Sport1 Banner

"ההחלטות של השופטים מקצועיות, לאף אחד אין אינטרס אחר"

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, התראיין לתכנית הספורט של 103FM אחרי הטעויות הקשות במחזור הפתיחה של ליגת העל: "טעויות של השופטים מובילות לפגיעה בכיס שלהם. ז'וסואה לא יעמוד לדין"

(גודל טקסט)

מחזור פתיחת עונת 2020/21 בליגת העל הביא לשתי טעויות גדולות של צוותי השיפוט, למרות האפשרות לצפייה חוזרת באירוע ב-VAR. האירוע החריג יותר היה שהשופט לירן ליאני בחר שלא להרחיק את ז'וסואה מהפועל באר שבע אחרי ששלח מרפק לפניו של אלמוג כהן במהלך ה-2:3 על מכבי נתניה. בנוסף, מכבי תל אביב זכתה בפנדל לא מוצדק בהפסד 2:1 למכבי פתח תקווה, כשאיתן שמואלביץ' שרק לעבירה אחרי מגע קליל בלבד על ניק בלקמן בתוך הרחבה.

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, התראיין היום (רביעי) לתכנית הספורט של 103FM וניסה להסביר כיצד טעויות כאלה קורות בעידן ה-VAR: "ההחלטה על ז'וסואה לא טובה והוועדה המקצועית גם פרסמה את זה. אני מקבל את מה שאומרים על העניין בנתניה עם ז'וסואה. זו תכלית ה-VAR ופה שופט המסך קרא לשופט המרכזי והמליץ לו להוציא כרטיס אדום. זה מקרה יותר ברור. המקרה של שמואלביץ' עם הפנדל של מכבי ת"א הוא שונה. היה מגע. יש אנשי כדורגל שיגידו שהיה פנדל ויש כאלה שלא. אנחנו באיגוד חושבים שמדובר ברף מאוד נמוך ואנחנו לא מצפים לשריקות לפנדלים כאלה. אנחנו לא רוצים פנדלים כאלה".

האם השופטים לא חושבים 100% באופן מקצועי: "למישהו באיגוד יש אינטרס שהמשחקים לא ייערכו בצורה טובה? זה לא נכון כי זה פוגע בשכר של השופטים עצמם. הציפייה שלנו היא שהשופטים ישרקו לפי מה שהם רואים. הסירו דאגה מעל לבכם. ההחלטות מקצועיות, אני אומר את זה באחריות. היום שופט בליגת העל מרוויח כ-3,000 ש"ח למשחק. גם להיות ב-VAR או להיות שופט רביעי זה הכנסה. שופט שלא מצליח – לא משובץ, ואז הוא נפגע בכיס. איזה אינטרס יש למישהו לפגוע לעצמו בהכנסות?".

איתן שמואלביץ' | דני מרון

השמועות על יחסים לא טובים שלו עם יו"ר האיגוד, רונית תירוש: "כל מה שאומרים על שופט כזה או אחר שמקורב ליו"ר או אליי זה לא רלוונטי. היחסים ביני לבין רונית תירוש הם תקינים וטובים. הייתה לנו מחלוקת על עניין מסוים, דיברנו וליבנו את העניינים. דיברנו על הנושא ואנחנו מאוד מתואמים בכל ההיבטים כרגע באיגוד השופטים. העניין המקצועי הוא בסמכות הוועדה המקצועית, והם אמורים לטפל בזה כפי שהם רואים לנכון כפי שהם עשו בעונה שעברה.מהוועדה המקצועית מורכבת משופטי עבר מצטיינים – לירן וקסברגר, איתן תבריזי, אלון יפת. הם עוברים על ניתוחי המשחקיים ואחראיים בסופו של דבר על שיבוץ השופטים הטובים ביותר. המצב טוב מאוד היום באיגוד ואנחנו מטפלים בכל העניינים בתיאום ובשיתוף פעולה. אין שום בעיה שיכולה להשפיעה על התנהלות של שופט על המגרש. הדבר היחיד שצריך להנחות שופט משחק הוא לקבל את ההחלטות הנכונות".

"התחושה של ליאני אחרי העניין הזה הייתה לא טובה", המשיך טפר. "הוא אמר לרונית שהוא לא ישן כל הלילה והתנצל. זו תחושה לגיטימית ומובנת".

האם ז'וסואה יעמוד לדין ויורחק על סמך צילומי הטלוויזיה: "אין אפשרות להעמיד את ז'וסואה לדין על סמך צילומי הטלוויזיה כי מבחינת תקנון השופט ראה את האירוע ב-VAR והחליט את מה שהחליט. אם אין לנו סמכות תקנונית לעשות זאת אנחנו לא יכולים להמציא את החוק. הפאנל המקצועי לא מכריע בנושא העמדות לדין. לו היה סעיף שמאפשר את זה, יכול להיות שתובע ההתאחדות כן היה מעמיד לדין, אבל כרגע אין חיה כזו. זה גם לא במגרש של איגוד השופטים. אנחנו רק לוקחים אחריות על הטעות הקשה שהייתה במשחק הזה ואני מקווה ומאמין שהיא לא תקרה יותר העונה".

רונית תירוש
רונית תירוש | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי