מיקי סירושטיין: "הפועל חיפה רוצה להיאבק על כרטיס לאירופה"

סירושטיין. טעות גדולה של הבלם הובילה לשער של אלמוג | מאור אלקסלסי

המטרה הגבוהה שהציב יואב כץ, ההחלטה לחזור מתאילנד, הסיבה לעזיבת בית"ר והקושי ללא קהל. לפני פתיחת הליגה, הבלם מדבר על הכל

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

מיקי סירושטיין חשב להשתקע בתאילנד, אך אחרי חצי עונה במזרח הרחוק הגיע טלפון מהפועל חיפה והשחקן בן ה-31 החליט לשוב לישראל. בראיון מיוחד לרגל פתיחת עונת 2020/21 בליגת העל, הבלם מספר על החוויה המעניינת שעבר במדי סופאן בורי, הקיצוצים והקורונה בכרמל והאכזבה בגביע הטוטו.

נתחיל מהסוף – מה לא עבד בגביע הטוטו?

במשחקים הראשונים לא היינו טובים, כי לא כל השחקנים עברו בבקרה והיינו עם סגל חסר. אסור לשכוח שלא הייתה לנו פגרה והשחקנים, שלא ניקו את הראש, הגיעו לפתיחת העונה היישר ממשחקי הפלייאוף העליון של העונה שעברה. אנחנו עובדים על זה באימונים ובשיחות אישיות עם הצוות המקצועי".

מה לא עובד מבחינה הגנתית?

"יש חוסר תיאום, כי לא היו לנו מספיק משחקי הכנה. צירפנו שני שחקנים חדשים להגנה, צריך לעבוד על תיאום וזה לוקח זמן שלצערי אין לנו אותו. אנחנו עובדים על זה ואין לי ספק שנסתפר ככל שהעונה תתקדם".

יואב כץ מדבר על כרטיס לאירופה, זה ריאלי?

"המטרות שלנו הן להגיע לפלייאוף ולהיאבק על כרטיס לאירופה, כן. לדעתי רוב הקבוצות בליגה מסוגלות לנצח זו את זו. חוץ מקבוצה או שתיים, אפשר להגיד שהליגה די שיוויונית ככה שבעיניי הכל אפשרי. יש בקבוצה שחקנים מנוסים ואני מאמין ששיתוף הפעולה בין הוותיקים לצעירים יחפה על חוסר הניסיון של חלקם".

מיקי סירושטיין, עלי מוחמד | מאור אלקסלסי

נחזור לינואר. למה החלטת לחזור?

"הליגה התאילנדית הסתיימה והיו לי בעיות משפטיות מול הקבוצה שלי – ואז הגיע הטלפון מחיים סילבס ומיואב כץ שרצו מאוד שאגיע. הפועל חיפה זו הקבוצה שהכי רצתה אותי. קיבלו אותי פה בצורה מדהימה ואני שמח שגם הלך לנו די טוב מבחינה מקצועית".

חשבת שתחזור כל כך מהר?

"לא, אבל הכדורגל הוא ענף דינמי מאוד – וכל שחקן שמתחיל חוזה לא יודע כמה זמן ההתקשרות תימשך, אבל כמובן שהשאיפה היא תמיד להישאר כמה שיותר".

מה היה בבית"ר ירושלים?

"הגיע בעלים חדש באמצע העונה, יוסי בניון נכנס לתפקיד המנהל המקצועי, והיו לא מעט שינויים. הם דיברו איתי ורצו שאחכה, אבל החלטתי לא להמתין להם וקיבלתי את ההצעה שהייתה לי מתאילנד. החוזה שלי בבית"ר הסתיים. ברגע שהם התמהמהו, עשיתי מה שטוב לי ובעיניי היה נכון לעבור לקבוצה אחרת".

מיקי סירושטיין
מיקי סירושטיין | דני מרון

איך התמודדת עם פגרת הקורונה – ודעתך על מתווה הבידוד לשחקנים?

"זה היה ממש לא פשוט. בלי כדורגל ולהיות בבידוד בו זמנית זה ממש קשה. לא קל לשמור על כושר ואמנם עבדנו קצת עם אופניים, אבל זה לא זה. לגבי הבידוד במהלך העונה, זה לא נורמלי ואין לי ספק שישנו את זה בקרוב, כי ברור שלא נוכל להמשיך כך במשך עונה שלמה".

לקח המון זמן עד שהגעתם לסיכום בנוגע לקיצוץ

"היה חוסר תקשורת בין הצדדים, אני חושב שלא הבנו לעומק את הסעיפים. זה נושא חדש שגרם לבלבול בקרוב השחקנים, כי אף אחד לא ידע כיצד להתנהל. בקיץ זה כבר היה מהיר יותר כי הגענו עם יותר ניסיון".

עד כמה קשה לשחק בלי קהל?

"וואו. מאוד. צרכים למצוא פתרון בהקדם לנושא הזה. כדורגל ללא אוהדים זה לא באמת כדורגל. הקהל שצופה במשחקים בבית לפחות שומע סאונד, אבל לנו במגרש אין גם את זה וזה בכלל לא פשוט".

אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

איך מערכת היחסים עם סילבס?

"שיתוף הפעולה שלנו מעולה. כבר עבדתי איתו בעבר כשהוא היה עוזר ברעננה, ככה שיוצא לנו לדבר ולהתייעץ הרבה. ברמה האישית, אני חושב שזו עונת מפתח מבחינתי. חצי העונה הקודם היה טוב ואני רוצה לשמור המשכיות".

הפועל חיפה זו תחנה שביעית בקריירה שלך. יש רצון להשתקע, אולי לסיים פה?

"אני יכול להגיד שאני מרגיש בבית. נוח לי עם הצוות המקצועי והצוות הניהולי של המועדון. רק הזמן יגיד לאן זה יוביל. בינתיים, יש לי חוזה לעונה הקרובה. אם נעפיל לפליאוף העליון וניאבק על כרטיס לאירופה, זו תהיה הצלחה. יש לנו חדר הלבשה מהטובים שראיתי בקריירה שלי, אנחנו מאוד מגובשים וזה אמור לסייע לנו להצליח. ברור שלאף אחד לא קל עם הקורונה, אבל אנחנו מחויבים ורוצים להצליח".

נבחרת ישראל במצוקת בלמים

"אני מאוד רוצה להגיע לנבחרת, זו השאיפה שלי".

מתן חוזז, מיקי סירושטיין
מתן חוזז, מיקי סירושטיין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי