יו"ר הפועל ת"א בעבר: "ההתנהלות מביכה, זה הרס של המועדון"

איציק ניסנוב, שרון ניסנוב
איציק ניסנוב, שרון ניסנוב | עדי אבישי

אמיר לובין התראיין אצל "הקבינט" ב-103FM ותקף את ההנהלה הנוכחית: "לא חסר כסף, הם קיבלו בין 10 ל-12 מיליון שקל נטו מהאוצר, ההתנהלות שלהם הייתה נמהרת. שחקן אמר לי שהוא יעזוב בשמחה"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

רק השבוע הגיעו קבוצות ליגת העל לסיכום עם משרד התרבות והספורט ומשרד האוצר על רשת ביטחון בסך 75 מיליון שקלים שתוענק ותאפשר את פתיחת עונת המשחקים הבאה על אף נזקי הקורונה והעובדה שבאופק הנראה לעין לא צפוי לשוב הקהל לאצטדיוני הכדורגל, אבל הדבר כלל לא אומר שקבוצות לא נקלעו לקשיים ונמצאות בחששות גדולים.

לראיה, בהפועל תל אביב החליטו השבוע למכור את עומרי אלטמן וזאת אחרי שנכנסו לתסבוכת משפטית גם עם שניים מכוכבי הקבוצה, מאור בוזגלו ואוראל דגני. בשל אירועים אלו, הבוקר (חמישי) בתוכנית "הקבינט" ב-103FM, בהנחיית אוהדי הקבוצה יואב לימור, רוני דניאל ואלון בן דוד, התראיין יו"ר הקבוצה בעבר, בימי מוני הראל, אמיר לובין שניסה לחשוף מעט על התנהלות המועדון בימים אלה.

"הבעיה פה זה לא עניין של כסף שיש או אין לבעלים, זה בעצם ההתנהלות וההתנהלות היא מביכה", אמר לובין בראשית דבריו, "מה שקורה פה עכשיו זה הרס של הפועל תל אביב, ואת זה יהיה קשה מאוד להחזיר. אנחנו הראשונים והיחידים שהמצאנו את הפיטורים של שחקנים, ואף קבוצה אחרת לא עשתה את זה, לא כי אנחנו גאונים – אולי כי אי אפשר.

לובין. היו יכולים להתמודד עם זה אחרת
אמיר לובין | עדי אבישי

"אני לא מבין את ההתנהלות הזאת, אף פעם לא היינו מנצ'סטר וגם לא היינו הפועל ירושלים של ששי, עם כל הכבוד להפועל ירושלים. זה הקטע הפחות טוב, ההתנהלות היא מביכה, היא שליפה מהמותן, על אחת כמה וכמה, ופה בא הקטע הטוב, הגיע מר כלפון שהוא מכביסט לדעתי וכולם ידעו שיש את הפגישה עם האוצר. אני אומר לך, הפועל תל אביב עכשיו הולכת לתקציב הכי גבוה מבחינת כסף והכנסות שהיו להפועל בעשור האחרון", הוסיף היו"ר לשעבר.

כשנשאל כיצד יהיו הכנסות בלי קהל, השיב: "התקציב של הפועל תל אביב עומד על פי התחשיב של המנהלת על כ-11 מיליון שקל נטו לקופה. ממשרד האוצר, זה ההסכם שהגיע כלפון עם שר האוצר, ברגע שאתה מקבל עשרה מיליון שקל נטו, כשמכרנו בשיא 12 מיליון שקל כרטיסים ומינויים, 4 וחצי היה הולך על אבטחה ועוד דברים מסביב, האצטדיון עלה מיליון וחצי, נשארנו עם 5.5. פה הפועל תל אביב קיבלה בין עשרה ל-12 מיליון שקל נטו לקופה. לכן אני חושב שההתנהלות הייתה נמהרת.

איציק ניסנוב , שרון ניסנוב
איציק ניסנוב, שרון ניסנוב | עדי אבישי

"כולם ידעו על הפגישה עם שר האוצר. אני לא יודע למה לא המתינו, אבל היום כשהם יודעים שיש את הכסף הזה והם יודעים שיש את הכסף הזה, גם שם מדובר על בין 8-12 מיליון שקלים שעומדים להיכנס, אפשר לעצור את הכול ולהגיד לשחקנים 'סליחה, טעינו, אם זה אפשרי'. אבל אם הייתי שחקן כדורגל, הייתי חושב פעמיים אם אני רוצה לשחק בהתנהלות כזאת מולי. כרגע המועדון נמצא במצב הכי טוב אחרי הכסף שיקבל מהאוצר, משהיה ב-4-3 שנים האחרונות".

מה צריכים להיות הצעדים הבאים: "למזלנו יש זמן לתקן כי אם הסכום שאמרתי נכון, והוא נכון כי בדקתי את זה מול גורמים בכירים במנהלת, כל הקיצוצים היו על בסיס זה שאין הכנסות מכרטיסים ומנויים לא רק שיש הכנסות, יש עוד 15% שלא היה לפני. לכן אני חושב שאפשר להתחזק ולבנות קבוצה הרבה יותר טובה, מ-75 מיליון שקיבלו בזכות המנהלת, הקבוצות, זה מחולק לפי הכנסות שהיו מכרטיסים ומנויים. לכן, הסכום של הפועל תל אביב מאוד גבוה, כנ"ל מכבי תל אביב ומכבי חיפה, ולכן זה נותן אפשרויות שלא היו בשנה שעברה. יש לי ציפיות מהקבוצה ואני סומך את ידי לחלוטין על סיני וקלינגר שידעו היום עם תקציב הרבה יותר גבוה משהיה שנה שעברה, לבנות קבוצה הרבה יותר טובה".

ניר קלינגר, משה סיני
ניר קלינגר, משה סיני | עדי אבישי

אם הוא לא חושב שמדובר במדע בדיוני: "כסף יש. מפה, מה יעשו עם הכסף? זה כבר לא תלוי לא בי, ולא בך. כסף בזכות עבודה שנעשתה, האוצר הסכים להביא סכום עצום לכדורגל, המנהלת חילקו לפי הכנסות שהיו, הפועל תל אביב לא חסרה בכסף. ההתנהלות והמותג שנפגע בשבוע האחרון הוא שערורייה שאין כדוגמתה".

מה אומרים על כך השחקנים: "משיחה עם אחד מהם, אם היום הוא יקבל הצעה מקבוצה אחרת הוא יעזוב בשמחה. לא רק יעזוב בשמחה, הוא יעזוב לפי מה שהוא אומר כשחקן חופשי. הוא קיבל מכתב פיטורים שהוא קצת מצחיק, כי אני לא יודע מה הסטטוס. אם פיטרת בגלל הקורונה, מה סטטוס של שחקן שרוצה להתפטר? אני לא משפטן".

עומרי אלטמן ואוראל דגני. בלאגן גדול באדום | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי