דוניס מונה למאמן מכבי ת"א: "אעבוד קשה כדי להגשים את המטרות"

גאורגיוס דוניס | מכבי תל אביב, רשמי

אחרי סאגה ארוכה, האלופה הכריזה על היורש של איביץ' - היווני שכבר העביר אימון הבכורה והגיע עם צוות רחב. חתם לעונה עם אופציה לשנה נוספת. גולדהאר: "הוא למד היטב את המועדון". הבכורה: נגד ריגה ברביעי הבא

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: יש יורש לוולדימיר איביץ'. מכבי תל אביב סוף סוף הודיעה הבוקר (רביעי) רשמית על מינויו של גאורגיוס דוניס לתפקיד מאמן הקבוצה. היווני בן ה-50, שערך את אימון הבכורה שלו בקריית שלום ופגש את שחקניו החדשים, ינסה להוביל את הצהובים לאליפות שלישית ברציפות ולהעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, דבר שעשה בעונת 2014/15 עם אפואל ניקוסיה. הוא חתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. ביום חמישי לא יעמוד על הקווים באלף האלופים והופעת הבכורה שלו תהיה במשחק החשוב נגד ריגה בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות.

בשתי העונות האחרונות, דוניס אימן את פנאתינייקוס. בעונתו הראשונה עם הירוקים סיים במקום השמיני, ובעונה האחרונה סיים רביעי בליגת היוונית. כפי שכבר צוין, אימן בעבר את אפואל ניקוסיה בשתי קדנציות. מעבר להעפלה לשלב הבתים של הצ'מפיונס, זכה עמה בשתי אליפויות קפריסין – ב-2013/14 (אז זכה גם בגביע והשיג דאבל) וב-2017/18.

בווידאו: ראיון הבכורה של גאורגיוס דוניס

היווני הדריך בעבר גם את לאריסה ממולדתו במשך ארבע שנים, עמה זכה בגביע ב-2006/07. הוא עבר גם בא.א.ק אתונה ב-2008/069, אטרומיטוס בין 2009 ל-2012, פאוק סלוניקי בעונת 2012/13, אל-הילאל הסעודית ב-2015/16 (זכה בגביע), אל שארג'ה מאיחוד האמירויות ב-2016/17 ולאחר מכן שב לקדנציה השנייה שלו באפואל, ומשם עבר לפנאתינייקוס.

הבעלים מיץ' גולדהאר אמר: "שלום לכל אוהדי מכבי תל אביב. אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה קשה ומוזרה ועלינו להתרגל לעשות דברים בצורה שונה. אני שמח לקבל את פניו של דוניס וצוותו במכבי תל אביב. הוא מאמן עם נתונים מאוד מרשימים שיש לו את תכונות האופי שכל כך חשובות לארגון. דוניס הביע בצורה ברורה את רצונו להצטרף והיה ניתן לראות כי הוא השקיע זמן לא מבוטל בלמידה על ההיסטוריה של המועדון. האיכויות הנרחבות שלו התכתבו והרשימו את מחלקת הכדורגל, פטריק וברק כמו גם את ג'ק שבילו איתו".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1005410

דוניס הנרגש אמר: "אני מודה לך מיץ', שנתת לי את ההזדמנות לאמן את מכבי ולעבוד במועדון גדול עם היסטוריה גדולה. המטרה שלי היא מהרגע הראשון היא לעבוד מאוד קשה כדי להגשים את המטרות. אני מעדיף שיקראו לי המאמן".

על ההחלטה להצטרף: "שוחחתי עם מר אנגלידיס ועם מר מיץ', שיחה טובה למטרת היכרות ולקבל תחושב לגבי רעיונות ומחשבות. הופתעתי כמה הם חושבים על מכבי ועל כדורגל ומיד עלתה לי לראש שצריך להיאבק על מנת ששיתוף הפעולה הזה יצא אל הפועל, כי הייתה לי הרגשה ממש טובה. התחלנו במו"מ, הכל נסגר ועכשיו אני רוצה לצאת למגרש ולעבוד".

על עצמו אמר: "אני עובד קשה כי אני אוהב כדורגל. צברתי ניסיון רב כששיחקתי ברמות הגבוהות, ביוון או בנבחרת, שיחקתי באנגליה. אני שמח מאוד ממה שעשיתי עד כה כדורגל היווני, באסיה, בליגת האלופות עם אפואל ניקוסיה. מה אני יכול להעיד על עצמי? אני אוהב לעבוד על הכל ובעיקר על הפרטים הקטנים, כי ככה אתה מכין את הקבוצה שלך במאת האחוזים מכל הבחינות. אנחנו צריכים לדעת לעשות התאמות על מנת שנדע איך להביא את השחקנים למיצוי היכולת שלהם או אפילו מעל".

גאורגיוס דוניס באימון | מכבי תל אביב, רשמי

לעבוד עם שחקנים צעירים: "אם תשאלו בכדורגל היווני על הסטייל שלי, אני מאוד אוהב שחקנים צעירים. הכל תלוי בכישרון, אבל בשבילי זו מטרה גדולה ללמד את השחקנים ולהעניק להם את הידע והמנטליות הנכונה שתשפר אותם בהדרגה. אני שמח לראות שחקנים צעירים בקבוצה שלי נאבקים על מקום בהרכב או בסגל. זו אחת המטרות שלי כמאמן. אתמול נפגשתי עם פטריק, לשוחח על העבודה באקדמיה ושיתוף הפעולה והצוות שלי מנסה בכל פעם לצפות במשחקים ובאימונים, לנתח את הכישרונות ולתת להם הזדמנות".

היכרות עם הצוות שהגיע איתו: "אנחנו עובדים הרבה שנים יחד. עוזר המאמן הראשון הוא מאקיס אגלינאס שהוא כמו יד ימיני, עוזר המאמן השני מגיע מסרביה, מיודראג מדאן שעוסקר בעיקר בסקאטוינג ויושב בעיקר ביציע ומעבר משם הנחיות לספסל, מאמן הכושר הוא אחד האתלטים הגדולים ביוון ורץ מרתונים, מר גרגוריס גיאורגיצאס, על מאמן השוערים אומרים ביוון שהוא עובדה עבודה מצוינת, פאניוטיס מליאריציס, והאנליסט הוא שחקן עבר בפנאתינייקוס ששיחק יחד איתי, הוא מגן ואני קיצוני, וזכינו יחד בהרבה תארים, גאורגיוס גאורגיאדיס. מקווה לעונה טובה, לעבוד קשה ולהיאבק על התארים".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1005412

מה הוא יודע על מכבי: "אני מכיר את ההיסטוריה ואת ה-DNA. זה המועדון הכי גדול בישראל ואני אוהב שהאנשים כאן מאוד ידידותיים, הצוות כאן מאוד ממוקד בכל דבר ובשבילי, מכיוון שאני טיפוס מאוד פתוח, אני כבר מחכה לעבוד איתם. ההצלחה היא מנת חלקם של כולם, לא רק השחקנים והמאמן אלא כל מי שעובד במכבי. לאנשים כאן יש שאיפות עבור המועדון והם מוכנים לתת הכל בשבילו".

המשחק שלו נגד מכבי תל אביב כמאמן אפואל ניקוסיה: "זה היה כשהמאמן של מכבי היה פאולו סוזה. מכבי היתה אז קבוצה מאוד טובה ששיחקה כדורגל מצוין, היו לה שחקנים מאוד טובים ואני זוכר שזה הסתיים ב-0:0".

לקראת מוקדמות ליגת האלופות: "בגלל הקורונה, אין אפשרות שאאמן במשחק "אלוף האלופים". רציתי לשבת על הספסל כדי לקבל את התחושה ולתת הנחיות. אני יודע שאין לנו הרבה זמן לקראת ליגת האלופות ונצטרך להעביר הנחיות לשחקנים בהדרגה כדי לא לבלבל אותם. עלינו למצוא את הדרך הנכונה, אבל אני מקווה שנצליח כי יש לנו שחקנים טובים עם יכולות טובות לעשות התאמות במהירות ולהעפיל לשלב הבא".

גאורגיוס דוניס באימון | מכבי תל אביב, רשמי

כשחקן, דוניס שיחק כקשר ימני, גדל בפנאתינייקוס וזכה עמה בשתי אליפויות יוון ושני גביעים. בהמשך עבר לפרמיירליג ושיחק במדי בלקבורן, חזק ליוון לא.א.ק אתונה ושב לאנגליה לאחר מכן ושיחק בשפילד יונייטד ובהאדרספילד, במדיה פרש בגיל 31.

כעת דוניס נכנס לנעליים הגדולות של ולדימיר איביץ', שהצליח לזכות בשתי אליפיות סופר דומיננטיות עם מכבי תל אביב. בשתי העונות של הסרבי בצהוב, האלופה הייתה גדולה על הליגה ואף קבוצה לא הצליחה להוות לה תחרות אמיתית. כאמור, דוניס, יגיע למכבי עם צוות עוזרים שליווה אותו לאורך השנים ויכלול בין היתר את מאקיס אגלינאס (עוזר מאמן), מיודראג מדאן (עוזר מאמן שני וסקאוטינג), גאורגיוס גאורגיאדיס (אנליסט), פאנאיוטיס מאליאריציס (מאמן שוערים) וגריגוריס גיאורגיצאס (מאמן הכושר).

This image has an empty alt attribute; its file name is 1005214

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי