לוסיו ואנסה סידרו לק"ש 0:2 על אשדוד במחזור הפתיחה

ניצחון חוץ יקר לצפוניים: בניגוד למהלך רוב דקות המשחק, הקבוצה של רפואה לקחה את כל שלוש הנקודות בעזרת צמד החלוצים החדשים - אנסה (67) ולוסיו (90). החמצות גדולות לדין דוד ויחזקאל מנגד

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 של ליגת העל בכדורגל נפתחה רשמית באצטדיון הי"א ואיתו גם ניצחונה הראשון של עירוני קריית שמונה, שגברה הערב (שבת) 0:2 על מ.ס. אשדוד. כזכור, הצפוניים הבטיחו רק במחזור האחרון של העונה החולפת את מקומם בליגה הראשונה, לאחר ניצחון דרמטי על סקציה נס ציונה. יוג'ין אנסה ולוסיו, שהגיעו במהלך חלון העברות הנוכחי היו אלה שכבשו את השערים היקרים עבור הקבוצה שלהם.

הרבה מאוד תקוות תלה קובי רפואה בקבוצתו המתחדשת, שצירפה לשורותיה לא מעט שחקני רכש מרשימים. מלבד אנסה ולוסיו, גם רועי קהת, דור אלו ואופיר מזרחי פתחו בהרכב של ק"ש, כשמנגד רן בן שמעון הציב את שגיב יחזקאל ודין דוד בחוד שלו, ושלומי אזולאי ורועי גורדנה החזיקו את חוליית הקישור. בלם הרכש ננאד סבטקוביץ' ערך גם הוא בכורה בליגה כשפתי במרכז ההגנה של הדרומיים.

אין ספק שבן שמעון ייצא מאוכזב מאוד מהמשחק הביתי, משום שהקבוצה שלו ללא ספק הייתה עדיפה במהלך רוב דקות המשחק. לפי הסטטיסטיקה, אשדוד איימה לא פחות מ-14 פעמים לעבר השער של דז'יוגאס ברטקוס, שכמו תמיד היה מנייה בטוחה במשחק. מנגד, בעזרת משחק מעברים מהיר מאוד, הקבוצה בכחול הצליחה לעקוץ פעמיים – בדקה ה-67 זה היה אנסה ועמוק בתוך תוספת הזמן.

שחקני קריית שמונה | דני מרון
יוג'ין אנסה, לוסיו | דני מרון

מבחינת המורל, ק"ש השיגה ניצחון חוץ ראשון לעונה, כאשר אשתקד היא עשתה זאת רק פעמיים בלבד בכל העונה. במחזור הבא,לאחר פגרת הנבחרות, הקבוצה הצפונית בליגה תחזור לביתה ותארח את הפועל חיפה. אשדוד תנסה להתאושש מההפסד נגד הפועל תל אביב.

שחקני מ.ס. אשדוד | דני מרון

הרכבים

מ.ס אשדוד: רועי משפתי, טום בן זקן (סתיו טוריאל, 86), טימותי אוואני, ננאד סבטקוביץ', גיל כהן (מונטרי קמהאני, 46), פיראס אבו עקל (מוחמד כנעאן, 68), רועי גורדנה, שלומי אזולאי, סמואל אלאבי, שגיב יחזקאל (עידן דהן, 68), דין דוד (פאהד באיו, 78).

הפועל ק"ש: דז'יוגאס ברטקוס, דור אלו, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן (אמיר בן שמעון, 79), סמואל בראון, יואב הופמייסטר, רועי קהת (גיא בן לולו, 85), אופיר מזרחי (אדריאן רוצ'ט, 73), יוג'ין אנסה, לוסיו.

שחקני קריית שמונה | דני מרון
שלומי אזולאי | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 6, איום ראשון של אשדוד: פריצה יפה של גורדנה לתוך רחבת ק"ש הסתיימה בבעיטה לא מדויקת של אלאבי לעבר שערו של ברטקוס.

דקה 10, איום נוסף של אשדוד: בתוך דקות ספורות הקבוצה המקומית הגיעה בפעם השנייה למצב מסוכן, שהפעם גורדנה מצא את יחזקאל, אך החלוץ בעט ישירות לידיים של ברטקוס.

דקה 31, איום ראשון לק"ש: אחרי דקות רעות מאוד, החבורה בכחול נכנסה למשחק כאשר בראון ביצע מהלך אישי נהדר וסידר למזרחי נגיחה טובה, אבל משפתי היה מוכן והדף לקרן.

שלומי אזולאי, יואב הופמייסטר, אופיר מזרחי | דני מרון
שגיב יחזקאל, עידן נחמיאס | דני מרון
רועי קהת, ננאד סבטקוביץ' | דני מרון

דקה 42, אזולאי ניסה לכבוש מרחוק: הקשר בחן את ברטקוס עם בעיטה מסוכנת ממרחק, השוער הליטאי שוב היה במקום כדי למנוע ספיגת שער.

דקה 45+2, סבטקוביץ' ניסה לכבוש בבכורה: על סף הירידה להפסקה, הבלם הסרבי הגיע לעמדה קדמית ושלח כדור ששרק מעל משקוף השער של ק"ש.

דקה 45+3, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מ.ס. אשדוד וקריית שמונה ירדו לחדרי ההלבשה ללא שערים.

ננאד סבטקוביץ', לוסיו | דני מרון
יוג'ין אנסה, שלומי אזולאי | דני מרון
קובי רפואה | דני מרון

מחצית שנייה

דקה 48, כמעט שער לאשדוד!: קמהאני המחליף חדר לרחבה ושלח כדור רוחב לעבר יחזקאל, שבעט כדור מסוכן שנעצר על קו השער. דין דוד לא הצליח להבקיע את בכדור חוזר ופספס את השער בסנטימטרים בודדים.

דקה 67, 0:1 לקריית שמונה!: בניגוד למהלך המשחק, הצפוניים מצאו את הרשת לאחר התקפה מהירה מאוד, כשלוסיו מסר לאנסה, שרץ כל הדרך לשער והכניע את משפתי.

דקה 92, 0:2 לקריית שמונה!: מתפרצת נוספת של ק"ש הסתיימה ברשת של אשדוד – הפעם בן לולו המחליף מצא את לוסיו, שדהר לבדו למשפתי ומצא את הרשת.

לוסיו | דני מרון
שחקני מ.ס. אשדוד | דני מרון
יוג'ין אנסה, לוסיו | דני מרון

דקה 95, שריקת הסיום של המשחק: קריית שמונה ניצחה 0:2 את מ.ס. אשדוד במחזור הפתיחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי