"הפיטורים של רוני היו באוויר. אחזור לבית"ר כמאמן ראשי"

רוני לוי
רוני לוי | אריאל שלום

אחרי סוף שבוע סוער, חיים שאבו עזב את בית"ר ומתפנה לדבר על הכל: בניון ("היו לא מעט דברים שלא מצאו חן בעיניו"), רוני לוי ("הביא אותי, הולך איתו"), חוגג ("לא היה צריך להיפרד מהצוות") ומכבי ת"א. ראיון

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

חיים שאבו, מי זוכר, עוד היה פעם מאמן ראשי בליגת העל. זה קרה ברמת השרון, באותה עונה בה הכותרות עסקו בעיקר בשני שחקנים – עשהאל בן שבת ומאיר גבאי, ופחות במשחק עצמו. לבית"ר ירושלים הוא הגיע אחרי המלצתו של יוסי בניון.

רוני לוי נפגש איתו והתאהב. "אדם חכם, איש מקצוע מצוין", הוא נהג לספריו לסובביו. לימים, הוא אישר את הגעתו לתפקיד עוזר המאמן. השניים נסעו לאימונים ביחד ובמהלך השנה עברו לא מעט חוויות. רגע אחרי הניצחון אתמול (ראשון) בית"ר הודיעה, כצפוי, על עזיבתו. האיש של לוי ובניון מספר בראיון נרחב מדוע החליט לעזוב את בית"ר ומהמר שעוד יחזור לשם, הפעם מהדלת הראשית.

"אני רוצה לומר תודה לרוני וליוסי, הם הביאו אותי לבית"ר ולכן אני גם הולך איתם", אמר שאבו בפתח הראיון. "אני מאוד מחובר למועדון הזה, לאנשים ולשחקנים, הרגשתי את ההערכה האישית והמקצועית שקיבלתי במועדון, אבל הייתי חייב לעזוב".

חיים שאבו
חיים שאבו | דני מרון

ההחלטה התקבלה בשישי. "הודעתי לאלי אוחנה שאני עוזב איתם, הוא ביקש ממני להישאר עד אחרי המשחק וכיבדתי את הבקשה שלו, הוא ביקש שאבוא עם יוסי מזרחי. אבל פה זה נגמר", הוא משחזר. 

איך אתה מסכם את העונה?
"הייתה לי תקופה טובה, בית"ר זה מועדון עוצמתי, שלא קל לוותר עליו. אבל אני הולך עם הלב שלי. באתי איתם ואני הולך איתם, כמה שזה קשה וכואב. מאוד נהניתי מהשחקנים, עשינו עונה נדירה ואף אחד לא יכול לומר אחרת. התחשלתי המון בעונה הזאת ואני מכוון את עצמי לחזרה לליגת העל, כמאמן ראשי. אני שייך לדור של סילבס, מימר, בכר וברדה. כל החבר'ה הצעירים והטובים הגיעו לבמה הראשית. גם אני אגיע. כשזה יבוא, אקח את ההזדמנות בשתי ידיים".

זה יקרה עם בית"ר?
"אני מהמר שכן. אחזור לבית"ר כמאמן ראשי, מהדלת הראשית. הפרידה מיוסי ורוני קשה לי מאוד. יש בבית"ר צוות טוב – אלי אוחנה, אושרי דודאי, טלמו דה אנדראס ומשה בן דוד – אהבתי לעבוד עם כל הצוות הזה. התחשלתי המון ואני מכוון את עצמי לחזור לשם. זה יקרה".

רוני לוי, חיים שאבו
רוני לוי, חיים שאבו | דני מרון

אנשים שכחו, אבל כבר אימנת בליגה הזאת.
"הגעתי לרמת השרון במחזור הרביעי, הקבוצה הפסידה שבעה מחזורים בפתיחת העונה, ובסוף ירדתי בגלל יחס שערים. כל כך כואב. זאת הייתה עונה קשה שהתמקדה בשני שחקנים. מאז זה צובט, אני ידוע שמגיע לי להיות מאמן ראשי. עם כל הצניעות, אחזור לבית"ר".

איך אתה מגדיר את העונה שעברה?
"עשינו עונה נדירה, אבל קרה פה איזה משהו שלא היה צריך לקרות. לצערי, הייתי חלק מהמשולש הזה יחד עם יוסי ורוני ולכן גם הלכתי. הם נתנו לי להיות קשור לכל ההחלטות המקצועיות. אני בטוח שלא היינו צריכים ללכת, אבל חוגג מקבל את ההחלטות והוא חשב אחרת. אם רוצים או לא, צריכים לכבד את זה. הוא הבעלים".

והוא כיוון גבוה, מאוד גבוה. בית"ר יכלה להגיע ליותר?
"מכבי תל אביב, ובצדק, לקחה את האליפות. היא קבוצה הכי חזקה בליגה עם הסגל הכי טוב, רמת אחת מעל כולן. למרות שניצחנו אותם בגמר גביע הטוטו, שזה הישג מדהים בעיניי למרות הזלזול של האנשים במפעל, אני לא חושב שהיה לנו מספיק עומק בסגל כדי להיות שם. הייתה לנו קבוצה טובה, אז מקום השלישי וגביע הטוטו זה נהדר. נכון, פישלנו בגביע המדינה. אבל עובדה שמכבי פתח תקוה הגיעה לגמר".

רוני לוי ושחקני בית"ר ירושלים |

אתה מרגיש שחוגג חיכה לרגע הנכון כדי להיפרד?
"זה היה באוויר כבר מסוף העונה שעברה. הפסד אחד חרץ את הגורל שלנו. אבל ממשיכים קדימה, לימים יותר טובים. העזיבה של יוסי? אני חושב שהיו לא מעט דברים שלא מצאו חן בעיניו, לכן הוא החליט בסוף ללכת. היה לנו צוות מדהים שעבד והשקיע בשביל ההצלחה של בית"ר, אולי לא העריכו את זה מספיק.

"אני מזכיר לך שלפני שנתיים הקבוצה נשארה בליגה בשיניים, אחרי ניצחון על הפועל תל אביב. התחלנו תהליך בעונה שעברה, רצינו לבנות משהו אחר. אם היינו מגיעים לגמר הגביע, זאת הייתה עונה פנומנלית. הכל נקטע בגלל משחק אחד. בגלל המשחק באלבניה. זה היה יותר מדי זמן באוויר. עכשיו הגיע הזמן להיפרד".

משה חוגג, אלי אוחנה ויוסי בניון | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי