יעקב בוזגלו תוקף את בעלי הפועל ת"א: "תפתחו מכולת"

יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו | אריאל שלום

אביו של מאור בוזגלו תקף את הניסנובים: "ההתנהלות בשוק הכרמל זו ברכה ביחס לכדורגל בארץ". כמו כן, הצהיר: "בקרוב אחשוף דבר שיגרום לזעזוע בכדורגל הישראלי". וגם: האם ישמש כיו"ר ארגון השחקנים?

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הבלאגן בהפועל תל אביב חוגג. הכל התחיל לפני כשבוע, כאשר המועדון הודיע למאור בוזגלו, אריק ינקו, יואב ג'ראפי, מוטי ברשצקי ורז כהן שהחוזים שלהם מבוטלים בעקבות סעיף של כוח עליון. כמובן שהדבר לא התקבל בעין יפה אצל השחקנים, שטוענים שההחלטה לא חוקית.

ינקו כבר עזב למכבי פ"ת, וארבעת השחקנים האחרים החליטו שלא להגיע לאימוני הקבוצה כרגע. אביו של מאור בוזגלו, יעקב בוזגלו, התראיין היום (שלישי) לתכנית הספורט של 103FM, ביקר את ההתנהלות של הפועל ת"א ושל הכדורגל הישראלי בכלל וחשף כי הוא עשוי לעמוד ביו"ר ארגון השחקנים.

"מאור פצוע ולכן אנחנו יושבים בשקט כרגע", אמר בוזגלו האב. "הוא עושה שיקום ועובד מאוד קשה כדי לחזור כמה שיותר מהר. לגבי החוזה, יש לו חוזה שאולי בהפועל תל אביב שכחו שכל ארבעת הבעלים חתומים עליו באופן אישי. אם לא מזמינים אותו לאימון, הוא לא צריך להגיע. במקרה של מאור ציינתי שהוא פצוע, אם הוא היה בריא הוא היה מגיע לאימון. ההתנהלות בשוק הכרמל זו ברכה ביחס לכדורגל בארץ".

בוזגלו המשיך ותקף את הניסנובים: "אם אתם כבר מבטלים הסכמים, תבטלו את כל ההסכמים. תגידו מעכשיו – כל השחקנים חופשיים. תנו לכל אחד את החופש שלו ותהיו בריאים. אתם לא יכולים לנהל מועדון כדורגל? לכו תפתחו מכולת. מה אתם צריכים להיות בעלים של קבוצה? גם אני רוצה להיות הבעלים של 'הילטון'".

"בכירים במשרד האוצר, שלא הפחיתו מעצמם אגורה, ממליצים להפחית מכל שחקני הכדורגל בצורה גורפת", תקף. "אני יודע איך הדברים מתנהלים וזו בושה וחרפה. זו בושה וחרפה למנהלת, להתאחדות, לארגון השחקנים, לבקרה, לכולם. הכל מתנהל כמו שוק. אני הולך לחשוף בקרוב משהו שיעשה זעזוע לכדורגל הישראלי. כל בעלי הקבוצות שמתגאים בזה שיש להם ביד כדורגלנים צעירים – לא עוד. אני בטוח שכל כדורגלן שמכבד את עצמו לא צריך לתרום עשר אגורות, ואני אסביר למה – הכדורגלנים הם היחידים בכל הסקטורים בארץ שתרמו 40-50% מהמשכורת שלהם מאז שהתחילה המגיפה. אם היו צריכים לתרום לנזקקים ולבתי חולים הייתי אומר למאור ללכת איתם עד הסוף בנושא הזה, אבל זה לא המצב".

מאור בוזגלו. הבוררות יוצאת לדרך | אודי ציטיאט

"מי שבעצם גרם להסכמה של השחקנים לקצץ זה מאור", המשיך יעקב. "אני בחיים שלי לא נתקלתי בתופעה כמו שיש בכדורגל הישראלי. הם לא רוצים ללמוד, הוא חושבים ששחקני הכדורגל הם רובוטים ולא מתייחסים אליהם כמו לבני אדם. כולם צריכים להיות בבידוד? נו באמת. מדובר בבעלי משפחות".

האם צריך שארגון שחקנים יעזור יותר: "אני עכשיו יכול לבוא ולהגיד שכנראה שאני אקח את זה עליי. אני אארגן כל מה שצריך לארגן, אני פעם הקמתי את עמותת נפגעי הבנקים ושיניתי את חוק הערבים במדינת ישראל. לא רציתי להתעסק בזה, אבל אני חושב שהגיע הזמן. לא יודעים להתייחס. הכדורגל עושק את כל ההורים כשכל השחקנים עוד ילדים. הם משלמים עשרות אלפי שקלים כדי שהילד יחלום איך לקרוע רשתות באצטדיונים גדולים. מה הם מקבלים? כלום. מביאים להם מאמנים מלשכת העבודה. מישהו מלמד כדורגל בארץ שלוקחים מההורים כל כך הרבה כסף? הכי גרוע זה שגם ההורים משלמים וגם הילדים משועבדים – הם נמכרים אחר כך וההורים לא מקבלים על זה כסף. הכדורגל לומד מהממשלה, ככה אנחנו נראים. אין ראש ואין זנב. הפכנו להיות עבדים, גם של המדינה. אני קיבלתי 2,000 שקל מהמדינה בחודשים האחרונים, אני בן 63. זו בושה וחרפה, כל החיים שלי שילמתי ביטוח לאומי ומיסים וקיבלתי רק 2,000 שקל".

איציק ניסנוב, שרון ניסנוב
איציק ניסנוב, שרון ניסנוב | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי