חוגג מדבר על הכל: "יש לי קושי עם ההתבטאויות של רוני לוי"

משה חוגג
משה חוגג | ערן לוף

"היו משחקים שהם תאווה לעיניים, היו גם נפילות". "יש קונצנזוס בבית"ר סביב רוני, אין טוב ממנו", "בניון ימשיך גם אם רוני לא ימשיך. נקבל החלטה בקרוב". גולדהאר, ברקת ומכבי חיפה. בעלי בית"ר ירושלים מסכם עונה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים סיימה העונה במקום השלישי בליגה, זכתה בגביע הטוטו ולמעשה עמדה במטרות המקצועיות שלה. אבל לאחרונה, למרות העובדה הזאת, דנים בבירה לא מעט בנושא הצוות המקצועי – רוני לוי ויוסי בניון. כדי לסכם את העונה, ערך הבוקר (שישי) הבעלים משה חוגג מסיבת עיתונאים בזום, במהלכה ענה על שאלות. הוא התמקד כמובן בלוי ובניון, אבל סיפק הצצה נדירה למה שקורה במועדון שלו, גם בגזרת האוהדים וכמובן גם במכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. על דבר על אין עוררין – חוגג, כפי שפרסמנו השבוע, טוען שרוני לוי הוא המאמן הכי טוב בארץ. האם ימשיך או לא? על כך הוא לא עונה במפורש, אבל מבהיר כי הדבר היחיד שמונע ממנו לקבל החלטה הוא לא עניין מקצועי, אלא עניין אחר לגמרי – התבטאויותיו אחרי משחקים.

חוגג פתח את דבריו: "אנחנו מסכמים עונה, עונה שנזכור. בתחילת העונה, אין שום ספק שהיו לי ציפיות שנראה אחרת. אני לא יודע מה לגבי המיקום. הצהרתי שאם לא נגיע לאירופה, נחזיר חלק מהכסף, כי זאת באמת הייתה המטרה הכי חשובה, שאותה חייב להשיג. לגבי אליפות וגביע, בסוף 14 קבוצות רוצות את זה בדיוק כמוך, אבל רק אחת לוקחת. זה לא כזה פשוט. אני לא יכול לשקר, רציתי שנתמודד – להיות ב-30 נקודות פער זה מאכזב. אתחיל לומר מה אכזב, ואז אתייחס לטוב. לצערי, לא מכבי חיפה ולא בית"ר, לא נתנו פייט למכבי תל אביב. אני חושב שזה מאכזב עבורנו כמועדון ולאוהדים. דבר שני, אין ספק שאני מאוכזב מחוסר היציבות שלנו העונה, לצד משחקים נהדרים היו לנו משחקים חלשים. לא הצלחנו לשמור על הרמה. זה מאכזב. הדבר השלישי שמאכזב – 11 המשחקים האחרונים שאין ספק שנראינו בהם רע מאוד. הפסדנו בגביע לקבוצה מהליגה השנייה. בפלייאוף סיימנו עם ניצחון אחד. הדברים האלה אכזבו. עד כאן מבחינה מקצועית".

"אבל היו גם דברים טובים", המשיך חוגג. "קיבלתי ביקורת מבפנים שאני קשה מדי לפעמים. אני מצפה שדברים יראו אחרת, אני מחמיר עם עצמי ואז זה מצטייר בעיתון כאילו זה כישלון. העונה הזאת אכזבה, אבל היא לא כישלון. אי אפשר לומר שהעונה כישלון. אני בסך הכל שתי עונות פה. כל בעלים, מאלונה ברקת, דרך מיטש גולדהאר – כל בעלים שהגיע לכאן, לקח לו יותר זמן להגיע למקום השלישי. באר שבע דשדשה כמעט עשר שנים. עשינו המון דברים טובים מאוד בצורה מהירה. גם מקצועית נבנה שלד טוב. אנחנו בתחילת העונה החלפנו 13-14 שחקנים, קבוצה חדשה לחלוטין. להתחיל מאפס כמו השנה ולהגיע לאירופה, למקום השלישי, ואחרי פלייאוף כל כך רע להישאר באירופה? המקום השלישי לא היה בסיכון. זה אומר שעשינו דברים טובים העונה. היו פרקים העונה שאתם בתקשורת אמרתם ששיחקנו את הכדורגל הכי יפה בליגה. זאת הייתה תקופה קצרה מאוד. במשך יותר מ-15-16 משחקים היינו ללא הפסד. ככה צברנו פער על באר שבע. יש שלד מעולה. חיזוקים בכמה עמדות מפתח יוכלו להוביל לעמדה טובה יותר. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

עוד הוסיף חוגג: "אני כן מקבל את הנסיבות שיוסי בניון תיאר את הקבוצה. בנינו את הקבוצה בכל שלב ההכנה סביב מיכאל אוחנה, שנראה נהדר בגביע הטוטו. אבל לצערנו הוא גמר את העונה לפני שהתחילה. לקח גם המון זמן לעידן ורד לחזור. גדי קינדה היה נהדר ונמכר. עטר שהבאתי במקומו היה נהדר, כמו כפפה ליד, אבל לצערנו הוא גמר פלייאוף עוד לפני שהתחיל. יחד עם זאת, עדיין, לא תמיד הבנתי למה היינו צריכים להיראות ככה".

אלי אוחנה, משה חוגג, מוני ברוש | דני מרון

על רוני לוי: "בסיום המשחק נגד מכבי חיפה נכנסתי לחדר ההלבשה, רציתי לומר מילות סיכום. כשהזכרתי את שמו של רוני, אם היו מצלמות בפנים וראיתם את האהבה שהוא מקבל מהשחקנים – אני יכול לומר שזה לא מובן מאליו. זה אפילו ריגש טיפה. אי אפשר לעצום עיניים. רוני לא מאמן קל, לא מורה מחליפה בבית הספר, הוא דורש המון ולא חבר עם אף אחד. השחקנים סופר מכבדים ומעריכים אותו. אי אפשר לעצום עיניים. רוני לוי מאמן מצוין, כל מי שהתאמן תחתיו בעבר ובהווה אומר את זה. הטענות שלי כלפיו, אמרתי לו אותם פנים מול פנים בשיחה אתמול. הבעתי אכזבה בעיקר מהמסרים שלו לאוהדים דרככם. כשאני שומע 'שחקנים בינוניים' או 'זה המקסימום שאפשר להוציא מהקבוצה' או 'שנה שעברה כמעט ירדתם ליגה' – לא אהבתי את זה. אמרתי לו את זה. הוא הבין שלא היה צריך להתבטא ככה. אחרי משחקים הוא בסערת רגשות ולפעמים לוקח את זה יותר קשה ממני ומוציא את זה החוצה מול המצלמה. הקושי שלי סביב זה.

"מעולם לא ראיתי את רוני מעלה הרכב ואומר: 'זה הרכב הזוי'. ממש לא. תמיד הבנתי את החילופים שלו, לא ראיתי אותו עושה חילופים כדי ללכת אחורה. נכון, בית"ר לא הייתה יציבה העונה. היו משחקים שתאווה לעיניים והיו כאלה שהיה קשה לראות. הוסבר לי שזה תהליך, שזה לוקח זמן וצריך סבלנות, שעונה הבאה נראה טוב יותר. אני מאמין שזה נכון. אני לא מצטיין בסבלנות. בהיבט הזה אני רוצה להשיג דברים מהר יותר מאחרים ואני עושה המון מהלכים ומשקיע כסף ומשאבים. הרבה מאוד פעמים גם מצליח. אין תרופות קסם. לפעמים זמן זה המתכון הטוב ביותר. מקצועית, אין לי בעיה עם רוני. גם לפפ גווארדיולה יש תקופות יותר או פחות טובות. תמיד יש תקופות לא טובות. עיקר הטענה הייתה על המסרים וההתבטאויות של רוני אחרי משחקים. הרגשתי שזה חסר כבוד לאוהדים, כי הם הלקוחות שלנו, כלפי השחקנים וכלפיי וכמובן כלפי המנהל המקצועי. אמרתי את זה כמו שאני אומר לכם. רוני קיבל את דבריי".

על החוזה של רוני לוי: "יש לו חוזה, הוא התחדש אוטומטית. האם הוא ימשיך, זאת החלטה שנקבל בימים הקרובים ביחד. בואו נראה שיש ליגה, או אין ליגה. זה לא כזה פשוט הסיטואציה של הליגה, גם כלכלית וגם בריאותית. לא היה פשוט לסיים את הפלייאוף עליון, זה קשה תחת בידוד. לא בר ביצוע בריאותית. יש קשיים. צריך להבין מה קורה בעונה הבאה. לגבי רוני, זאת החלטה שתתקבל בהמשך. אני ויוסי נקבל אותה יחד. היא לא התקבלה עדיין. אני לא מודיע שהוא ממשיך, אבל לא יכול לומר שהוא לא ממשיך. ההחלטה תתקבל במועד מאוחר יותר".

רוני לוי | דני מרון

על יוסי בניון: "אני מאוד מעריך אותו. טיב היחסים בנינו נהדר. מאוד רציתי לספר מה הוא עשה בשבילנו. הוא עשה משהו ערכי, רק העלה את הנקודות שלו אצלי. כל עוד אני בבית"ר, אני אשמח שיוסי יהיה. יוסי חושב שרוני הוא המאמן הכי טוב בישראל. גם אני חושב שרוני לוי הוא המאמן הכי טוב בישראל. אני לא יודע לומר שיש מאמן ישראלי טוב יותר מרוני לוי. מקצועית, הוא אחד המאמנים הכי טובים שיש, בשורה הראשונה, מאה אחוז.

"בניון ימשיך בתפקידו גם אם רוני לא ימשיך. האם רוני יכול לשנות את מה שביקשתי? זאת שאלה שצריך לשאול אותו. גם אם רוני לא יאמן את בית"ר, אני אומר לכם שהקשר שלי איתו יהיה מכבד מאוד. אני מלא כבוד והערכה ליכולת שלו כמאמן ולא אעצום את העיניים נוכח התמיכה הגורפת והמחולטת שהוא מקבל מהשחקנים. סליחה, מכל השחקנים. 100 אחוז משחקני בית"ר תומכים בו. כולל אלה שלא שיחקו, יש פה קונצנזוס: כולם רוצים את רוני לוי בבית"ר. אי אפשר להתעלם מזה".

על השאלה האם זו גם החלטה כלכלית: "לא דיברתי עם רוני על פיצוי, אני מאמין שאם אחליט שלא ימשיך הוא יתנהג כמו ג'נטלמן ולא ייקח אותנו למלחמה ונגיע להסדר מכובד. אי אפשר להתעלם מהקורונה, זה לא מוסרי. זה חסר אחריות להתעלם מזה. אי אפשר בשנה כזו, שבה אנשים מפוטרים, לשלם על עבודה שלא נעשית. לכן אני חושב שאם זה יגיע לשם, נגיע להסדר. אבל אין החלטה. אקבל אותה בנוגע לעמדה הזאת רק אחרי שהתמונה תתבהר. אני לא אהמר. בתקשורת אוהבים להמר על מאמנים. אומר לכם: לא אהמר. אם יגיע מאמן במקום רוני הוא לא יהיה הימור. אבל שוב, זה רק אם הוא לא ממשיך. ולא החלטתי. מאמן זו העמדה הכי חשובה שיש במועדון כדורגל מקצועית, יותר חשוב מכל שחקן. בעונה שבה אני הולך לאירופה אני לא יכול לקבל החלטה על בסיס כלכלי. אני חייב לקבל החלטה על בסיס השאלה איזה מאמן יכול להצעיד אותנו להישגים, ומצד שני עם כדורגל מהנה לצפייה".

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

על הקהל: "אני רוצה לומר עוד מילה על הקהל בהקשר הזה: בית"ר קיבלה את 'הכבוד' להיות במקום בעשירייה הראשונה בעולם כמועדון שמחליף מאמנים בתדירות גבוהה. הדבר קורה עוד לפני, לאורך שנים. זה מראה על DNA של חוסר יציבות. אני לא אוהב את זה. בכלל לא. אני עושה המון שינויים חברתית, תשתיתית. ההשקעה בנוער היא אדירה. גם בהיבטים האלה. חייבים לעשות עבודה. אי אפשר להחליף כל שני וחמישי מאמנים. זה קורה לצערי. אורך הקדנציה הממוצע היא מתחת ל-20 משחקים. ואני מדבר על עשור. זאת סטטיסטיקה נוראית למועדון. לא רוצה להיות שם.

"בין אם רוני ימשיך או מאמן אחר יהיה, מי שלא יהיה, אני שואף שיהיה הרבה שנים. לא יכול לתת לגחמות של קהל לנהל מועדון. יש לי כבוד גדול עבור הקהל. אנחנו משחקים עבורו. אני מקבל את אמרתו, שהוא מעדיף תיקו רב שערים וכדורגל מהנה מאשר 1:0 קטן, בבונקר עם גול עצמי בדקה ה-90. אף על פי שבמשחק כזה או אחר זה בסדר ללכת על תוצאה, לאורך העונה הקהל רוצה משהו אחר. כך אוביל את המועדון, אבל אי אפשר לתת לקהל לקבוע מי יהיו השחקנים והמאמן. הקפריזות שלהם משתנות. אין שם קונצנזוס. שחקן בית שהגיע לבר מצווה ויש לו לובי, לא צריך להיות הבלם הפותח. זה לא רציני ולא יקרה בבית"ר, גם אם הקהל יכעס. הפעם אקבל החלטות שאעמוד מאחוריהן, כמובן יחד עם יוסי. ההחלטות לא יהיו פופוליסטיות. המהלך של עלי מוחמד לא היה כזה. חשבתי שעלי הקשר הכי טוב בארץ והכנסתי יד לכיס. נלחמתי עם כל מי שצריך, אחרי שנה רואים שצדקתי. הוא נכס נהדר לבית"ר. כך אעשה בעונה הבאה".

עלי מוחמד, רוסלן ברסקי | דני מרון

חוגג הוסיף והתייחס לקהל: "אם תהיה עונה הבאה, בית"ר תראה נהדר. אלירן עטר יחזור אלינו. יש בבית"ר מצב עובדתי. הקהל של בית"ר לא מכניס אף לא חצי מההכנסות של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, אפילו לא באר שבע, שזה מועדון קטן יותר משמעותית מבית"ר. מכבי חיפה מכניסה 45 מיליון שקל מהקהל. מכבי נמצאת יותר גבוה מזה. מיץ', כדי להגיע ל-130 מיליון שקל, צריך לשים 80 מכיסו. אני כדי להגיע לשם, אצטרך לשים 25 מיליון שקל ואפילו 30 מיליון שקל יותר כי הקהל שלנו לא מכניס אותה כמות של כסף. הקהל שלנו באותו גודל כמו מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אני רוצה להפסיק להתייחס לנתון הזה, כי בשטח הם לא מגיעים למשחקים ולא מכניסים למועדון אותה כמות כסף.

"אומרים לי שזה קורה כי הכדורגל לא טוב. תבדקו את מכבי חיפה לפני שלוש עונות, איפה סיימה, איזה כדורגל הציגה וכמה קהל הגיע למגרשים. אני לא קונה את זה. הקהל של בית"ר, אסור להכליל אותו גם. יש לו חלק גדול, יוצא מגדר הרגיל, הוא הכי טוב בארץ. תשאלו שחקנים, שלא משחקים בבית"ר – יגידו לכם שהוא הכי טוב בארץ. לצערי, הוא יותר קטן. הוא קטן יחסית ואיכותי. יחסית, כן? הוא השלישי בגודלו בארץ, עשרת אלפים צופים למשחק, מכבי חיפה ותל אביב. ארנבת נגד ארנבת זה מעניין, צב נגד צב זה מעניין, אבל ארנבת נגד צב זה לא מעניין. וזה המצב שנוצר בליגה. אם שחקן מקבל מאה אלף דולר שכר ועובד לקבוצה אחרת. אם שחקן מקבל עוד מאה אלף דולר, הוא לא מבקיע יותר שערים. צריך לעשות עוד פעולות במסגרת הליגה, אחרת תהיה ליגה של איזה בעלים משקיע יותר. אתם והקהל לא רוצים את זה. זה לא תחרות למי יש יותר כסף. מחר יבוא מיליארדר לנס ציונה, הוא ישים כסף וכל הליגה תראה את הפער. מנצ'סטר סיטי אפילו הודחה מאירופה כי הבעלים הזרים כמויות כסף שאסור להזרים".

"אם משרד האוצר לא ייתן רשת ביטחון, אתם תראו, לא תהיה ליגה", המשיך חוגג בנוגע למצב הקיים. "אי אפשר לבקש לחלץ אותנו מהמצב ומצד שני לא לעשות תיקון עצמי. הליגה חייבת לעשות את זה ולהיכנס לשפיות כלכלית".

אוהדי בית"ר ירושלים בבית וגן | אלבום פרטי

חוגג סיכם: "היו כמה משחקים פנטסטיים העונה כמו המשחק מול באר שבע בטרנר. עובדתית, הקבוצה הזאת יכולה לשחק כדורגל יותר מהר. אני רוצה יציבות. אי אפשר בלי נפילות, אבל אני רוצה פחות נפילות. מה מילות הקסם? זה לא מילה כזאת או אחרת, זה עניין של אמונה, של הרגשה. האם אני מאמין שהדבר הזה יכול להשתפר גם מקצועית וגם מבחינת אנרגיות. יש אנרגיה לא טובה, אני לא אוהב את מה שנוצר בעקבות הפעולות האלה. זה משהו שאני חושב שצריך לתקן אותו. אני לא אמשיך עוד עונה עם אנרגיה כזאת, ואת זה אני צריך לתקן. מי יהיה המאמן? יכול להיות שזה רוני לוי. אם אני אחשוב שהוא מסוגל לשנות את דרכיו בהיבט ההתנהגותי? כן, זו אופציה. יכול להיות שלא. אם רוני לא יהיה המאמן בבית"ר, אתם לא תראו הימורים. אומר שוב, רוני בשורה הראשונה של המאמנים והקהל צריך להעריך מאמן בלבל כזה, שהוא מאוד גבוה. צריך להיות גאים שיש לנו מאמן כזה. אקבל החלטה לגביו".

"אני בבית"ר לשנים. אף פעם אל תאמינו לדיבורים. תסתכלו על מעשים", דיבר חוגג על עתידו. "תראו כמה אני משקיע בתשתיות. אלי טביב זלזל בזה. כדי שיצמח עץ טוב צריך להשקות את האדמה. אני שם דגש אדיר במחלקת הנוער. רוכש כישרונות גדולים מאוד, זה עולה במלחמות עם מועדונים אחרים. בינתיים אומר לכם בשקט: אנחנו עושים עבודה יוצאת דופן. תראו את זה בשנים הקרובות. אתם תראו את נערים ב' שלנו, אין לי ספק שתשמעו את השמות האלה בליגת העל. אני רואה בזה חשיבות אדירה. עושים עבודה טובה בנוער, אבל אני רוצה הצלחה בנערים. יוסי מזרחי בנוער יודע לעזור לצעירים להתפתח. בעונה הבאה תעקבו אחרי נערים ב', יש לנו כמות שחקנים אדירה בנבחרות".

"שמחתי לראות את שילוב הצעירים בקבוצה הבוגרת, התעקשתי על זה. אביאל זרגרי רץ 12 ק"מ, ברמה של עלי מוחמד. הילד הזה בכל רגע ביקש את הכדור ולא היה מבוהל. הוא שיחק טוב מאוד. רוצה לראות עוד ילדים כאלה, ילדים שיכולים לשדרג את בית"ר. דוד דגו, ליאון מזרחי, דוגה. יש חבורה מוכשרת שאנחנו רוצים לראות הרבה שנים. רוצים לראות עוד עידן ורד עולה מהנוער. עם זה, נוכל לבנות תשתית חזקה".

משה חוגג עם אלי אוחנה
משה חוגג עם אלי אוחנה | דני מרון

על בית"ר של העונה הבאה: "יש כמה שחקנים שיעזבו. יש הצעות על שחקנים ומתנהל משא ומתן. קרוב לוודאי שחלקם יתקדמו לליגות בכירות יותר. אנחנו מרגישים משופעים בהרבה מאוד עמדות. בקישור יש עודף שחקנים, ולא יקרה כלום אם אחד או שניים יעזבו. יש עמדות שאנחנו לוקים בהם. אנחנו רוצים לדבר באירופה, בית"ר נכשלת באירופה היסטורית. אני רוצה לשנות את זה. כדי לעשות את זה צריך להביא מספר תפקידים. לא רוצה לציין אותם פה. יש מספר עמדות. תראו את כמות הגולים שחטפנו, זה לא מקובל עליי. גם לא על הצוות המקצועי. חייבים להתחזק בחלק האחורי, לקבל פחות גולים.

"כמה שחקנים כבשו במכבי יותר מעשרה גולים? רק יונתן כהן. היא לקחה אליפות דרך ההגנה. בית"ר לא קבוצה שיכולה לקחת דרך ההגנה, אבל אי אפשר שתהיה הפקרות. בהתקפה, אני רוצה לתזכר – יש שחקן רכש מדהים, מהטובים בליגה. קוראים לו מיכאל אוחנה. רכשתי אותו ולא שיחק. הוא נראה טוב באימונים. נשלב אותו לאט לאט, לא נעשה את הטעות של העונה שעברה. הוא מצטרף לבית"ר וזאת בשורה טובה. גם עטר, שהראה לנו במספר מצומצם של משחקנים למה הוא מסוגל, חוזר אלינו. אם אני אוהד בית"ר ומסתכל על אוחנה, ורד ועטר – יש פה חתיכת התקפה. על זה נישען. אנחנו צריכים להתייצב במספר עמדות. אנחנו במשא ומתן על צירוף של כמה שחקנים בעמדות המפתח. אני מעריך גם שאנחנו בשלב מתקדם. קרובים על סגירה ונודיע על כך. בית"ר תהיה קבוצה טובה יותר בשנה הבאה".

אלירן עטר
אלירן עטר | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי