המהפכה התחילה: מי יעזוב את בית"ר ירושלים בקיץ?

משה חוגג, אלירן עטר משה חוגג, אלירן עטר | דני מרון
משה חוגג משה חוגג | דני מרון
משה חוגג, עלי מוחמד משה חוגג, עלי מוחמד | דני מרון
יוסי בניון, משה חוגג יוסי בניון, משה חוגג | דני מרון
אלי אוחנה, משה חוגג, מוני ברוש אלי אוחנה, משה חוגג, מוני ברוש | דני מרון
משה חוגג משה חוגג | דני מרון

משה חוגג התחיל לתכנן את העונה הבאה: השחקנים הזרים הבכירים ישוחררו, התקציב יקוצץ משמעותית ושחקנים ישוחררו. בניון עשוי לעזוב אם לא יקבע את זהות המאמן, אוחנה תומך בהשארת לוי

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים סיימנו את העונה במקום שלישי, עם גביע הטוטו ביד, אבל עם הדחה כואבת מגביע המדינה – וההישגים האלה לא עושים רושם על משה חוגג. בימים האחרונים אמר הבעלים של בית"ר ירושלים למקורביו כי "רוני לוי הוא המאמן הכי טוב בארץ", אבל יחד עם זאת הבהיר כי הוא מחפש מאמן אחר, משום שלטענתו הקבוצה לא עמדה במטרות שלה. אתמול, אחרי משחק שני ללא הפסד, חוגג נראה מחויך בסיום, בפעם הראשונה אחרי זמן רב.

"כל כך הרבה צעירים רצו אתמול על המגרש, אין ספק שהכדורגל יכול להיות יותר טוב. בלי אוחנה, ורד ועטר בחלק מהעונה, ובלי קינדה שנמכר – אפשר לומר שעמדנו במטרה. היו גם צעירים שהתקדמו, אני לא חושב שמישהו באמת חושב שהיה אפשר להוציא יותר", אמר אחד השחקנים אתמול בטדי בסיום.

השיחות בין בעלי בית"ר ליוסי בניון נמשכות כל העת, כשברקע נרשמו חילוקי דעות בין המנהל המקצועי לבעלים בכל הנוגע לזהות המאמן. כפי שפרסמנו כבר בחודש מרץ, בניון ולוי גיבשו חזית אחידה ולא מן הנמנע שבניון יקום ויעזוב את המועדון יחד עם לוי במידה וחוגג יתעקש למנות את המאמן או להיות החותמת האחרונה בבחירתו. בבית"ר העריכו שאם המנהל המקצועי ימשיך, זה יהיה בחוזה הנוכחי שלו שמסתיים בתום העונה הבאה, ולא בחוזה ארוך יותר. כבר בחודש מרץ אמר גורם במועדון כי "בניון הוא החותמת האחרונה ולא חותמת גומי".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי | דני מרון

גם אתמול, שחקנים בקבוצה פנו לבניון וביקשו ממנו לעשות הכל כדי להשאיר את המאמן. מי שעוד התייצב לצידו של לוי, הוא היושב ראש אלי אוחנה, שהביע בדרכו, התנגדות לזעזוע על הקווים: "אלי לא יעמוד על שתי הרגליים האחוריות, הוא פתוח וקשוב לכל הרעיונות של חוגג, אבל הוא לא חושב שלוי נכשל", סיפר אמש גורם במועדון.

סיפור לוי אינו פשוט כלל וכלל. החוזה שלו מוערך ב-1.3 מיליון שקל ברוטו והוא, כזכור, זכאי לפיצוי של כ-105 אלף שקל (משכורת וחצי) נטו משום שהעפיל לאירופה וזה לא כולל בונוסים במקרה של העפלה לשלבים גבוהים יותר. בסך הכל, עלות חוזהו כולל הוצאות נלוות (ללוי יש גם תנאי נוספים כמו מימון רכב וכו'), תגיע ליותר ממיליון וחצי שקלים – סכום לא מבוטל עבור מועדון שרוצה לקצץ.

במקרה כזה, הדבר עשוי לבוא גם על חשבון שחקני רכש. אם לוי אכן לא יישאר, מספר שמות עלו. שי ברדה שהוזכר כמועמד מספר פעמים על הכוונת, אבל גם שמות פחות מוכרים כמו אופיר חיים עשויים לקבל הזדמנות לתפקיד היוקרתי על הקווים בטדי. מאז התפשטות נגיף הקורונה, משה חוגג ניהל שיחות רבות עם גורמים בכירים בכדורגל הישראלי, ולאחר ייעוץ עם מקורבו, בעלי מ.ס. אשדוד, ג'קי בן זקן, החליט על מהפכה ענקית בבירה.

אנטואן קונטה | דני מרון

מהפכה בבית"ר ירושלים בעונה הבאה

השחקנים הזרים הבכירים ישוחררו ובמקומם יצורפו שחקנים צעירים.
תקציב שכר השחקנים יקוצץ ל-17 מיליון ש"ח.
שחרור מאסיבי של שחקנים.

בשלב זה, טל בן חיים, ליוואי גרסיה, פרדי פלומיין ואנטואן קונטה שהמריא הבוקר לצרפת במטרה לחתום בקבוצה אחרת אמורים לעזוב, כשהאחרון עשוי לעשות זאת כבר בימים הקרובים. בן חיים מוכן לקצץ כדי להישאר, אבל חוגג, כך נראה, לא מעוניין להשאיר אותו במועדון. לגבי גרסיה ופלומיין טרם הגיעה הצעה רשמית, אבל קונטה בהחלט מעורר התעניינות ונראה שיימכר.

שחקנים אחרים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה ועשויים לעזוב: דן איינבינדר, חנן ממן, שלומי אזולאי ויקיר ארצי. בשלב השני עשויים להצטרף שחקנים נוספים. דיוגו ורדסקה מרשים במחזורים האחרונים, אבל אם חוגג יקבל הצעה על הבלם (בשלב זה טרם הגיעה הצעה) הוא לא יהסס למכור אותו. 

בסרטון: יוסי בניון מסכם עונה בראיון לספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי