כוכבים על הקווים: עשרת מאמני העונה בליגת העל

ולדימיר איביץ', מרקו בלבול
ולדימיר איביץ', מרקו בלבול | דני מרון

עוד עונה הסתיימה לה, וזה הזמן לדרג את המאמנים הדומיננטיים ביותר שהיו העונה בכדורגל הישראלי. זה שאיביץ' שם זה ברור, אבל מחכים לכם שמות שיפתיעו אותכם

(גודל טקסט)

עונת "הקורונה" הגיעה בשלישי לסיומה עם ההפסד הראשון והיחיד של מכבי תל אביב העונה, והמאמן ולדימיר איביץ' ירד מנוצח במשחק הפרידה שלו מהכדורגל הישראלי. במקביל, מרקו בלבול הודיע על סיום תפקידו במכבי חיפה. כעת, לאחר שתמה העונה ניתן גם להצביע על עשרת המאמנים הדומיננטיים ביותר העונה מתוך ה-22 שאימנו העונה בליגת העל. הרשימה לפניכם.

10. אופיר חיים

כשאופיר חיים מונה למאמנה של הפועל תל אביב במהלך העונה שעברה, גם הוא לא ידע שזה ייגמר בתוך חודש אחד בלבד. חלוץ העבר הצליח להתאושש ועלה חזרה לליגת העל בעקבות רצף ניצחונות אדיר עם הפועל כפר סבא בעונה הקודמת. כשהוא שוב בליגה הראשונה, חיים הצליח להצעיד את כפ"ס לעונה הישרדות מוצלחת מאוד, זאת למרות שפוטר לקראת סיום הליגה הסדירה. המאמן בן ה-45 היה שם כזכור ברגע השיא של העונה עבורו, כשהקבוצה שלו ניצחה כנגד כל הסיכויים את מכבי חיפה בסמי עופר ותרמה מאוד למאבק האליפות. מעבר לכך, כפר סבא של עמיר תורג'מן, מחליפו, כמעט לא התמודדה נגד הירידה בסוף העונה, ומגיע לכך הרבה קרדיט לחיים.

אופיר חיים
אופיר חיים | דני מרון

9. רוני אוואט/רן בן שמעון

כאילו שהם ישות אחת – רוני אוואט ורן בן שמעון הפכו השנה את מ.ס. אשדוד לאחת הקבוצות התוססות ביותר בישראל ולבטח אחת המהנות שהיו כאן. עם כדורגל התקפי לא מתפשר ושילוב רב של צעירים, הקבוצה מעיר הנמל דאגה לכבוש שערים רבים, אבל מנגד גם לספוג מספר כמעט זהה. עם רביעייה נגד מכבי נתניה ו-3:3 אדיר נגד מכבי חיפה, אפשר להגיד שאוואט דאג שהבידור במשחקי הקבוצה לא יעצור לרגע. לאחר שזז אחורה לעמדת עוזר המאמן בעקבות מינויו של בן שמעון, היכולת נשארה דומה ואשדוד חתמה עונה מהנה מאוד, אך לא עם המקום בפלייאוף העליון, ועם הרבה ציפיות לעונה הבאה.

רוני אוואט
רוני אוואט | אריאל שלום

8. אורי גוטמן

אחרי מספר שנים כעוזר מאמן בליגת העל, אורי גוטמן עשה בקיץ את קפיצת המדרגה המשמעותית בקריירה שלו ומונה למאמנה של הפועל חדרה. הסיפור התחיל טוב, המשיך נפלא אבל נגמר מהר מאוד בטעם מעט מר. המאמן הצעיר הציג פתיחה ראויה – עד המחזור העשירי, כאשר אחריו הוא עזב. לחדרה הצנועה היה הפסד אחד בודד והיא דורגה חמישית עם 15 נקודות והכל היה נראה מושלם. חילוקי דעות עם הנהלת הקבוצה ושמירה על מעמדו גרמו לו לוותר על התפקיד שקיבל רק מספר חודשים לפני כן, והמהלך החריג שביצע עשוי להוביל לשינוי גם ביחס לעמדת המאמן בכדורגל הישראלי.

אורי גוטמן
אורי גוטמן | אריאל שלום

7. ליאור זדה

ליאור זדה עבר את אחת העונות המטלטלות שיכול מאמן לחוות. הוא התחיל אותה בלי קבוצה, הצטרף לליגה הלאומית עם בדצמבר עם אחי נצרת, רשם אצלה משחק אחד בלבד ואחרי שבועיים ירד לליגה א' כדי לאמן את בית"ר נורדיה. בחודש פברואר הוא הגיע לסקציה נס ציונה להזמנות הראשונה בקריירה של ובליגת העל. לא הרבה האמינו שיש ביכולותיו של זדה בן ה-41 את מה שצריך כדי להשאיר את העולה החדשה בליגה. נכון שהסוף כבר ידוע ועצוב, אך לא ניצן להתעלם מהרצף שקרה תחתיו – הכתומים ניצחו ארבעה משחקים, צברו 14 נקודות כשרובן בפלייאוף התחתון והגיעו למצב שהם תלויים בעצמם כדי לשרוד בליגת העל, לאחר שהורידו אותם עוד לפני שהתחילה העונה וכשהוא קיבל אותם עם הגב אל הקיר.

ליאור זדה
ליאור זדה | אודי ציטיאט

6. יוסי אבוקסיס

אבוקסיס עשה זאת שוב – אחרי שבעונה שעברה המאמן עשה את הבלתי יאומן וניצח עם בני יהודה את איביץ' ומכבי ת"א, אתמול הוא חזר על ההישג עם הפועל באר שבע שלו והנחיל לסרבי שוב את ההפסד הבודד הזה שמנע ממנו לחגוג עונה ללא הפסדים. שני הפסדים יש לאיביץ' בישראל בליגה – שניהם מול אותו אבוקסיס. בחלק המקצועי, המאמן יכול גם לשחזר את סוף העונה שעברה, כאשר הוא זכה בגביע המדינה עם בני יהודה, רק שהפעם הקבוצה החדשה שלו תפגוש את מכבי פתח תקווה המאיימת. בינואר עזב יוסי את שכונת התקווה והשאיר לאלישע לוי קבוצה טובה, ללא סיכונים למאבקי ירידה. המעבר שלו לבירת הנגב לא היה חלק בהתחלה, ואי אפשר להצביע גם על הצלחה יוצאת דופן בליגה, אך אין ספק שלאור הסיטואציה אליה נקלע המועדון הזה וסיום העונה הנוכחי – אבוקסיס ראוי להיות מבין מאמני העונה, והוא לא סתם נחשב לאחד המועמדים המובילים לאימון נבחרת ישראל.

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | מאור אלקסלסי

5. חיים סילבס

הפועל חיפה סימנה וי גדול על העונה הנוכחית כשהעפילה לפלייאוף העליון. עד לפני כמה שנים הקבוצה הייתה רגילה להתמודד נגד הירידה, אך בעונות האחרונות היא שיפרה את מעמדה. בסוף העונה הנוכחית יואב כץ יכול לנוח יותר בשקט. כל זאת הודות לסילבס, מאמן הפועל חיפה בעונה הנוכחית, אשר הצעיד אותה למקום השישי וכבר הוכרז כי ימשיך לעונה נוספת. עם תיקו נגד מכבי ת"א וסוויפ עונתי על הפועל תל אביב, כנראה שהפועל חיפה נמצאת בידיים טובות.

חיים סילבס
חיים סילבס | מאור אלקסלסי

4. רוני לוי

כשרוני לוי מונה בקיץ למאמן בית"ר ירושלים היה ברור שמשהו מיוחד קורה, כי כשאתה נמצא לצד שמות כמו יוסי בניון ואלי אוחנה, כנראה משהו גדול מתחולל במועדון. אחרי טבילת האש של משה חוגג אשתקד עם גיא לוזון וקלינגר בעונה שהסתיימה בפלייאוף התחתון ואכזבה עצומה, לוי כבר מינף את בית"ר למחוזות אליהם היא שואפת. הזכייה בגביע הטוטו הבטחת הכרטיס לאירופה רק הייתה חותמת גומי לעונה המוצלחת של הירושלמים ויהיה מעניין מאוד לראות אם הרומן בין המאמן למועדון מהבירה יסתיים לאחר עונה אחת בלבד, ואם לא, האם הוא יוכל לקחת אותם צעד אחד קדימה.

רוני לוי
רוני לוי | אריאל שלום

3. ניר קלינגר

הרבה שנים עברו מאז שאוהדי הפועל תל אביב ראו את הקבוצה שלהם מסיימת בחלק העליון של ליגת העל, וכל ההצלחה של העונה שייכת אך ורק לניר קלינגר. אחרי תקופה לא ממש מוצלחת בבית"ר ירושלים, הגיע המאמן להפועל ת"א בתחילת חודש נובמבר האחרון וקיבל מניסו אביטן קבוצה מועמדת ודאית לרדת ליגה. קלינגר דרבן את השחקנים, העמיד אותם בצורה יעילה יותר והצליח לייצר מספר ניצחונות יוקרתיים, כולל 0:1 קטן נגד בית"ר בטדי. אסור לשכוח את התבוסות שספג עוד כמאמן הקבוצה, והוא מקווה לשכוח אותן מהר, אך בסך הכל התהליך חיובי מאוד – בטח ובטח שיתוף הצעירים שאי אפשר שלא לציין אותו.

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

2. מרקו בלבול

מכבי חיפה יצאה מהבוץ בו היא טבעה במשך שנים, ואת כל זה צריך לזקוף לבלבול. הוא חזר לקדנציה שנייה כמאמן הירוקים ומהר מאוד הצליח להחזיר את המועדון לצמרת הכדורגל הישראלי. העונה הנוכחית הייתה שונה בנוף החיפאי אחר זמן רב, ולמרות שהסתיימה בטעם מעט מר עבור הקהל, הוא לא יכול להגיד שהוא לא נהנה במספר לא מבוטל לא משחקים וניצחונות למופת. עם חמישייה נפלאה על הפועל ת"א, ארבע רביעיות, שבירת הרצף השלילי במשחקי הדרבי ו-73 שערי זכות – אי אפשר להתעלם מהשינוי שעבר בכפר גלים. אמש התבשרנו ממנו שהוא עוזב את מכבי חיפה, אנחנו יכולים רק לקוות שנראה אותו כבר בעוד כחודש שוב בליגת העל.

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

1. ולדימיר איביץ'

איביץ' פשוט המשיך את עונת הבכורה שלו בישראל. הסרבי בן ה-43, שלא ימשיך לעונה נוספת בצהובים, ניפץ כמעט כל שיא אפשרי על הקווים בקריית שלום והפך את מכבי ת"א למפלצת המפחידה שהיא היום. רצף האליפויות של הפועל באר שבע פתאום נראה רחוק מאוד לאחר שתי העונות של הסרבי. אין את שרן ייני ושחר פיבן? יש את ז'איר אמאדור ואיתן טיבי. אלי דסה הוחלף באנדרה ג'ראדש ואף אחד לא שם לב, ודניאל טננבאום תפס את אפודת השוער הראשון למרות שהחתימו שער זר. ככה זה אצל איביץ' – כשהשיטה רצה, לא משנה איזה שחקן נמצא בהרכב שלו. שתי אליפויות מול שני הפסדים פשוט מספרות את הסיפור כולו.

ולדימיר איביץ' | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי