ככה פותחים עונה: 0:3 נהדר לבני יהודה על סכנין

הקבוצה של אלישע לוי פתחה ברגל ימין את עונת 20/21 בליגת העל וחגגה בדוחא מול העולה החדשה, שהייתה חלשה מאוד. ג'אן הנהדר כבש ראשון (22), מזור הכפיל בנגיחה נפלאה (54), זנטי חתם (70). שני בישולים לליואיץ'

(גודל טקסט)

מזל טוב לבני יהודה. הכתומים פתחו ברגל ימין את עונת 2020/21 בליגת העל, כשרשמו 0:3 חלק ומרשים על בני סכנין באצטדיון דוחא במחזור הראשון של העונה, והם ללא ספק יכולים להיות מרוצים מאיך שנראו. מן העבר השני, העולה החדשה, שהרשימה בגביע הטוטו, הייתה לא טובה, כלל לא הגיעה למצבים ותצטרך להציג שיפור גדול בהמשך.

הקבוצה של אלישע לוי שיחקה בעיקר על מתפרצות, הייתה מאוד יעילה, סיפקה משחק הגנה טוב וכבשה שערים יפים. מתיאה ליואיץ' פתח במפתיע בהרכב לאחר שלא התאמן באימון המסכם והיה אמור להיות מחוץ לסגל מכיוון שטרם הגיע לסיכום על קיצוץ בחוזהו, ולבסוף סיים עם שני בישולים מצוינים. הסרבי הציג יכולת טובה בחלק הקדמי לצד דור ג'אן, שהיה פשוט נהדר גם הוא וביחד הצמד הוביל את המועדון לניצחון.

בני יהודה הייתה מסוכנת יותר מהפתיחה, על אף שהחזקת הכדור הייתה שוויונית. מתיאה ליואיץ' ושי מזור איימו, ובדקה ה-22 הגיע היתרון. דור ג'אן העלה את הכתומים ל-0:1 וכבש את השער הראשון לעונת 2020/21 בליגת העל, אחרי שקיבל כדור פנטסטי מליואיץ', נותר במצב של אחד על אחד מול השוער ובסיומת נהדרת הכניע את ראמי חמאדה. סכנין של אלדד שביט לא הגיעה אפילו להזדמנות אחת במחצית הראשונה, ובאופן כללי איימה פעם אחת בלבד על המסגרת של עומר ניראון.

אלישע לוי | אודי ציטיאט

בתחילת המחצית השנייה, בדקה ה-47, שי מזור כבש עבור בני יהודה, אך השער נפסל בעקבות עמדת נבדל קטנטנה. זה ממש לא עצר את מזור, שהצליח שוב למצוא את הרשת בדקה ה-54 והעלה את הכתומים ל-0:2. התקפת מעבר פשוט נפלאה הסתיימה בהגבהה יוצאת מן הכלל של רועי בן שמעון מהאגף הימני אל הרחבה, ומזור הנהדר התרומם ונגח בצורה פנטסטית אל הרשת. הקבוצה משכונת התקווה המשיכה לחגוג. בדקה ה-69 עמית זנטי החמיץ ממצב של אחד על אחד מול השוער אחרי מסירה גדולה של ג'אן, אך דקה לאחר מכן תיקן, כבש וקבע 0:3. הפעם ליואיץ' במסירה מצוינת מצא את הקשר, ששוב נותר מול ראמי חמאדה, אך הפעם לא התבלבל ועם בעיטה מדויקת לפינה השמאלית הגדיל את היתרון.

אז עכשיו שתי הקבוצות יוצאות לפגרת הנבחרות וימשיכו להתאמן במטרה להיכנס לכושר טוב יותר לקראת המחזור הבא. בני יהודה תארח בבלומפילד בעוד כשבועיים את מכבי תל אביב האלופה למשחק אולי הכי קשה שיש בליגה, בעוד בני סכנין תתכונן למשחק מול מכבי נתניה של ריימונד אטוולד.

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

הרכבים

בני סכנין: ראמי חמאדה, עלי עותמאן (מוחמד עותמאן, 73), סארי פלאח, אוסבלדו הנריקס, חסן חילו (מוטי ברשצקי, 46), איהאב שאמי (איקוום אוטין, 73), איהאב גנאים (לואנדרסון, 58), עטאא ג'אבר, דין טוויזר, מוטי מלכה, אמרי וולשמן.

בני יהודה: עומר ניראון, אבישי כהן, אליסון דוס סנטוס, דן מורי, תאמבי סגס, אמיר רוסתום, מתיאה ליואיץ' (סתיו פיניש, 73), יוסיף מוסא, שי מזור (פדרו קמפוס, 82), רועי בן שמעון (עמית זנטי, 56), דור ג'אן (אריאל לזמי, 82).

אבישי כהן | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

כבר אחרי דקה וחצי מתיאה ליואיץ' מבני יהודה בעט כדור מסוכן ועוצמתי מחוץ לרחבה לעבר השער של ראמי חמאדה, אך לא הצליח להכניע את השוער. בדקה התשיעית הכתומים הגיעו למצב נוסף, כשדור ג'אן ביצע מהלך מצוין באגף הימני והעביר כדור רוחב לשי מזור, אך האחרון לא הצליח לייצר סיומת טובה מתוך הרחבה והכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת.

בני יהודה ניסתה את כוחה בעיקר במתפרצות, ובדקה ה-22 עלתה ל-0:1. מתיאה ליואיץ' סיפק כדור עומק ענק לדור ג'אן, שנותר במצב של אחד על אחד מול ראמי חמאדה. החלוץ המצוין סיפק סיומת נהדרת מול השוער, הכניע אותו, העניק יתרון לקבוצתו וכבש את השער הראשון בעונת 2020/21 בליגת העל.

שחקני בני יהודה חוגגים | אודי ציטיאט

עד לסיום המחצית לא נרשמו מצבים מיוחדים ובדקה ה-47 בני יהודה כבר חשבה שהיא הגדילה את היתרון, כששי מזור הגיע למצב מצוין מול השוער ובעט לרשת. לצערו של הקשר, השער נפסל אחרי בדיקת VAR בעקבות עמדת נבדל קטנטנה.

שתי דקות לאחר מכן, סכנין הגיע למצב הראשון של במשחק, וגם הוא לא היה יותר מדי נוח. מוטי ברשצקי, שנכנס כמחליף במחצית, מצא את מוטי מלכה ברחבה והאחרון ייצר בעיטה לא רעה מזווית קשה, אך פספס את המסגרת.

עטאא ג'אבר | מאור אלקסלסי

בדקה ה-54 הכתומים עלו ל-0:2 בהתקפה מתפרצת נפלאה. דור ג'אן מצא בכדור נהדר את רועי בן שמעון באגף הימני, והחלוץ בהגבהה נפלאה לרחבה מצא את שי מזור, שסיפק נגיחה פנטסטית לרשת והכפיל את היתרון.

בדקה ה-69 בני יהודה הייתה חייבת לכבוש את השלישי, כשדור ג'אן הנפלא הכניס כדור גדול לעמית זנטי. הקשר נותר לבד מול השוער, אך לא בעט מספיק חזק והחמיץ. דקה אחת עברה, ושוב השחקן הגיע למצב נהדר – והפעם הוא כבש וקבע 0:3. ליואיץ' סיפק בישול שני עם כדור עומק נהדר, זנטי שוב נותר במצב של אחד על אחד מול ראמי חמאדה והפעם לא התבלבל וכבש עם כדור מדויק לפינה השמאלית.

עומר ניראון | אריאל שלום

בדקה ה-80 סוף סוף בני סכנין בעטה לראשונה למסגרת של עומר ניראון. מוטי מלכה הגיע למצב מתוך הרחבה, שיגר בעיטה, אך השוער הצעיר הדף. עד לסיום לא נרשמו מצבים מיוחדים ולאחר שלוש דקות של תוספת זמן הגיעה שריקת הסיום.

חסן חילו | מאור אלקסלסי
מוטי מלכה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי