"אולי בגיל 36 אתלה את הנעליים ואחזור לישראל"

מקס גרצ'קין
מקס גרצ'קין | דני מרון

"שיחקתי כאן עונה אחת, אבל זה כמו חמש", "בבית"ר בנו רף גבוה, זה פגע בנו", "כשטוב בבית"ר, הכי טוב – כשלא, אתה מרגיש את הקיצון", "קטונתי מלהיכנס לראש של חוגג, רוני מאמן ענק". לפני המעבר, גרצ'קין מדבר

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

מקס גרצ'קין עזב את בית"ר ירושלים. ואם תשאלו אותו, הוא לא יחזור בקרוב לישראל. בגיל 24, אחת התקוות הגדולות של הקבוצה מהבירה הושאל לזוריה האוקראינית ובראיון פרידה מרגש הוא מדבר על הכל – משה חוגג, רוני לוי, חדר ההלבשה ואפילו האוהדים.

קצת יותר משנה גרצ'קין בבית"ר, אבל עושה רושם שהוא למד הרבה בתקופה הזאת. למה שעשתה הקבוצה בליגה הוא קרא הישג וכפי שתבינו מיד, הוא מרגיש שהקבוצה יכלה לעשות יותר, הרבה יותר, אם גדי קינדה לא היה עוזב.

"שיחקתי עונה אחת בבית"ר, אבל אני מרגיש שאני כבר חמש שנים בקבוצה – אם זה הקשר שנוצר עם הקהל, הקשר עם המועדון, מהרגע הראשון התחברתי. לא פשוט בשבילי לעזוב", הוא מסביר בראיון. "במהלך העונה הבנתי שאני שחקן הרכב קבוע, גיליתי יכולת די יציבה. ואז התחילו להגיע גישושים מחו"ל. הבהרתי לשלומי בן עזרא, הסוכן שלי, שיש לי מטרה – חו"ל. שיערתי שזה יגיע אחרי עוד עונה בבית"ר, אבל להפתעתי זה הגיע מהר יותר ממה שחשבתי. אני חושב שהעבודה שיש לי אזרחות אוקראינית ואני דובר השפה, זה מה שמשך אותי לכיוון הזה".

מקס גרצ'קין | ספורט1

תישאר שם מעבר לעונה הנוכחית?

"יש להם אופציה לרכישה. המעבר הזה נועד כדי לא לחזור יותר לישראל. המטרה שלי היא לבנות קריירה בחו"ל. אני עושה את המעבר הזה כי זוריה סיימה את העונה במקום השלישי בליגה, נקודה מדינמו קייב. המקום הזה מוביל לבתים של האירופית. מבחינתי, זה שדרוג מקצועי גבוה מאוד. יש אפשרות שאשחק בבתים של הליגה האירופית והיא די חזקה. רמת החשיפה גדלה. הייתי נעול על לעבור כי אני רוצה את האופציה לבנות את עצמי בחו"ל. לעשות שם עונה טובה, ואז הם יממשו את האופציה וימכרו אותי למקום אחר. השאיפה שלי היא להגיע לליגה הספרדית, גם אנגליה או גרמניה היא אפשרות. המעבר הזה יסלול את הדרך שלי לשם. זאת התקווה שלי. המעבר לליגות הבכירות יותר הוא סביר יותר מאשר לעבור מישראל. זה יקרה".

איך אתה רואה את העונה האחרונה בבית"ר?

"אני כבר לא בבית"ר, אז אני יכול לדבר באופן חופשי, גם על המאמן. עד שהכרתי את רוני לוי, חשבתי שאני יודע מה זה כדורגל. עשיתי אצלו את השדרוג המקצועי הכי גדול. רוני לוי מאמן ענק. מבחוץ הוא נראה כמו מאמן קשוח, עם תדמית דומה. מבפנים, הוא דמות אבהית לכל שחקן. מאוד רגיש לכולם, תמיד מתעניין בכל שחקן, רוצה לדעת מה שלומו ואיך אפשר לעזור. עשיתי אצלו קפיצת מדרגה גדולה לקריירה, על זה אודה לו תמיד. הוא הכניס אותי לשיחות אחרי משחקים, ישב איתי על פעולות קטנות שאני עושה. אני לא מייחס לפעולות מסוימות חשיבות, ופתאום הוא בא ונותן לי אפשרות להסתכל על המשחק באופן שונה. מעבר לדברים הפיזיים, רוני גרם לי לשדרג את עצמי מבחינת חכמת משחק, גם מחינה טקטית – מתי לצאת להתקפה, מתי לסגור ואיך סוגרים נכון".

איך תראה העונה הבאה של בית"ר?

"אני חושב שעשינו עונה טובה, עמדנו במטרות שלנו – ואפשר לשחזר את זה בעונה הבאה. הרבה מאוד אנשים שתשאל, יראו בעונה הזאת אכזבה. אני לא מסכים איתם. בתחילת העונה בנו רף גבוה, איפשהו זה פגע בנו".

רוני לוי | דני מרון

למה?

"כי הצוות והשחקנים רשמו מטרה להגיע לאירופה, וללכת עד הסוף בכל מה שקשור בגביע. לצערי, הודחנו ברבע הגמר. בליגה, אני מסכים שהיו לנו הרבה משחקים שיכולנו להיות טובים יותר. היו הרבה מכשולים – הפציעות של מיכאל אוחנה ועטר, המכירה של גדי – כל זה פגע בנו. לגבי העונה הבאה – בית"ר תהיה חזקה ויציבה יותר. כל מה שהתחיל בעונה שעברה, ייבנה. בית"ר מנסה לבנות DNA, יש לה את כל הכלים, מאמן ושחקנים, לעשות את זה – לרוץ עוד כמה שנים לאליפות. חד משמעית אני אומר את זה. מה יקרה בעונה הבאה? תלוי איך זה יידבק בהתחלה. הם יכולים להיאבק למעלה. אם קינדה היה נשאר, קשה לומר איפה היינו מסיימים, אבל היינו קבוצה סוחפת. היינו מגיעים לחצי גמר או גמר, לגבי הליגה הפער היה גדול ממכבי תל אביב ומכבי חיפה, אבל הוא היה קטן יותר".

אליפות?

"לא אומר שתהיה אלופה, אבל זה מועדון גדול שצריך להיות למעלה. מקום שלישי בעונה הבאה ואירופה, זה הישג גדול מאוד. ככל שיעבור הזמן, הם ילכו ויתחזקו".

מה אתה חושב על הקהל של בית"ר?

"כשטוב בבית"ר, הכי טוב בבית"ר. כשיש תקופות פחות טובות, אתה מרגיש את הקיצון – הכיוון השני. אני כן מבין חלק מהמחאות של האוהדים, כי לא כולם מסכימים על אותו דבר. בזכות הקהל הזה הרגשתי עוצמות שלא הרגשתי בחיים. זה הקהל הטוב בישראל. בתקופות הפחות טובות האש הלכה לרוני, ולא בצדק. נכון, הוא המאמן, אבל גם אנחנו השחקנים חלק מזה. ברגע שהקבוצה לא מצליחה, זה כולנו. רוני קיבל את רוב האש, זה צרם לי. בשני המשחקים האחרונים ראית כמה אנחנו מחוברים אליו – אחרי כל גול חיבקנו אותו. חשוב היה לנו להראות שאנחנו יחד על הספינה. בתקופות פחות טובות, התפקיד שלנו להישאר כקבוצה. עשינו את זה בצורה טובה. קטונתי מלהיכנס לראש של חוגג, אבל רוני מהמאמנים הכי טובים בכדורגל הישראלי, הוא יכול לקחת את בית"ר רחוק. חוגג עשה טוב שהשאיר אותו".

מקס גרצ'קין
מקס גרצ'קין | אריאל שלום

מי צריך להוביל את בית"ר העונה?

"קשה מאוד להצביע על שחקן אחד, יש כל כך הרבה טובים. מספיק שיתחברו בניהם והקבוצה תרוץ חזק. לבית"ר יש סגל מדהים. לא מדאיג אותי שחלק מהזרים יעזבו. מי שלא רוצה להישאר בבית"ר, יכול. לכל אחד יש תחליף. מישהו יילך, מישהו יבוא. השחקנים המרכזיים יישארו. יש להם בסיס חזק מאוד".

איפה נראה אותך בעוד שנתיים?

"בעזרת השם, בליגה הגרמנית. אגיע לישראל רק לנבחרת, זה החלום. המטרה שלי היא לצאת עכשיו ולהישאר שם כמה שיותר שנים. בגיל 36 אתלה את הנעליים ואחזור לגור בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי