אלישע: "פיטורי רוני לוי? מעמד המאמן רעוע. צריך לצמצם את הליגה"

אלישע לוי
אלישע לוי | מאור אלקסלסי

מאמן בני יהודה התראיין לתכנית הספורט של103FM, התייחס לעזיבת המאמן את בית"ר ("אין סבלנות"), שיטת הפלייאוף, החיזוק העתידי, ההחלטה לתת לניראון את אפודת השוער הראשון ומשחקה הקרוב של הנבחרת

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה פתחה אתמול (שבת) את עונת 2020/21 בליגת העל בדרך הכי טובה שיש – כאשר הביסה במחזור הראשון 0:3 את בני סכנין בדוחא. מאמן הקבוצה, אלישע לוי, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על פיטוריו הטריים של רוני לוי מבית"ר ירושלים, משחקה הקרוב של נבחרת ישראל, הניצחון על סכנין, ההחלטה ללכת עם עומר ניראון בן ה-19 כשוער ראשון והחיזוק העתידי של הקבוצה משכונת התקווה.

"לא כל קבוצה תנצח בסכנין", אמר אלישע. "אסור לשכוח שאנחנו רק בהתחלה. זה יפה מאוד לנצח, זה נותן ביטחון ואנרגיות, אבל זה רק משחק אחד. הכיוון הוא טוב. הדרך שבה שיחקנו הייתה טובה לא פחות מהניצחון. הגענו להרבה הזדמנויות, הבקענו והיינו מאוד מאוזנים. זו התחלה טובה, אבל אנחנו יודעים את המקום שלנו ונעשה הכל כדי להמשיך ככה לאחר פגרת הנבחרות".

חיזוק עתידי: "הבסיס שלנו טוב. מאחורי הקלעים אנחנו עושים הכל כדי לחזק את הקבוצה בעוד שני שחקנים לפחות. אם אנחנו מסתכלים על הקבוצה שלנו, אז עמדות שאין לנו מספיק עומק בהן זה בחלק האחורי. חוץ מזה, יש לנו עומק בשחקני ההתקפה. יש שחקנים טובים גם בהרכב וגם בספסל. יש שילוב טוב של ותיקים עם צעירים. אי אפשר להתעלם מזה שהתקופה של הקורונה היא לא פשוטה. הכדורגל הישראלי נכנס לפרופורציות, התקציבים ירדו, אבל בכל זאת אנחנו עושים הכל כדי להתחזק".

עומר ניראון | אריאל שלום

האם לדעתו הקבוצה מסוגלת להגיע לפלייאוף העליון: "בעונה שעברה היינו פסע מהפלייאוף העליון. אנחנו רוצים לעשות העונה עונה טובה יותר. אנחנו בדרך לשם. אנחנו מחכים לעוד שניים-שלושה שחקנים בעמדות שאנחנו מחפשים והדרך עוד ארוכה. פלייאוף עליון לא עושים בדיבורים. שיטת הפלייאוף? הייתי שותף גם לעונות בלי פלייאוף, ובעונות האחרונות אני חושב שהפלייאוף איבד קצת עניין. צריך לחשוב מה לעשות. צריך לצמצם את הליגה, זה ברור לחלוטין".

מה הנקודות החזקות של קובצתו העונה: "מצד אחד, בני יהודה זה מקום מאוד מקצועי ומסודר, ומהצד השני גםמאוד משפחתי. אין הרבה קבוצות כאלו בליגת העל שלנו. יש קבוצה מאוזנת עם שילוב של צעירים כמו רועי בן שמעון ועומר ניראון, יחד עם ותיקים טובים כמו דן מורי דור ג'אן ואליסון דוס סנטוס. אני חושב שהקבוצה מיוחדת בנוף של הליגה".

ההחלטה ללכת עם ניראון כשוער ראשון: "אמיליוס זובאס היה אחד השוערים הטובים בליגה ואחרי שהוא עזב אני וברק אברמוב לקחנו החלטה מושכלת. יש לנו שוער מוכשר כמו עומר ניראון. אמרנו שאנחנו נותנים לו את הצ'אנס. התחלנו איתו את משחקי הטוטו, רצינו לראות איך הוא יתקדם וכך לבחור את האופי של השוער שאנחנו נרצה לצרף. צירפנו את ברק לוי, שהוא שוער מנוסה, ואני חושב שבעמדה הזו אנחנו הולכים קדימה. מי שלא מנסה לא מצליח. בתקופת הקורונה אנחנו רואים הרבה שחקנים צעירים שמקבלים במה ובעיניי זה חיובי מאוד".

ברק אברמוב
ברק אברמוב | אריאל שלום

פיטוריו של רוני לוי מבית"ר ירושלים עוד לפני תחילת העונה בליגה: "זה אומר שמעמד המאמן רעוע. אין פה שום סבלנות לצערי. אני מצטער בשביל רוני לוי, הוא מאמן טוב מאוד. אלה דברים שקורים. חבל. צריך לתת את הדעת בעניין. אני חושב שהכתובת הייתה על הקיר, זה לא קרה ככה פתאום".

משחקי הנבחרת הקרובים: "חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו נגד סקוטנלד זו משימה חד פעמית וזה לא אבוד. גם לא מבחינת יחסי הכוחות. תמיד צריך להאמין. אם 50 שנה לא עלינו לטורניר ,אז הבעיה היא שורשית ולא במאמן כזה או אחר".

רוני לוי | דני מרון
עוד באותו נושא: אלישע לוי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי