דוניס: "לא באתי להרוס את מה שאיביץ' בנה, אלא להמשיך את דרכו"

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

המאמן החדש של מכבי ת"א דיבר לראשונה במסע"ת לקראת ריגה (רביעי, 19:45, ספורט1): "צריך עוד זמן לגבש דעה על השחקנים. רוצה לקחת את הקבוצה צעד קדימה". וגם: התרומה של ספרופולוס להגעתו ואיזה מערך מועדף עליו?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שזכתה באלוף האלופים והוגרלה נגד בני סכנין בגמר גביע הטוטו שייערך ביום שבת, מכבי תל אביב תפגוש מחר (רביעי, החל מ-19:45 בשידור ישיר בספורט1) את ריגה הלטבית לקרב חשוב במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות.

אייל גולסה טרם נרשם על ידי הקבוצה באופ"א ולא צפוי להיכלל בסגל מכיוון ששב להתאמן רק בימים האחרונים ואילו יונתן כהן ייעדר בעקבות הרחקה מהעונה שעברה. ניק בלקמן, אילון אלמוג ואדוארדו גררו אמורים לפתוח בהתקפה, בזמן שמאור קנדיל ואנריק סבוריט ישחקו כמגנים. דור פרץ, דן גלזר ואבי ריקן צפויים לשחק בקישור.

המאמן החדש של הצהובים-כחולים, גאורגיוס דוניס, ערך היום מסיבת עיתונאים ראשונה מאז מונה לתפקיד והחליף את ולדימיר איביץ', והיה נראה נרגש. "אני מאוד שמח להיות כאן, זה אתגר מצוין עבורי ועבור הצוות שלי", אמר היווני. "ניסיתי ללמוד הכל על המועדון ועל ה-DNA שלו, אבל מה שחשוב עבורנו הוא להסתכל על המצב הנוכחי ועל המציאות. אנחנו כאן שבוע, ומהרגע שהתחלנו את המשא ומתן על ההצטרפות ניסינו להבין מה קורה במועדון הזה וראינו הרבה משחקים. יש לי דעה על הקבוצה ועל השחקנים. יש כאן קבוצה טובים עם מנטליות ורוח מצוינת. בשבוע האחרון ניסינו להתכונן לקראת ריגה, כי המטרה האירופית מאוד חשובה עבורנו".

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מה הוא יודע על ריגה: "אני יודע הכל על היריבה. זה מאוד חשוב עבורנו לכבד את מי שאתה משחק מולה, במיוחד בשלב הזה. לכל קבוצה יש יתרונות וחסרונות. ריגה הוא קבוצה עם הרבה שחקנים זרים מוכשרים, במיוחד בהתקפה. הם שיחקו כבר הרבה משחקים רשמיים בעונה הזו וזה יתרון עבורם. ניתחנו אותם ואנחנו יודעים כל מה שאנחנו צריכים לדעת עליהם".

איך עבר עליו השבוע הראשון בישראל עם הבידוד: "זה היה קשה, אבל קשה עכשיו בכל מקום בעולם בגלל המצב של הקורונה, אבל הכדורגל הוא אותו כדורגל. ידעתי לפני שהגעתי שבשבוע הראשון נלמד את השחקנים, נערוך פגישות וננתח את היריבה כי המשחק הראשון במפעל הוא חשוב מאוד עבורנו. כל האנשים שמסביבי בימים האחרונים היו מאוד חברותיים וניסו לעזור. פטריק ואן לוון עשה עבודה מצוינת עד עכשיו ומבחינתי זה חשוב מאוד מהיום הראשון שאני והשחקנים נלמד אחד את השני. אני מקווה לראות כבר במשחק מחר כמה דברים שהשחקנים לקחו מהאימונים הראשונים שלנו ביחד".

השיחה הארוכה שערך עם ואן לוון וברק יצחקי בטרם מונה: "היה חשוב מאוד עבורי לדעת כמה שיותר על השחקנים שיהיו לי ועל התוצאות של משחקי ההכנה. ואן לוון וברק נתנו לי את הדעה שלהם לגבי כל שחקן, אבל לכל מאמן יש חשיבה אחרת לגבי כדורגל. אני כמאמן רוצה להיות הוגן לשחקנים שלי ואני צריך קצת זמן לראות אותם באימונים כדי להכיר אותם טוב יותר, ואז אוכל לגבש דעה עליהם".

פטריק ואן לוון | דני מרון

האם הוא חושב שהקבוצה מוכנה להתמודדות במפעלים האירופיים: "אני אחד שמסתכל על המציאות. אנחנו חייבים לעבוד ואני לא רוצה לחשוב 'חבל שהשחקן ההוא חסר או חבל שהשחקן הזה לא אצלנו' וכו'. כמאמן אני רואה בדיוק מה המצב של הקבוצה שלי ואני מנסה להתמודד. הקבוצה עשתה הכנה טובה בשבוע האחרון ואסור לשכוח אני כאן רק שבוע. אני מנסה להכניס כל מיני דברים לשחקנים שלי ואני חושב שמבחינת הרוח והמנטליות הם מוכנים למשחק מחר".

איך הוא רואה את מככי ת"א ביחס לקבוצות הקודמת שלו, פנאתינייקוס: "אני לא רוצה להשוות את הקבוצה שלי לקבוצה אחרת כי יש הרבה הבדל. אני בסך הכל שבוע אחד פה וצריך לראות מה יהיה בעתיד. הדעה הראשונית שלי היא שיש לנו שחקנים טובים והסגל עוד לא הושלם. אני לא כאן כדי לעשות הרבה שינויים. אני מאמין שכשהסגל יושלם והשחקנים ימשיכו לעבוד קשה באימונים תהיה לנו קבוצה טובה מאוד ונוכן להילחם על כל המטרות שלנו".

האם זה יתרון שיש משחק אחד ללא גומלין: "יש לי ניסיון במשחקים האלה, בעיקר עם אפואל ניקוסיה. זו הפעם הראשונה שיש משחק אחד ללא גומלין, וזה אומר שזה משחק אחד שהוא כמו גמר. אנחנו צריכים להתכונן לא רק לשחק כדורגל טוב וליהנות מהמשחק, כי הוא הופך לחשוב מאוד שאסור לטעות בו. אנחנו חייבים להיות מרוכזים ולא לעשות טעויות. אנחנו חייבים לנצל את המצבים שלנו כדי להעפיל לשלב הבא, וכל כל סיבוב מעכשיו הוא היה כמו גמר עבורנו".

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מה גרם לו לבחור במכבי ת"א: "כשהגעתי לפנאתינייקוס, היו הרבה בעיות. עבדתי בכדורגל היווני בהרבה קבוצות גדולות, בעיקר בא.א.ק אתונה, פאוק סלוניקי ופאו. החלטתי להגיע לפאו בגלל האמוציות, כי הייתי שחקן עבר בקבוצה ורציתי לעזור לה. הקבוצה הייתה במצב הכי גרוע בהיסטוריה שלה. הוא הורחקה מאופ"א ונאסר עליה לעשות העברות, אבל מבחינתי אני מרגיש טוב מאוד עם עצמי כי בשנתיים שלי שם עזרתי לקבוצה ונתתי לה ולאוהדים תקווה. עכשיו זה שייך לעבר. זה מאוד חשוב עבורי איך הנשיא וכל האנשים במכבי ת"א רצו אותי והעריכו אותי. זה לא בגלל הכסף, זה בגלל ההרגשה שקיבלתי והמטרות לעתיד. אני מרגיש מוכן. ולדימיר איביץ' עשה פה עבודה טובה מאוד לפני שהגעתי ואני לא נמצא כאן כדי להרוס את מה שאיביץ' עשה, אלא להמשיך את הדרך הזו ולהביא את הרעיונות שלי במטרה להילחם על אירופה וללכת צעד קדימה. אני כאן עם הצוות שלי כדי לעבוד קשה ולהתחרות על הכל".

מה פילוסופיית המשחק שלו והמערך שהוא אוהב: "הפילוסופייה שלי לא קשורה רק למערך כזה או אחר. אני אוהב שליטה בכדור.הקבוצות הקודמות שלי הם שלטו 65-70% מהמשחק בכדור. בפאו שיחקנו מול אולימפיאקוס ופאוק שהיו הרבה יותר עשירות מאיתנו ושלטנו בכדור במספרים האלה. זה לא רק זה, אלא גם לעשות תנועות טובות ולהגיע למצבים. אני אוהב בדרך כלל לשחק 4-3-3, אבל לפעמים בהתאם ליריבה אני משחק עם שלושה בלמים. מבחינתי זה מאוד חשוב להכין את הקבוצה טקטית להיות מוכנה להכל. אני רוצה לגרום לשחקנים שלי להגיע למקסימום היכולת שלהם".

האם קל לו לעבור בין מדינות כפי שעשה במהלך הקריירה: "אני מאמן 18 שנה וברוב הקבוצות שלי נשארתי כמה שנים ולא הייתי כמה חודשים. זה לא דבר פשוט להישאר יותר מכמה חודשים בקבוצות גדולות. זו המדינה החמישית שאני מגיע אליה במהלך קריירת האימון שלו. השפה של הכדורגל היא אותה דבר בכל מקום".

אני רוצה להגיד תודה ליאניס ספרופולוס, מאמן קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א", סיכם את דבריו דוניס. "הוא אמר לי הרבה דברים טובים על המקום ואני מקווה שניפגש בימים הקרובים ושהוא ייתן לי את הדעה שלו על מה שקורה כאן בישראל וכמובן יעזור לי".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי