יואב כץ: "אני בטוח שחיים סילבס יסיים את העונה בחיפה"

חיים סילבס | מאור אלקסלסי

בעלי הפועל חיפה גיבה את המאמן בראיון ל-103FM לאחר ההפסד לבית"ר ירושלים והתייחס לסיכוי שדור מלול יעזוב לבירה: "לא שמעתי אותו אומר שהוא רוצה, הוא מרגיש בנוח כאן". וגם: מה קרה למחלקת הנוער?

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה המשיכה אתמול (ראשון) במגמה השלילית שהחלה במשחקי גביע הטוטו, עם הפסד 1:0 לבית"ר ירושלים במחזור הפתיחה של עונת 2020/21 בליגת העל. עם זאת, הקבוצה של חיים סילבס, על אף שלא הבריקה ביכולתה, הייתה עדיפה על הירושלמים והגיעה למספר גדול יותר של מצבי הבקעה, כאשר בדקה ה-90 אף נפסל לה שער של גל אראל בהחלטה גבולית של שופט המסך. למרות המומנטום המדאיג, הבעלים יואב כץ עדיין בטוח שהחיפאים יעפילו לפלייאוף העליון גם בעונה הנוכחית. הערב הוא דיבר ב-103FM וניתח את מצבה של הקבוצה.

תחילה, כץ התייחס להפסד לבית"ר ירושלים: "בוא נגיד שזה סוג של משחק אכזרי בכדורגל ולכן זה משחק כל כך פופולרי, כי הוא בלתי צפוי. הגענו להרבה הזדמנויות, פסלו לנו שער מצד אחד וקיבלנו שער מצד שני. במקרה של השער שנפסל לבית"ר, בווידאו היה די ברור שהמבקיע היה בנבדל. במקרה שלנו היה פחות ברור שאגאדה הפריע לשוער. אני משתדל שלא לחלוק על דעתם של השופטים אבל הרגשנו שננעץ לנו סכין בלב".

"המטרות לא השתנו, אני מקווה להגיע לפלייאוף העליון", המשיך הבעלים, "העונה יש לנו פחות או יותר את אותם שחקנים שבעונה שעברה הגיעו לפלייאוף העליון. אני מקווה להגיע לשם, הדרך תהיה יותר קשה היות שלכל הקבוצות לא היו מחנות אימונים לבחירת שחקנים. אבל אני בטוח שנגיע לשם ושחיים סילבס יסיים את העונה בקבוצה. בשלוש השנים האחרונות היינו פעמיים בשישייה הראשונה ופעם אחת סיימנו מקום שביעי על הפרש של גול אחד. אז אני חושב שזה מאוד ריאליסטי, נשאף להגיע לאירופה. המשחקים שם לרוב נגד קבוצות בארצות שהן לא מעצמות כדורגל, אבל המפעל עצמו מאוד יפה".

האם הניצחון של מכבי פ"ת על האלופה נותן השראה: "זו קבוצה שמנוהלת על ידי אנשים מאוד חכמים. אני חושב שכל בעלי הקבוצות בארץ אנשים חכמים. רובם ככולם עם עור של פיל, אחרת אי אפשר להתקיים בתחום הזה. אני מאחל למכבי פתח תקווה את הטוב ביותר, אבל אני מקווה שנתברג בחלק העליון".

דור מלול מבוקש בבית"ר ירושלים: "אני לא חושב שהוא רוצה לעזוב את הפועל חיפה. הוא הקפטן, כבר חמש או שש שנים הוא מרגיש כאן מאוד טוב ואני לא חושב שהוא ישנה את דעתו. שמעתי שהם רוצים אותו, אבל לא שמעתי אותו אומר שהוא רוצה. אם הוא ירצה, אני לא אחזיק אף אחד בכוח, אבל אני לא מאמין שזה המצב".

מה חסר להפועל חיפה: "במשחק של אתמול, למשל, ההגנה הייתה מצוינת, עשתה שגיאה והמשחק נגמר. ההתקפה הייתה מצוינת אבל למרות שהגיעה לשישה-שבעה מצבים, לא הבקיעה. זה הסיפור בכדורגל. פעולה אחת טובה יכולה להפסיד או לנצח לך את המשחק. יש קבוצה טובה, שחקנים טובים, בואו נגיד שצריך לחכות כי זה מחזור ראשון".

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

מה קרה למחלקת הנוער: "הפועל חיפה באופן מסורתי מחזיקה 12 עד 15 שחקנים בסגל הבוגר מקבוצת הנוער, יותר מכל קבוצה אחרת בארץ. מינינו עכשיו את יניב כהן לנהל את המחלקה ואני בטוח שהוא ימשיך במסורת הזו. יותר חיפאים מגיעים לליגת העל דרך הפועל חיפה מאשר מכל קבוצה אחרת. מה שאנחנו עושים כרגע זה הגיוני. מנהלת הליגה בחרה בנו כאחת מהקבוצות הגדולות, זה לא היה אף פעם בתולדות המועדון. לא יודע את הפרמטרים לבחירה, אבל מתאר לעצמי שזה לפי הישגים, כמות קהל וכל מיני פרמטרים. לא חושב שהיה שם משהו לא כשר".

לסיום, כץ הוסיף: "ההישגים הכי גדולים של הפועל חיפה הגיעו דווקא בשנים האחרונות, שלקחנו את הגביע, אלוף האלופים, אליפות הנוער וגביע הטוטו. בשנים האחרונות אנחנו מנצחים בדרבי יותר ממה שמכבי חיפה מנצחים אותנו. אבל צריך להמשיך להשיג, אי אפשר לשים את זה בתור גביע בארון. אנחנו נמשיך להשיג".

צפו בהפסד של הפועל חיפה לבית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי