מנכ"ל איגוד השופטים: "ההתנהגות של בר נתן לא מקובלת"

דניאל בר נתן
דניאל בר נתן | מאור אלקסלסי

אחרי ההתבטאויות הקשות של השופט לעבר ספסל הפועל ת"א ב-0:0 מול בית"ר, יריב טפר ביקר: "הוא התנצל וקיבל עונש, אבל הוא עוד ישפוט את הפועל ת"א העונה"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

פרשה לא נעימה התפוצצה אתמול (רביעי), כשבהפועל תל אביב טענו כי השופט דניאל בר נתן, ששימש כשופט רביעי ב-0:0 מול בית"ר ירושלים בשלישי, הטיח דברים קשים לעבר ספסל הקבוצה בדקה ה-84. בר נתן אמר בין השאר: "אתם בושה, אתם מגעילים לי את התחת, כולכם מגעילים את התחת איך שאתם מתנהגים".

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM, ביקר את בר נתן אך במקביל גם הגן עליו. כמו כן, הוא סיפר שהשופט עוד עתיד לשפוט על הפועל ת"א העונה.

"ההתנהגות לא מקובלת והיא לא תחזור יותר", אמר טפר. "בר נתן עצמו התנצל וקיבל עונש. תצא הנחיה מפורטת לשופטים. מבחינת דניאל, הייתה התנהלות לאורך כל המשחק של ספסל הפועל תל אביב וניר קלינגר שהוא כשופט רביעי ניסה להכיל. הוא ניסה להתמודד עם זה, ובדקה ה-85 מבחינת בר נתן 'כלו כל הקיצים' והוא התבטא בצורה שלא היה צריך להתבטא".

קיבל את ההחלטה הנכונה. בר נתן
דניאל בר נתן | דני מרון

"בשיחה שלי איתו אמרתי לו שאם הוא היה מוציא בדקה ה-60 כרטיס צהוב ולאחר מכן צהוב שני אז כל זה לא היה קורה. הוא מבין את זה והשופטים האחרים מבינים את זה. ההתנהלות לא מקובלת ואני לא מסנגר עליו. שופט כדורגל לא יכול להתבטא כך, נקודה. לא משנה נגד מי זה, מאמן, אפסנאי או כל בעל תפקיד במועדון".

"אם השופט רואה שההתנהגות בספסל לא בסדר – בשביל זה יש כרטיסים", המשיך טפר. "גם שופט ותיק ומנוסה כמוהו טועה והוא התנצל. הוא שופט יותר מ-12 שנים ולא הייתה איתו אפילו תקרית אחרת מול קבוצות. הוא מצטיין ביחסי האנוש הטובים שלו עם בעלי תפקידים ושחקנים, ולכן מה שקרה הוא יוצא דופן".

אני לא בוחן את מה שאמרו בהפועל ת"א, אבל אם השופט רואה שההתנהגות שבספסל לא בסדר בשביל זה בדיוק יש כרטיסים. גם שופט ותיק ומנוסה כמו דניאל טועה והוא התנצל.

האם בר נתן יקבל עונש: "הוא קיבל עונש שיש לו משמעות כלכלית לא פשוטה עבור שופט. שופט מרכזי מרוויח היום למשחק כ-3,000 שקל וכרגע לגביע הטוטו הוא לא משובץ. זה אירוע שלא מקובל ואנחנו מסתכלים עליו כמשהו חמור, אבל לא ככזה שימנע ממנו בעתיד לשפוט את הפועל תל אביב עוד העונה".

ניר קלינגר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי