אלישע: "הפכנו משחק קשה לנוח", שביט: "השחקנים צריכים לעשות חשבון נפש"

אלישע לוי | אריאל שלום

מאמן בני יהודה היה מרוצה אחרי ה-0:3 על סכנין, המאמן המפסיד פחות ("אסדר את העניינים"). ג'אן: "לא מסתיר שאני רוצה לעבור לחו"ל", עותמאן: "רוצים שדוחא יחזור להיות מבצר"

(גודל טקסט)

בני יהודה פתחה בצורה נהדרת את עונת 2020/21 בליגת העל, כשרשמה הערב (שבת) 0:3 חלק על בני סכנין בדוחא במסגרת המחזור הראשון. דור ג'אן, שי מזור ועמית זנטי כבשו, מתיאה ליואיץ' סיפק שני בישולים, ואלישע לוי בהחלט יכול להיות מרוצה. מנגד, העולה החדשה, שהייתה מצוינת בגביע הטוטו, הייתה חלשה מאוד ואלדד שביט צריך עוד למצוא את האיזון בקבוצה שלו.

אלישע לוי סיפר אחרי הניצחון הנהדר: "הפכנו משחק מאוד קשה למשחק נוח. היינו מאוד מאורגנים, ציננו את ההתלהבות של סכנין ועשינו שערים יפים. המשחק היה לכל אורכו בשליטה שלנו. זה תמיד מאוד חשוב להצליח לנצח במחזור הראשון, ועשינו את זה נגד קבוצה טובה שהייתה טובה מאוד במשחקי גביע הטוטו. ראינו היום בני יהודה טובה ורואים שיש כאן בסיס טוב. עכשיו הפנים למשחק הבא".

ליואיץ' וזנטי, שהתאמנו בשלבים מסוימים בצד מכיוון שלא קיצצו והיו טובים היום: "צריך להבין, יש מתווה לשחקנים של בני יהודה. הם שחקנים מאוד יקרים וברגע שהם לא חתמו היה מצב שזנטי ומוחמד גדיר היו בחוץ ואחר כך ליואיץ'. אנחנו שמחים שהכל הסתדר ונמשיך הלאה".

שחקני בני יהודה חוגגים | אודי ציטיאט

לאן בני יהודה הולכת העונה: "בעונה שעברה בני יהודה גמרה את העונה פסע אחד מהפלייאוף העליון והייתה בחצי גמר הגביע. אנחנו רוצים לבנות קבוצה יותר טובה ולעשות עונה יותר טובה. עושים את זה ברצינות, בעבודה קשה ובמקצוענות. לא בדיבורים, בטח לא אחרי המחזור הראשון".

דור ג'אן, שהיה נהדר, הוסיף: "גם אני אישית וגם הקבוצה עשינו משחק טוב. זו תוצאה חשובה במגרש סופר-קשה ואין דרך טובה יותר מזו להתחיל את העונה. אני חושב שהליגה הזו בנויה מאוד על מומנטומים. חוץ ממכבי תל אביב ומכבי חיפה, אולי טיפה בית"ר ירושלים והפועל באר שבע, הליגה מאוד שוויונית. כל קבוצה יכולה להיכנס למומנטום ולהיכנס למאבק על הפלייאוף העליון. יש פה שחקנים מצוינים, מהשער ועד ההתקפה. יכול להיות שקצת פחות שומעים עליהם כי זו בני יהודה ולא מועדון גדול".

האם יישאר: "אני לא יודע עדיין. חלון ההעברות בעולם פתוח עד אוקטובר ולא הסתרתי מעולם את הרצון שלי לעבור לחו"ל. אמרתי למי שאני צריך איפה אני רוצה להיות".

דור ג'אן
דור ג'אן | אריאל שלום

אלדד שביט סיפר לאחר ההפסד: "אני הולך להגיד משהו מוזר – אם כבר להפסיד במחזור הראשון, אז לא איזה 1:0 שלא נדלקות לך בו נורות אדומות. צריך לקבל בראש ולדעת מה לתקן ומה צריך לעשות. הבעיות שלנו בכל מיני מקומות זעקו היום לשמיים. זה מאכזב. הפסד לא נעים, בטח בבית, אבל רק התחילה העונה. יש לנו עוד עבודה וראו את זה על המגרש היום. אנחנו צריכים עוד להתחבר ולהידבק. זה פנצ'ר. נעבוד ונתקן אותו. אני מאמין בקבוצה שלי, אני סמוך ובטוח שאנחנו שווים הרבה יותר ממה שהראינו היום על המגרש. זה היה יום רע שלנו, אבל נתקן ונמשיך הלאה".

האם העובדה שעברו מאוחר בבקרה פגעה: "עברנו תקופת הכנה מאוד מורכבת וכל הזמן ניסינו למצוא פתרונות. בגביע הטוטו מצאנו אותם והיום זה התפוצץ לנו בפנים. אם נדע להפיק את הלקחים הנכונים מהמשחק הזה אז זה לא סוף העולם, וזה כבר תפקיד שלי ושל הצוות שלי. נשב וננתח, אנחנו לא מטאטאים מתחת לשטיח. ישחקו השחקנים שצריכים לשחק. יש לנו פגרה והרבה זמן להכין את הקבוצה למשחק הבא, זה זמן טוב בשביל להידבק. השחקנים צריכים לעשות חשבון נפש קטן, זו ליגת העל. שיחקנו בהרכב שלמעט אוסבלדו הנריקס, כל השאר היו איתנו בליגה הלאומית. כולם צריכים לעשות כאן חשבון נפש, אבל שוב, זה מחזור ראשון ועוד נתקדם ונתקן. אני אסדר את העניינים".

רכש עתידי: "ביקשתי שחקן רכש נוסף. אסור לשכוח שהיו חסרים לנו היום מארון גנטוס, אוסאמה חלאיילה, בהג'ת בשיר, מחמוד קנדיל ואיקוום אוטין לא עשה תקופת הכנה איתנו. אנחנו קבוצה בהתהוות ואני מאמין שאנחנו צריכים להביא שחקן נוסף. עדיין, עם החומר שיש פה – יש עם מה לעבוד ובוודאי צריך להיראות יותר טוב מאיך שנראינו היום".

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

הקפטן עלי עותמאן הוסיף: "האמת, לא ציפינו לפתוח ככה את הליגה. מה שטוב בכדורגל זה שאפשר לתקן. נלמד מהטעויות שעשינו ובמשחק הבא בעזרת השם נתקן ונעשה תוצאה טובה. עוד לא התאקלמנו בליגת העל. יש לנו הרבה שחקנים צעירים ועוד נהיה קבוצה חזקה. מבחינתי, הכי חשוב שנהיה יותר מחויבים ונחזיר את אצטדיון דוחא להיות מבצר. כולי תקווה שבמשחקים הבאים הנקודות יישארו פה".

האם לדעתו הסגל מספיק טוב כדי לשרוד בליגת העל: "אני חושב שזה היה יום לא טוב שלנו. אם ראו אותנו בגביע הטוטו, לא נפלנו ממכבי חיפה ולא ממכבי ת"א. אני מקווה שנתאושש במשחק הבא ונציג כדורגל כמו שכולם מצפים מאיתנו. הקהל? זה לא תלוי בי ולא במנהלת. אני מקווה שהם יחזרו כמה שיותר מהר. כולם אומרים שהקהל שלהם הוא השחקן ה-12, אבל אצלנו זה השחקן הראשון. האוהדים גורמים לך לתת יותר".

עלי עותמאן
עלי עותמאן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי