המכתב לב"ש והאופציות שנפלו: מאחורי הקלעים של עסקת ביטון למכבי ת"א

בן ביטון | מאור אלקסלסי

המגן, שקיבל בסוף השבוע אישור רשמי לעזוב את בירת הנגב, כבר היה מועמד לבית"ר וחשב על חו"ל, אך העיכוב בגזרת קונטה והסירוב של ג'ראלדש הובילו אותו לאלופה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

העסקה המפתיעה של חלון ההעברות עד כה הגיעה בדמות מעברו של בן ביטון מהפועל באר שבע למכבי תל אביב. ביטון היה עוזב את הקבוצה מבירת הנגב בכל מקרה, אולם עד שלשום נראה היה שהכיוון שלו אחר לגמרי. בית"ר ירושלים ומכבי חיפה גיששו אצל המגן, אך ביטון, שניהל מגעים מול באר שבע על מנת להתיר את חוזהו, או לחילופין להגיע להסדר קיצוץ שיאפשר את הגעתו לקבוצה אחרת, עדיין לא הגיע לסיכום עם המנכ"ל אסי רחמים.

ביטון הודיע לשחקני באר שבע כבר לפני מספר שבועות כי הוא עתיד לעזוב את המועדון. יוסי אבוקסיס העדיף לקדם בעמדת המגן הימני את אור דדיה וביטון החליט לחפש את היעד הבא שלו. בסוף השבוע פרסמנו כי הצדדים החליטו להיפרד באופן סופי. ביטון שלח מכתב למועדון באמצעות סוכנו גלעד קצב ובו ביקש אור ירוק לנהל משא ומתן עם קבוצות אחרות. באר שבע השיבה מהר מאוד: אבוקסיס נתן את האישור והמנכ"ל אסי רחמים הודיע לביטון שהוא רשאי להתקדם.

במהלך הזמן הזה קצב המשיך לחפש יעדים בחו"ל, אך נראה היה שמעבר לקבוצה ישראלית ריאלי יותר. במקביל, בצד של מכבי תל אביב הגבירו את המאמצים לצירוף מגן ימני נוסף לסגל. הם פנו אתמול לאנדרה ג'ראלדש וניסו לבדוק את האפשרות שיחזור בו מהודעתו ויסגור בקבוצה, אלא שהפורטוגלי השיב כי הוא ממשיך לחפש קבוצות באירופה ובשלב הזה הוא לא מוכן להתחייב. באותו זמן, ביטון היה פנוי וקצב "תפר" למכבי תל אביב את העסקה המושלמת: השחקן לא יקצץ 40-50 אחוז בהפועל באר שבע כפי שהמועדון רצה, אלא יעבור לשורות הצהובים תמורת קיצוץ נמוך יותר. שכרו בבירת הנגב לא נפגע משמעותית והוא ירוויח קצת פחות מ-200 אלף דולר, עשרות אחוזים יותר בהשוואה לחוזה המקוצץ שהוצע לו בבאר שבע.

מקורב לעסקה סיפר היום כי בית"ר ירושלים לא הייתה בשלה להחתים את ביטון כל עוד לא נפרדה מאנטואן קונטה ולכן האופציה הטובה והטבעית ביותר הייתה לשדך אותו למכבי תל אביב, שם יוכל להתחרות על חולצת ההרכב. גורם בהפועל ב"ש סיפר: "מלכתחילה לאבוקסיס היו תכניות אחרות בנוגע לעמדת המגן הימני, היה ברור שביטון עוזב. בשום שלב הוא לא היה מוכן להתפשר בנוגע לחוזה ולקצץ 40-50 אחוז. אפשרנו לו לסכם בכל קבוצה בה יחפוץ בתנאי שהיא תממן את השכר שלו". בסביבתו של ביטון בטוחים כי יהפוך לשחקן משמעותי במכבי תל אביב וכעת הוא יצטרך להתחרות בקבוצתו לשעבר, בה שיחק בשבע השנים האחרונות.

בן ביטון | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי