כץ: "עסק מפסיד לא יכול לעבוד", העונה הבאה בליגה לא תפתח?

אחרי שחתם עונה עם 0:3 על הפועל ת"א, בעלי הפועל חיפה התייחס לבן בסט: "הזמן יעשה את שלו". עתידם של לאלה ו-ורמוט לוט בערפל. גולאן וסילבסטר עשויים להישאר. שטרלינג נפגש ראשי המנהלת לגבי סיוע כספי מהאוצר

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה נעלה את עונת 2019/20 בסטייל, עם 0:3 גדול על הפועל תל אביב, שהוסיף המון כבוד לשחקנים ולחיים סילבס שכידוע יוביל את המועדון גם בעונה הבאה. המאמן שחתם על חוזה חדש לפני כשבועיים כבר החל לעבוד לקראת העונה הבאה וההחלטה הראשונה שלו הייתה דרמטית: הודעה על סיום דרכו של עדן בן בסט. גם עתידם של מהראן לאלה וגילי ורמוט לוט בערפל.

בהפועל חיפה ממתינים כעת להודעת מנהלת הליגות לגבי פתיחת העונה הבאה ולא פחות מכך לתמיכה הכספית שאמורה להגיע ממשרד האוצר לאור התפרצות הגל השני של הקורונה. לאחר שיחה שקיים מנכ"ל המועדון אורן שטרלינג עם ראשי המנהלת, יושבי הראש ומנכ"לים של קבוצות רבות בליגת העל, מסתמן שאם משרד האוצר לא יפצה בצורה מאסיבית את הקבוצות על אובדן הכנסות מהעונה הקודמת בגין אי מכירת כרטיסים ואובדן ההכנסות הצפויות בעונה הקרובה ליגת העל לא תפתח.

שטרלינג: "הבהרתי למנהלת שלא נוכל לפתוח את העונה מבלי לקבל רשת בטחון רצינית מהאוצר וראשי קבוצות רבים עימם שוחחתי שותפים לדעה זו". במקביל מתכוון המועדון לפתוח במו"מ לקיצוץ שכר השחקנים בעלי החוזים הגבוהים בקבוצה

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

"אנחנו מחכים לתשובות ומקווים שהן יגיעו בקרוב כדי שנוכל לתכנן את העונה הבאה", אמר הבעלים יואב כץ. "אף עסק לא יכול להמשיך לעבוד אם הוא מפסיד. כולם יצטרכו להתגמש".

על בן בסט, שהבהיר למועדון כי הוא מתכוון לכבד את חוזהו בעונה הבאה, אמר כץ: "אין לי מה לומר כרגע ואני מאמין שהזמן יעשה את שלו. המשחק האחרון שלנו היה כמו העונה כולה – רגעים נהדרים ורגעים הרבה פחות טובים, אבל העיקר שניצחנו".

בכל הנוגע לרכש, סילבס מעוניין להתחזק בעמדת הבלם והמגן ואחד המועמדים המרכזיים הוא אקס הפועל רעננה, המגן עדי נמני, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בספורט1. שחקן נוסף מרעננה ששמו הוזכר בהקשר של הפועל חיפה הוא הבלם עידו לוי.

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | מאור אלקסלסי

באשר לזרים, רק השוער יסמין בוריץ' מחזיק בחוזה לעונה נוספת. כפי שפרסמנו, ניקולה גולאן קיבל הצעה להמשיך בהפועל חיפה תמורת קיצוץ של 50 אחוז ולאחרונה אישר הסרבי כי הוא הוא מעוניין להישאר. ומה בנוגע ליאקוב סילבסטר? לספורט1 נודע כי אתמול לפני המשחק נערכה שיחה בין החלוץ לבין כץ, שביקש ממנו להישאר. הבעלים הבהיר לסלובקי כי המשך דרכו יהיה כפוף, כמובן, לקיצוץ בשכר. במקביל, במועדון מקווים לסכם עם, גל אראל, לירן סרדל וסער פדידה. כפי שפורסם בספורט1, הפועל חיפה מימשה את האופציה על הבלם גיא משפתי, שימשיך לעונה שלישית במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי