שער של הפועל חיפה נפסל, קונסטנטין העניק לבית"ר 0:1 בדקה ה-93

המגן חיפה על משחק חלש מאוד של הקבוצה מהבירה וכבש שער ניצחון דרמטי, דקות ספורות אחרי שה-VAR פסל גול של גל אראל בסיום הזמן החוקי. חוגג יכול להתפנות לחיפושי מאמן בפגרה

(גודל טקסט)

כשמנצחים, יכולת רעה מדאיגה הרבה פחות. וזו התחושה שעמה בית"ר ירושלים תצא מהמחזור הראשון של עונת 2020/21 בליגת העל, אחרי שניצחה 0:1 את הפועל חיפה למרות הופעה חלשה מאוד שלה, שהיוותה המשך ישיר למשחק נגד טאוטה במוקדמות הליגה האירופית, אך הסתיימה בשחרור אנחת רווחה ענקית הודות לשער ניצחון דרמטי של שי קונסטנטין. החיפאים, מנגד, יכולים רק להצטער על כך שהחמיצו את מעט המצבים שייצרו במהלך ההתמודדות.

אין מגיע בכדורגל, אבל להפועל חיפה הגיע קצת יותר. אמנם לא ראינו ממנה הברקות, אך לעומת היריבה היא ידעה להגיע להזדמנויות ולא הפסיקה לנסות עד הדקה האחרונה. נס זמיר היה פעיל בפתיחה, אגאדה הגיע לאחד על אחד ואראל המחליף כבר מצא את הרשת, אלא ששופט המסך "כיבה" את החגיגות ותוך דקות ספורות הגיע השער של האורחת, שישאיר את החבורה של חיים סילבס בתחושת אכזבה ענקית. הפועל חיפה תקווה להתאושש ולהשיג ניצחון ראשון העונה כשתתארח אצל קריית שמונה בעוד שבועיים.

בבית"ר, משה חוגג יכול להתפנות בראש שקט לחיפושי מאמן חדש במהלך פגרת הנבחרות, אבל למי שינחת על הקווים של הקבוצה מהבירה תהיה הרבה מאוד עבודה, כי למרות שלוש הנקודות, היכולת הייתה רחוקה מלהספיק הערב. הירושלמים נראו אנמיים מאוד ונדמה היה שגם הפיטורים של רוני לוי והעזיבה של יוסי בניון לא העירו את השחקנים. בית"ר ייצרה בקושי שני מצבים להבקעה: אחד מהם הסתיים בשער של קונסטנטין שנפסל, אז בשני, המגן דאג להבטיח את הניצחון במהלך דומה ולספק לקבוצה שלו סיבה לחייך סוף סוף. במחזור הבא, בית"ר ירושלים תפגוש את הפועל חדרה.

עדיין לא מעודכנים? הורידו עכשיו את האפליקציה החדשה של ספורט1

הציל את בית"ר אחרי משחק חלש | מאור אלקסלסי
שתי הקבוצות במחאה נגד אלימות כלפי נשים |
לא מימש את המצבים שלו | מאור אלקסלסי

הרכבים

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, עידו לוי (גל אראל, 77), מיקי סירושטיין, רז נחמיאס, לירן סרדל (סער פדידה, 64), תומר אלטמן (אלמוג בוזגלו, 77), עידו שחר, נס זמיר (רז שטיין, 53), וויליאם אגאדה.

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, אוראל דגני, אורן ביטון (אורי מגבו, 87), עלי מוחמד, אופיר קריאף, חנן ממן (לירן רוטמן, 66), עידן ורד (שלום אדרי, 66), אלירן עטר (אביאל זרגרי, 87), גלאופילו האסלביינק (שלומי אזולאי, 53).

מהלך המשחק

כבר בדקה החמישית עידו שחר ניסה מרחוק כשכדור שהורחק מהרחבה הגיע לרגליו, והבעיטה שלו לא פספסה את המסגרת בהרבה, אך חלפה מעל המשקוף. שתי דקות חלפו והמארחת תפסה את הגנת בית"ר לא מוכנה, אבל אגאדה שרץ לבד אל שערו של ניצן, בעט חלש לידיים של השוער. בדקה ה-15 מסירת עומק הגיעה לנס זמיר שהסתובב ובעט, ניצן היה מוכן והדף לקרן. שש דקות אחר כך זמיר פרץ משמאל והעביר את הרוחב, אגאדה פספס את הכדור בסנטימטרים. חנן ממן היה אחראי לניסיון הראשון של בית"ר, בדקה ה-29, אך הבעיטה שלו מקו ה-16 עברה מעל השער.

הופעת בכורה בליגת העל | מאור אלקסלסי
בית"ר שיחקה רע, אך שחררה הרבה לחץ | מאור אלקסלסי
היה פעיל בדקות הראשונות, אך לא מצא את השער | מאור אלקסלסי

גם הפסקת המחצית לא עזרה לקבוצות להתאפס ורק בדקה ה-65 אגאדה הגיע שוב להזדמנות, אך התמהמה ברחבה ואפשר לקריאף לחלץ את הכדור. דקה חלפה ושטיין המחליף קיבל מבט נקי לשער אז הוא שחרר בעיטה מחוץ לרחבה, אבל פספס את המסגרת. בדקה ה-70, ביטון הגביה משמאל ונחמיאס הרחיק רע, זה נפל אצל קונסטנטין שבעט פנימה, אך השער נפסל בעקבות נבדל של מגן בית"ר בתחילת המהלך.

הפועל חיפה שוב ניסתה בדקה ה-79, הפעם בהגבהה של שטיין לראשו של אגאדה, אבל החלוץ נגח החוצה. בדקה ה-90 התקפה מצד ימין הסתיימה בשער של גל אראל, אלא ששופט המסך פסל גם במקרה הזה, כיוון שאגאדה היה בנבדל והפריע לניצן. בדקה ה-93, כנגד כל הסיכויים, קונסטנטין התחבר להגבהה של מגבו ונגח פנימה – 0:1 לבית"ר ירושלים, שער שווה ניצחון דרמטי וחשוב.

יכולת? כשמנצחים, זה פחות חשוב | מאור אלקסלסי
המשך ישיר ליכולת בגביע הטוטו | מאור אלקסלסי
הפועל חיפה עוד לא הגיעה לעונה הזו | מאור אלקסלסי
למרות הכל, פתיחת עונה מוצלחת | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי