צפו בבניון מסכם עונה: "המילה כישלון מנותקת מהמציאות"

המנהל המקצועי של הירושלמים הגיע לראיון עם חברי הפאנל של ספורט1 לאחר התיקו עם מכבי חיפה, ודיבר על הביקורת סביב רוני לוי, היחסים עם משה חוגג וכמובן - האליפות של ליברפול. צפו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

יוסי בניון, המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, הגיע לדבר עם חברי הפאנל של ספורט1 לאחר תיקו 2:2 נהדר עם האקסית, מכבי חיפה. כוכב העבר התייחס לביקורות על רוני לוי והצוות המקצועי של הירושלמים, על היחסים עם משה חוגג, על הכדורגל בצל הקורונה וכמובן – האליפות של ליברפול.

האליפות של ליברפול: "הייתה חוויה לראות אותם בכל משחק, מגיע להם. אני סוחב הרבה שנים את ההרגשה שלא לקחתי תואר עם ליברפול כי היינו קרובים, אבל כשאתה נמצא שלוש שנים ועולה כל פעם מחדש לאנפילד – זה כמו זכייה בתואר".

על העונה של בית"ר אמר: "הייתה עונה טובה והשגנו את המטרות שהצבנו לעצמנו. אנשים יכולים להתאכזב ממשחקים מסוימים או תוצאות מסוימות. לצערי, אני קורא הרבה בתקשורת בחודשים האחרונים על כישלון ומבחינתי זה מנותק מהמציאות. להגיד שקבוצה שמסיימת במקום השלישי ולוקחת גביע הטוטו כישלון זה לא נכון. הבטחתי לבעלים מושיקו חוגג להביא את הקבוצה לאירופה ועשינו את זה, סיימנו במקום השלישי"

על הציפיות של הבעלים: "משה חוגג ציפה ליותר במשחקים מסוימים, וגם אנחנו ציפינו. האכזבה האישית שלי היא בעיקר מהפלייאוף, שנראינו בו לא מספיק טוב בחלק מהמשחקים. עם זאת, בעונה הסדירה שיחקנו כדורגל טוב. השגנו את המטרה בסופו של דבר ועמדנו ביעדים שלנו. עברנו עונה לא פשוטה בשנה הקודמת, כמעט ירדנו ליגה. החלפתי 12-13 שחקנים וצוות שלם. אם היו שואלים אותי בתחילת העונה אם אני חותם על מקום שלישי וגביע הטוטו הייתי לוקח את זה בשתי הידיים". 

יוסי בניון, משה חוגג: "האכזבה האישית היא בעיקר מהפלייאוף"
יוסי בניון, משה חוגג | דני מרון

תפקודו כמנהל מקצועי: "אנחנו לא מושלמים, כולנו עושים טעויות ולומדים. אין הרבה מנהלים מקצועיים בישראל ובטח שלא ישראלים. אני לא יודע כמה החזיקו בתפקיד שלהם. סיימתי עונה כמנהל מקצועי בבית"ר ירושלים, שזה מקום לא פשוט. אני מרוצה מהמון דברים".

האם הוא מרוצה מרוני לוי: "כולם יודעים כמה אני מעריך אותו וחושב שהוא מאמן מצוין. מבחינתי הוא המאמן הישראלי הטוב בארץ, אמרתי את זה גם לפני העונה ואני אומר את זה גם היום. אשב עם משה חוגג ואלי אוחנה ונקבל את ההחלטות הכי טובות עבור בית"ר. נהניתי מהעונה הזו. אני רואה את יום יום בעבודה, צריך לתת לו המון קרדיט. המון שחקנים עשו התקדמות והוא שיפר אותם".

מה הוא מרגיש שחסר לקבוצה: "קרו הרבה דברים במהלך השנה, כמו העזיבה של גדי קינדה והפציעה של מיכאל אוחנה. אנחנו התקציב הרביעי בגודלו בליגה ורחוקים משלוש הראשונות. היינו במקום יותר גבוה אם קינדה ואוחנה היו איתנו. ברור לכולם שאי אפשר לבנות קבוצה בקיץ אחד. עשיתי הבה שינויים וידעתי שחסרה לנו איכות בעמדות מסוימות, אבל רציתי לבנות שלד ישראלי טוב". 

האם הייתה אכזבה מהכדורגל הלא מספיק אטרקטיבי: "היו לנו הרבה משחקים טובים, נתנו רביעיות ושלישיות, לא הרבה קבוצות עשו את זה. מכבי תל אביב עשתה עונה מדהימה והיו משחקים שגם היא לא הייתה מספיק טובה וידעה לנצח 0:1. אנחנו מנסים לרצות את הקהל ונעשה הכל כדי שיהיה כדורגל הרבה יותר טוב. זה עניין של יציבות וזה מתחבר לבנייה של קבוצה".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי | דני מרון

איך עברה השנה הראשונה שלו מחוץ לכר הדשא כשחקן: "אני עדיין משחק פעמיים בשבוע עם חברים, אבל אני מופתע, הייתי בטוח שיהיה לי הרבה יותר קשה. התפקיד דרש ממני הרבה עבודה ולא היה זמן לחשוב על זה שאני לא משחק. נכנסתי בכל הכוח לתפקיד והייתי עסוק בלשנות את הקבוצה. זה היה מאתגר מאוד, נהניתי ואני באמת חושב שזה מתאים לי. אני יכול לבנות את עצמי, להשתפר ולהצליח. אני בטוח שהקריירה שלי תמריא גם מפה".

מה הקבוצה צריכה לשנות: "מבחינתי הדבר המרכזי זה להעביר את המסרים הנכונים לקהל. הייתה הרגשה בתחילת העונה שנרוץ על האליפות, בטח אחרי הזכייה בגביע הטוטו. ידענו שבנינו שלד טוב וכיוונו להשיג מקום באירופה. התכנית הייתה להביא את השחקנים המתאימים כדי לעשות בהמשך את הצעד לקבוצה שתיאבק על אליפות. אנחנו צריכים לראות מה יתפתח לקראת העונה הבאה, אף אחד לא יודע מה יהיה. אני מאמין שעם השלד שבנינו פה ואם נוכל לעשות שינויים הקבוצה תיאבק על מקום יותר גבוה, וגם מקום באירופה זה בסדר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי