיעו לי, זה סופי". כך אמר מרקו בלבול מיד אחרי התיקו 2:2 נגד בית"ר ירושלים. הכתובת הייתה על הקיר, והערב (שלישי) נראה שהמאמן השלים עם זאת, לאחר שנתן לעוזר פול גרובס לנהל את המשחק ומיד לאחר שקבוצתו כבשה את השער הראשון, השחקנים רצו כדי לחגוג עם המאמן כי גם הם הבינו שזוהי סיומה של תקופה.

בלבול המשיך ובחר לסכם את העונה שלפי דעתו הסתיימה בהצלחה: "קיבלתי את מכבי חיפה כקבוצה תחתית וראינו שינוי אדיר במהלך התקופה, הרבה בזכות השחקנים. אמרתי להם שמכבי חיפה לא משחקת על המקום השני, אבל אני שמח על מה הדרך שהם עשו ומגיע להם שאפו ענק, ואני גם רוצה להודות ליעקב שחר על כל התקופה".

מדוע אתה לא ממשיך: "זה לא שאלה שצריך לשאול אותי. אני חשבתי שאני צריך להמשיך, אבל יש בעלים והוא חושב אחרת".

איבדתם את האליפות בגלל ההפסדים למכבי תל אביב: "ללא ספק היה לכך חלק משמעותי באיבוד האליפות, אבל צריך לזכור שלבאר שבע יש סגל מדהים וגם לבית"ר ירושלים, היה כדורגל מדהים העונה ואני מקווה שהרביעייה הזאת תמשיך להתבסס גם בעונה הבאה בצמרת".

איך התמודדת מול הביקורת: "אני כבר חסין להכל, ומאמן כדורגל צריך לדעת להתנהל מול מצבים כאלה במיוחד במועדון כמו מכבי חיפה. ראית את השחקנים על המגרש מנצחים כמעט בכל משחק, אבל השחקנים האלו הראו רק בין 60-70 מהיכולת שלהם".

עתידך: "אני כרגע לא יודע היכן אהיה, אבל אני לא דואג. יש לי סבלנות. אני התחלתי במכבי חיפה ורציתי להגיע לנערים ולאחר מכן בנוער, לא האמנתי שאאמן את הבוגרים ובשבילי זו הגשמת חלום ובוא נראה מה יהיה בעתיד".

ושאלה מקצועית, מדוע ישבת על הספסל ונתת לעוזר המאמן לעמוד על הקווים: "פול גרובס הוא בשבילי יותר מעוזר מאמן וזה בסדר שהוא מנהל את המשחק מדי פעם".

צ'רון שרי חוגג עם דולב חזיזה. "השחקנים נתנו רק 70 אחוז מהיכולת" | דני מרון

מאז הגיע בלבול למכבי חיפה לקדנציה השנייה שלו במועדון, הוא רשם תקופה די מוצלחת (ומוצלחת מאוד ביחס לשנים האחרונות של הקבוצה). כשנכנס באמצע העונה הקודמת הוביל את הירוקים אל המקום השני על אף שקיבל אותם כשהם ממוקמים בתחתית. העונה, החיפאים נראו כבר הרבה יותר חזקים, סיימו שוב במקום השני ועד החזרה מפגרת הקורונה עוד היו בתמונת האליפות.

עם זאת, חוסר היכולת של הקבוצה להתמודד עם מכבי תל אביב על התואר ככל הנראה הביא לסיום דרכו של בלבול, שהפסיד העונה ארבע פעמים במסגרת הליגה לצהובים. מי שצפוי בימים הקרובים להיות מוכרז כמאמן במקומו הוא ברק בכר, אקס הפועל באר שבע, אותה הוביל לשלוש אליפויות רצופות בין השנים 2016 ל-2018.

בלבול הדריך את מכבי חיפה ב-66 משחקים בכל המסגרות, רשם 40 ניצחונות, 13 הפסדים ועוד 13 תוצאות תיקו – למאמן הבא מחכה עבודה קשה כדי להיכנס לנעליו, כי מעכשיו – הוא יצטרך להשיג מקום אחד יותר מגבוה ממה שבלבול הצליח.

מרקו בלבול | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי