לידור כהן לספורט1: "התאכזבתי מגיא לוזון"

לידור כהן
לידור כהן | דני מרון

גמר הגביע (ציפיתי לפתוח"), ההצעה שלא הוגשה ("לא היה שום דבר קונקרקטי") והיעד הבא ("הזדמנות אחרונה לשחק מעבר לים"). אחרי שלוש וחצי שנים, החלוץ נפרד מפ"ת: "מה יזכרו ממני? שמעולם לא הפנתי למועדון את הגב"

(גודל טקסט)

בתחילת השבוע ולאחר שלוש וחצי שנים במדי מכבי פתח תקווה, לידור כהן נפרד מהמועדון. שחקן ההתקפה בן ה-27, שגדל במועדון ושיחק בו עונה נוספת עם עלייתו לבוגרים, סיים את חוזהו ועזב בטעם מעט חמוץ, כשלא פתח בגמר גמר גביע המדינה בו הפסידה הקבוצה להפועל באר שבע. כשבראיון מיוחד לספורט1, הוא מדבר על האכזבה הגדולה, על העתיד ומסכם תקופה.

נפגעת מההחלטה של גיא לוזון?
"התאכזבתי ממנו. בתור אחד שענד את סרט הקפטן, עבר דבר או שניים במועדון ותרם, ציפיתי לפתוח. אני יודע שאין משמעות אצל גיא לגיל או לתעודת הזהות, אבל זה לא שהייתי חלש כל העונה – הייתי אחד השחקנים המרכזיים בעליית ליגה. בשלבים הקודמים בגביע פתחתי מול בית"ר ירושלים והפועל תל אביב והשפעתי גם במפעל הזה".

מה הסיבה שלא פתחת? היו תאקלים עם גיא?
"היו עליות ומורדות במהלך העונה, אבל תמיד כשהיה משחק חשוב ידענו לשים את זה בצד וראינו רק את טובת המועדון. אני בטוח שגיא רוצה בהצלחה של הקבוצה, אך גם אני, לא פחות ממנו, ואני בטוח שהייתי יכול לעזור לקבוצה בגמר".

אורן חסון, יוסי אבוקסיס, גיא לוזון, רובי ריבלין | דני מרון

מכבי פתח תקווה עשתה טעות כשלא מכרה אותך בקיץ או בינואר?
"אני לא יודע אם היא עשתה טעות. היחסים של אבי (לוזון) ושלי מצוינים ואני מעריך את מה שהוא עשה בשבילי, וגם את זה שאני השחקן היחיד בשנים האחרונות שמכבי פתח תקווה שילמה עליו כסף. העלייה לגמר הגביע ועליית הליגה היו שווים את הכסף שהייתה יכול להכניס אם הייתי נמכר".

כמה רצית להיפרד עם תואר?
"אני אגיד את האמת: הייתי עם הקבוצה הזאת בפלייאוף העליון, בחצי גמר ובגמר בשתי קדנציות שונות. הייתי מאלה שהשאירו את הקבוצה הזאת בליגה לפני כמה שנים והיה חסר לי רק דבר אחד: להביא תואר ולשמח את האוהדים".

מה לא עבד בגמר?
"שמעתי שגיא אמר בסוף הראיון שבאר שבע ניצחה אותנו בזכות הניסיון. אני חושב ששבעה מתוך תשעת השחקנים שהיו על הספסל בגמר היו עם ניסיון, אבל זאת הייתה בחירה שלו לעלות בהרכב כזה צעיר".

לא היו ניסיונות למו"מ?
"אבי אמר לי שאם אני ארצה להישאר הוא יגיש הצעה, אבל אף פעם לא הייתה הצעה קונקרטית על השולחן".

עומר גולן, אבי לוזון | דני מרון

מה יזכרו מלידור כהן במכבי פתח תקווה?
"אני בטוח שיזכרו את זה שהפעם הראשונה בה עזבתי את המועדון הייתה אחרי שהשארתי אותו בליגה בדקה ה-90. גם כשירדנו ליגה בשנה שעברה, לא נטשתי את הסירה. אני עוזב את המועדון אחרי עליית ליגה וגמר גביע, אז אני מאמין שתמיד יזכרו שלא הפנתי לקבוצה את הגב".

מדברים על הצעירים בעלייה. איפה החלק של הבוגרים?
"אני חושב שבלי החברה הוותיקים שכיוונו את הצעירים והדביקו את כל הקבוצה בחדר ההלבשה, הצעירים לא היו מצליחים לבלוט ככה ולהתמודד בצורה הזו".

לאן הפנים שלך מועדות?
"רק עכשיו סיימנו את העונה המתישה הזאת, כך שלא היה לי ממש זמן לחשוב קדימה. אני אשב עם הסוכן שלי, דודו דהאן, שבודק עבורי אופציות. אני בן 27 ואחרי העונה שעברתי אני מרגיש שגם מבחינה מנטלית התבגרתי. לידור של פעם אולי לא היה מוכן לרדת לליגה הלאומית אבל העונה הזאת חישלה אותי".

מה ההעדפות? חו"ל?
"אני יודע שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלי לשחק מעבר לים, בטח ובטח שבפעם הראשונה בקריירה שלי אני שחקן חופשי. אני לא אקפוץ על כל הצעה, אבל אני כן רוצה לנסות את האתגר הזה".

איך אתה רואה את מכבי פתח תקווה בעונה הבאה?
"אני חושב שהשלד שנשאר הוא מוכשר, אבל עדיין קצת חסר ניסיון. יצטרכו להביא לא מעט שחקנים שעשו דבר או שניים בליגת העל כדי שימשיכו לעזור ולכוון את הצעירים. ליגת העל זה שמיים וארץ לעומת הליגה הלאומית".

לידור כהן
לידור כהן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי