דרמה בקריית שמונה: שרצקי הודיע שהקבוצה תורכב משחקני נוער

איזי שרצקי
איזי שרצקי | ערן לוף

הבעלים הודיע רשמית על כוונתו "לוותר על בניית קבוצה" בעקבות העובדה שחלוקת הכספים מהאוצר תתבצע על פי מכירת כרטיסים ומנויים: "מקווה שהמנהלת תשנה את המתווה"

(גודל טקסט)

בעלי הפועל קריית שמונה, איזי שרצקי, הודיע הבוקר (שלישי) בהודעה רשמית לתקשורת על כך שהוא "מוותר על בניית קבוצה לעונה הבאה" ומתכוון לשחק ב-2020/21 עם סגל שמורכב משחקני מחלקת הנוער. הסיבה? חלוקת 75 מיליון השקלים שיועברו ממשרד האוצר.

"לאחר שיחה בין יו"ר המועדון , איזי שרצקי ובין סמנכ"ל הכספים של מנהלת הליגה אייל ליפשיץ, בה מסר האחרון ליו"ר המועדון כי משרד האוצר יחלק את כספי הסיוע לקבוצות, על פי חלוקת כרטיסים ומנויים בלבד, הודיע היו"ר כי במצב שכזה לא נותר לו, אלא לוותר על בניית קבוצה לעונה הקרובה ולעלות עם סגל המורכב משחקני מחלקת הנוער", נמסר מהמועדון.

"בקריית שמונה מעולם לא הייתה הפריבילגיה של הכנסות ממכירת מנויים/כרטיסים/ספונסרים וכו'. לכן, במשך 20 שנה נאלצתי לממן בעצמי את תקציב המועדון בכל שנה מחדש", הוסיף שרצקי, "בחלוקת כספים שכזו המתעלמת לחלוטין ממצבם של בעלי הקבוצות ובעיקר של אלה שצריכים 'להכניס את היד עמוק לכיס' כדי להעמיד קבוצה ראויה, ולאור המצב והפגיעה הכלכלית, לא נותר לנו אלא לעלות בעונה הקרובה עם שחקני נוער".

איזי שרצקי, יעקב שחר
איזי שרצקי, יעקב שחר | עדי אבישי

איזי שרצקי אמר לספורט1: "אני חייב להבהיר שכל מי שהתחייבתי לו עד עכשיו, יישאר בעבודתו ויזכה לקבל את מלוא שכרו. בשלב זה החלטתי להקפיא את ההחתמות החדשות ולהתבסס על השחקנים הצעירים שחלקם כבר שותפו בשנה שעברה. אני מאוד מקווה שהמנהלת תדע לשנות את המתווה ואם אכן כך יקרה, נבחן את הצעדים מחדש".

לאחר ההודעה הדרמטית מסרה המנהלת בתגובה: "ראשית כולנו אוהבים ומחבקים את איזי ומוקירים אותו על ההשקעה ארוכת השנים שלו במועדון בפריפריה. חשוב להדגיש כי מתווה הסדר 'רשת הביטחון' שנחתם מול משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט, מייצג חלק יחסי של אובדן הכנסות מכרטיסים ומנויים. גם הפועל ק"ש תקבל כסף ביחס להפסד שלה בנושאי הכרטיסים והמינויים".

כידוע, שרצקי היה הראשון שהגיע לסיכום על קיצוץ בתקופת הקורונה, אך קיצץ רק 23 אחוז משכר השחקנים. ראוי לציין כי למרות ההודעה שנמסרה, שום גורם בצוות המקצועי או מבין השחקנים לא קיבל הודעה כלשהי בנוגע לעתידו. ועם זאת, מתחת לפני השטח ברור כי מעתה הבעלים עלול לחשוב מחדש על בניית הקבוצה – המטרה הראשונית הייתה לבנות קבוצה אטרקטיבית ולא בכדי כבר הוחתמו לוסיו ואדריאן רוצ'ט וגם תנאיו של רועי קהת סוכמו בכפוף לשחרורו מנתניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי