פגע וברח: 1:2 למכבי חיפה על חדרה, רוקאביצה כבש צמד ונפצע

מלך השערים בעונה הקודמת פתח בסערה גם את 20/21 והעניק לברק בכר ניצחון במחזור הפתיחה של ליגת העל, אך נפגע בברכו, הוחלף בדקה ה-30 ויעבור מחר MRI. אודה צימק (36), אשכנזי בישל פעמיים. שער של ווילדסחוט נפסל

(גודל טקסט)

וי ראשון משמעותי לברק בכר במכבי חיפה. הירוקים פתחו עידן חדש תחת המאמן שהגיע כדי להחזיר לכרמל את צלחת האליפות, וניצחו הערב (ראשון) 1:2 את הפועל חדרה בחוץ במסגרת המחזור הראשון של עונת 2020/21 בליגת העל. נכון, היכולת לא הייתה ענקית, אבל בסופו של דבר במבחן התוצאה הקבוצה עמדה ופתחה ברגל ימין את העונה – דבר שהיה סופר חשוב מבחינתה.

הקבוצה מהכרמל כלל לא הרשימה במשחקי טרום העונה ובגביע הטוטו, ובארבעת משחקיה הרשמיים עד היום העונה הפסידה פעמיים, ניצחה פעמיים וכבשה שני שערים בלבד (שניהם ממצבים נייחים). היום זה כבר היה נראה אחרת, בעיקר במחצית הראשונה, שכן משחק ההגנה שוב היה הססני ונרשמו לא מעט טעויות. החשש הגדול הוא לגבי ניקיטה רוקאביצה, שפתח את את העונה עם צמד כבר אחרי 27 דקות, אך נפגע בברכו במהלך כיבוש השער השני והוחלף על ידי ירדן שועה. במועדון אופטימיים לגבי מצבו, ומחר הוא יעבור בדיקת MRI שתאבחן סופית את העניין. נתון שעשוי לגרום לחשש לגדול הוא שהקבוצה סיימה את המשחק עם שני איומים בלבד למסגרת – שניהם של רוקאביצה, שניהם הסתיימו ברשת. במשך יותר מ-60 דקות שהוא לא היה על המגרש הקבוצה לא הצליחה לסכן באמת את רובי לבקוביץ'.

זה היה משחק שוויוני לחלוטין, שלא תבינו אחרת. חדרה הציגה יכולת לא רעה בכלל, שיחקה כדורגל חיובי ורק במזל החיפאים לא ספגו יותר משער אחד במחצית הראשונה הנפלאה שזכינו לראות. החדרתים של שרון מימר החתימו העונה לא פחות מ-16 שחקנים חדשים עד כה, ונראה כי הם צריכים עוד מעט זמן להתחבר, כי הכישרון בהחלט קיים. השחקן אולי המרשים ביותר מבין החדשים נראה אונריודה אודה מרשל, שכבש עבור המועדון את השער ועושה רושם של חלוץ איכותי מאוד. אגב, מקסים פלקושצ'נקו פגש את הקבוצה ממנה הוא מושאל לחדרה.

ניקיטה רוקאביצה | אודי ציטיאט

על הדשא, קיבלנו מחצית ראשונה פשוט מטורפת. ככה אנחנו חולמים לראות את הכדורגל הישראלי. הקצב היה נהדר, מצבים גדולים נרשמו משני הצדדים ושתי הקבוצות הגיעו כדי לתקוף. חדרה פתחה הרבה יותר טוב והגיעה לשני מצבים מסוכנים בחמש הדקות הראשונות אל מול ההגנה המבוהלת של מכבי חיפה,אך בדקה השביעית הירוקים עלו ל-0:1 במצב הראשון שלהם ובניגוד למהלך המשחק. התקפה קבוצתית יפה הסתיימה בהורדת כדור נאה של יובל אשכנזי עם הראש לעבר ניקיטה רוקאביצה, ומלך שערי הליגה בעונת 2019/20 המשיך לרשת. עדיין, חדרה הייתה יותר מסוכנת ויותר טובה גם לאחר שספגה. הקצב היה פשוט מצוין וראינו לא מעט מצבים, כאשר הבולט שבהם הייתה בעיטה גוסטבו מרמנטיני מחדרה לקורה. ואז, החיפאים השתלטו על כר הדשא.

דולב חזיזה פגש את המשקוף ובדקה ה-19 יאניק ווילדסחוט כבש, אך השער נפסל לאחר התערבות ה-VAR בעקבות נגיעת יד מוקדמת של צ'רון שרי. ואז, בדקה ה-27, הירוקים באמת עלו ל-0:2. שוב זה היה רוקאביצה, שוב אשכנזי בישל, אך הפעם השער הסתיים עם חגיגה קטנה יותר, שכן החלוץ כאמור לא יכל להמשיך כשנפגע בברכו מגלישה פראית של נועם כהן לעברו בעת הבעיטה לעבר השער והוחלף. רוקאביצה כל כך אוהב לפגוש את החדרתים, וזה היה שערו השביעי מולם במשחקו השביעי מול הקבוצה.

חשבתם שכאן זה נגמר? ממש לא. אונריודה אודה הצליח לצמק את התוצאה בדקה ה-36 ל-2:1, כשהיה חופשי בתוך תיבת החמש של הירוקים אחרי סגירה לא טובה וכבש מקרוב בקלות, וכך נחתמה לה מחצית משוגעת. במחצית השנייה הקצב כבר היה הרבה יותר נמוך. מצבים טובים בקצב הרחבה-לרחבה של החצי הראשון לא נרשמו, וניכר ששתי הקבוצות עדיין לא ב-100% כושר. לקראת הסיום הייתה תחושה שמכבי חיפה חיכתה שהמשחק ייגמר בזמן שחדרה ניסתה להשיג את השוויון, אך חילוף משולש של ברק בכר בדקה ה-85 החזיר את האנרגיות לירוקים. לאחר ארבע דקות של תוספת זמן, השופט אוהד אסולין שרק לסיום ומכבי חיפה הרוויחה שלוש נקודות ראשונות לעונה זו.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

אז מה הלאה? שתי הקבוצות יוצאות כמובן לפגרת הנבחרת, אך למכבי חיפה מחכה מפגש מול ז'לזניצ'אר הבוסנית במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. הוא היה אמור להתקיים כידוע ביום חמישי האחרון, אך נדחה בעקבות מכת קורונה אצל היריבה, והוא עתיד להתקיים ב-10 או ב-12 בספטמבר. במשחק הליגה הבא של הירוקים מחכה להם מפגש לא פשוט מול הפועל באר שבע של יוסי אבוקסיס באצטדיון סמי עופר. מנגד, גם לחדרה מצפה משחק קשה במיוחד – מול בית"ר ירושלים בטדי. ההגרלה זימנה לה פתיחה סופר קשוחה לעונה, כשהיום היא פגשה את הירוקים, במחזור הבא את הירושלמים ובמחזור השלישי תשחק מול הפועל ב"ש.

עדיין לא מעודכנים? הורידו עכשיו את האפליקציה החדשה של ספורט1

ברק בכר | אודי ציטיאט
יעקב שחר | אודי ציטיאט

הרכבים

הפועל חדרה: רובי לבקוביץ', דיא לבאבידי, וויסאם רבאח, ג'ונתן סיסה, נועם כהן (מנשה זלקה, 62), יא יא מלדג'ה, מקסים פלקושצ'נקו, עומר לקאו, רודריגו בונגונגי (שובל גוזלן, 77), גוסטבו מרמנטיני (ריף מסיקה, 67), אונריודה אודה.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי (סאקו טורה, 85), דולב חזיזה (סתיו נחמני, 85), צ'רון שרי (מוחמד עוואד, 85), יאניק ווילדסחוט (מוחמד אבו פאני, 70), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה, 30).

שחקני מכבי חיפה | אודי ציטיאט
יא יא מלדג'ה | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

כבר בדקה השלישית הפועל חדרה הגיעה למצב הראשון במשחק. ארנסט מאבוקה ביצע טעות גדולה ופשוט מסר את הכדור ליריבה. רודריגו בונגונגי לא הצליח לעבור את נטע לביא, אך הכדור הגיע לעומר לקאו, ששיגר בעיטה פנטסטית מחוץ לרחבה, אך פספס במעט את המסגרת.

ניקיטה רוקאביצה | אודי ציטיאט

שתי דקות עברו, ושוב חדרה הגיע למצב, הפעם הרבה יותר גדול. הקבוצה של שרון מימר הייתה חייבת לעלות ליתרון. אונירודה אודה מרשל ביצע מהלך מצוין באגף השמאלי אל מול ההגנה המבוהלת של מכבי חיפה, העביר כדור רוחב שהסתיים בבעיטה של דיא לבאבידי לעבר השער. הכדור של המגן הימני מצא את אודה בתוך תיבת החמש והחלוץ היה חייב להמשיך לרשת, אך הכדור שלו היה גבוה. פספוס ענק לחדרתים.

יובל אשכנזי | אודי ציטיאט

ואז, בניגוד למהלך המשחק, מכבי חיפה עלתה ל-0:1 בדקה השביעית במצב הראשון שלה. זו הייתה התקפה קבוצתית יפה, כשצ'רון שרי מסר בעקב לנטע לביא, הקפטן מסר כדור עומק, יובל אשכנזי הוריד עם הראש לניקיטה רוקאביצה, ומי אם לא החלוץ הכל כך חד הזה כבש את השער הראשון של הירוקים העונה? מלך שערי העונה הקודמת עצר את הכדור, המשיך נהדר לרשת והעניק יתרון מוקדם לברק בכר.

ניקיטה רוקאביצה חוגג | אודי ציטיאט
ניקיטה רוקאביצה חוגג עם יובל אשכנזי | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

הקצב המצוין במשחק נמשך, וחדרה, שהייתה הרבה יותר מסוכנת, המשיכה לאיים על השער של ג'וש כהן. קרן שהוגבהה לרחבה מצאה את ג'ונתן סיסה, שהוריד את הכדור לגוסטבו מרמניטיני. השחקן שלח כדור שטוח בעוצמה אדירה לעבר השער, אך לצערו הבעיטה שלו פגעה בקורה בלבד ושוב מכבי חיפה ניצלה.

דולב חזיזה | אודי ציטיאט

מכבי חיפה הייתה קרובה להכפיל את היתרון בדקה ה-17. יאניק ווילדסחוט ביצע פריצה נפלאה באגף השמאלי, העביר כדור רוחב שטוח למרכז הרחבה, צ'רון שרי פתח רגליים ונתן לכדור לעבור, דולב חזיזה הגיע ושיגר פצצה לעבר השער – אך לצערו, הבעיטה הלכה רק אל המשקוף.

ניקיטה רוקאביצה | אודי ציטיאט

בדקה ה-19 מכבי חיפה כבר עלתה ל-0:2, אך השער נפסל. יאניק ווילדסחוט הגיע למצב טוב ברחבה והמשיך לרשת, אך לאחר בדיקת VAR של השופט אוהד אסוליןהתגלתה נגיעת יד של צ'רון שרי עוד לפני שהכדור הגיע לכובש השער, שבוטל בצדק.

אוהד אסולין | אודי ציטיאט

זה ממש לא עצר את הירוקים, שעלו ל-0:2 בדקה ה-27. יובל אשכנזי עם ההצטרפות הנפלאה שלו לרחבה מצא את ניקיטה רוקאביצה, שבעט, מעד, אך הצליח לבעוט שוב מתוך תיבת החמש ולהבקיע. לצערו, במהלך הבעיטה השנייה שלו נועם כהן מחדרה ניסה לבלום אותו וגלש לעברו בפראות, והחלוץ לא יכל להמשיך והוחלף על ידי ירדן שועה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, ניקיטה רוקאביצה פצוע | אודי ציטיאט
ניקיטה רוקאביצה | אודי ציטיאט
ניקיטה רוקאביצה | אודי ציטיאט
ניקיטה רוקאביצה | אודי ציטיאט
יאניק ווילדסחוט חוגג עם יובל אשכנזי | אודי ציטיאט
יאניק ווילדסחוט חוגג עם יובל אשכנזי | אודי ציטיאט
דיא לבאבידי מאוכזב | אודי ציטיאט

חשבתם שהקצב יירד? ממש לא. בדקה ה-36 הפועל חדרה הצליחה לכבוש ולצמק ל-2:1. נועם כהן הכניס הגביה מהאגף השמאלי כדור אל הרחבה, כאשר חור בהגנת הירוקים השאיר את אודה אונריודה לבד. החלוץ המשיך בקלות לרשת, הכניע את ג'וש כהן והשאיר את הקבוצה של שרון מימר במשחק.

אונריודה אודה מרשל | אודי ציטיאט
אונריודה אודה מרשל חוגג |
גוסטבו מרמנטיני, אונריודה אודה מרשל | אודי ציטיאט
עומר לקאו, אונריודה אודה מרשל | אודי ציטיאט

הקצב במחצית השנייה הייתה כבר הרבה יותר איטי, ורק בדקה ה-57 נרשם המצב הראשון מאז ההפסקה. מכבי חיפה יצאה למתפרצת יפה, בסיומה סאן מנחם העביר כדור רוחב שטוח פשוט פנטסטי לרחבה לעברו של ירדן שועה, אך החלוץ לא פגש טבו את הכדור ולא הצליח לייצר בעיטה ממצב נוח.

רובי לבקוביץ' | אודי ציטיאט

בדקה ה-63 הפועל חדרה זכתה בכדור חופשי מ-22 מטרים אחרי עבירה של דולב חזיזה. גוסטבו מרמנטיני ניגש לבעוט ושלח כדור מעניין ברגל שמאל, אך פספס במעט את המסגרת של ג'וש כהן.

אונריודה אודה, יובל אשכנזי | אודי ציטיאט

בדקה ה-90+2 עומר לקאו שלח כדור אדיר מחוץ לרחבת מכבי חיפה לעבר השער של ג'וש כהן, אך החמיץ במעט את המסגרת והירוקים ניצלו.

ארנסט מאבוקה | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי