ז'איר אמאדור עבר לסראגוסה: "נעתרנו לבקשתו לחזור לספרד"

ז'איר אמאדור
ז'איר אמאדור | דני מרון

אחרי שנתיים במכבי תל אביב, הבלם שכלל לא חזר הקיץ לאימונים נמכר לקבוצה המתמודדת בימים אלה על עלייה ל"לה ליגה". ריקן לקראת באר שבע: "נעשה הכל כדי להתחיל את העונה עם תואר"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ז'איר אמאדור עזב רשמית את מכבי תל אביב. הבלם בן ה-30, שהגיע לישראל בקיץ 2018 והיה שותף לשתי האליפויות, לזכייה בגביע הטוטו ו"אלוף האלופים", נמכר לסראגוסה הספרדית, שמתמודדת בימים אלה בפלייאוף העלייה ל"לה ליגה". כבר בעונה שעברה ביקש ז'איר אמאדור לעזוב, על אף שהיה חתום על חוזה עד 2021, אולם בסופו של דבר הוא התרצה ונשאר עונה נוספת.

בסך הכל רשם ז'איר אמאדור 72 הופעות בכל המסגרות במדי מכבי תל אביב, אחרי שבעונת הבכורה שלו תחת ולדימיר איביץ' בילה זמן ממושך על הספסל מסיבות מקצועיות. "לאחר שנתיים מוצלחות במכבי, הציעה סרגוסה לרכוש את השחקן והמועדון נעתר לבקשתו של ז'איר לחזור לספרד ולהיות לצד משפחתו", נמסר ממכבי תל אביב. כבר אתמול עבר השחקן בדיקות רפואיות בסראגוסה וסיכם על חוזה לשנתיים.

כידוע, בימים אלה מכבי תל אביב מחפשת בלם זר שיחליף אותו במרכז ההגנה והוא הזר השלישי שעזב הקיץ את קריית שלום, אחרי אנדרה ג'ראלדש וצ'יקו אופואדו. הקיץ ז'איר אמאדור כלל לא חזר ארצה לפתיחת האימונים לעונת 2020/21 ומלכתחילה המאמן החדש גאורגיוס דוניס התבשר כי אחת ממשימותיו היא למצוא בלם שיתפוס את מקומו של אמאדור, שהיה מעוז ההגנה שספגה העונה 10 שערים בלבד ועשתה היסטוריה בישראל.

בסרטון: גולדהאר מציג את דוניס ופונה לאוהדי מכבי ת"א

ללא אמאדור, אם כן, מכבי תל אביב תתייצב מחר למשחק השני נגד הפועל באר שבע במסגרת אלוף האלופים, אליו תגיע ביתרון 0:2 מהמפגש הראשון בין השתיים כשפטריק ואן לוון ימשיך לעמוד על הקווים ועל פי ההערכות לא צפוי לעשות שינויים בהרכב. לקראת ההתמודדות, אבי ריקן אמר: "למדנו שבכדורגל כל משחק לגופו. המשחק הקודם נתן לנו מקדמה, אבל אנחנו בשיא הרצינות והריכוז לקראת המשחק מחר ורוצים לנצח. זה תואר ראשון של העונה, אנחנו בתחילת הדרך ומתגבשים מקצועית עם הצוות החדש. כולם פה ירצו לתפוס את מקומם ונעשה הכל כדי להתחיל את העונה עם תואר. חוזרים לבלומפילד, אמנם ריק לצערנו, אבל זה כמובן הבית עם כל המשמעויות של זה. הלוואי שהקהל היה יכול להיות איתנו, אבל אני בטוח שתומכים בנו מהבית וירצו לראות אותנו זוכים בתואר ראשון לעונה".

על כניסתו לעניינים של המאמן החדש, יורגוס דוניס, הוסיף הקשר: "יש צוות אימון חדש ויש לנו זמן קצר ללמוד הרבה. יש לי קריירה לא כל כך ארוכה, אבל עברתי כל כך הרבה מאמנים ואת העניין הזה שצריך להוכיח את עצמך מחדש ולהתאים את עצמך לדרישות שונות. אנחנו מקווים שזה יילך טוב ביחד ויוביל לתארים. עברתי פה לא מעט מאמנים ולכל אחד יש את הדרישות שלו. כולם מגיעים עם צוות גדול ומקצועיות ברמה הכי גבוהה. לנו כשחקנים מאוד כיף ללמוד מכולם ויש לנו אתגר חדש ממישהו נוסף שעשה קריירה גדולה הן כשחקן והן כמאמן".

הרכב משוער: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, מתן בלטקסה, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן, אילון אלמוג, אדוארדו גררו, ניק בלקמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי