שחקני בית"ר לאוחנה: "הציעו שנשלם את הקנס תמורת ארוחות"

אלי אוחנה עם משה חוגג
אלי אוחנה עם משה חוגג | דני מרון

השיחה בין נציג המועדון לשחקנים, על רקע הקנס שהושת, נחשפת לראשונה. היו"ר הבהיר: "ההנהלה תומכת בבעלים". השחקנים: "תנאים של מועדון קטן". ורד, עטר וקריאף שוחחו עם חוגג, גרסיה לוחץ לעבור לא.א.ק אתונה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

למרות שעלו אתמול (חמישי) לאימון הערב של הקבוצה, שחקני בית"ר ירושלים מתכננים להיאבק בהחלטה לקנוס אותם.

מעבר לרצון להגיע להסדר מבלי להשבית את האימונים, מתברר כי המאבק החל עוד קודם – בשיחה שהתקיימה שלשום בין משה חוגג לנציגי השחקנים. השיחה נערכה על רקע הודעת בית"ר ירושלים לפיה בעקבות ההפסד לאלבניה תקצץ ההנהלה 20 אחוז משכרם. ההודעה הזאת הגיעה במקביל להודעה על פיטורי רוני לוי ולכן הפכה לשיחת היום בשלב מאוחר יותר. תזמון השיחה הגיע על רקע העובדה שמשכורות השחקנים נכנסו אתמול ואלה הבינו כי ההנהלה עומדת מאחורי ההודעה שלה.

כעת מתברר כי השיחות התקיימו ביומיים האחרונים גם עם משה חוגג וגם עם אלי אוחנה. השיחה אתמול עם אוחנה הייתה קשה מאוד ונסובה סביב השיחה המוקדמת יותר שערכו נציגי השחקנים עם חוגג, שלשום. בשיחת הועידה נכחו אלירן עטר, עידן ורד, אופיר קריאף ואיתמר ניצן והיא היוותה הכנה לקראת השיחה השניה שנערכה אתמול ובה נכח אלי אוחנה עם כל שחקני בית"ר.

"אתם צריכים להבין שכל ההנהלה תומכת בבעלים", אמר אתמול אוחנה לשחקנים ההמומים, שלא הבינו מדוע הזכיר זאת בשיחה. "אוקיי, זה צפוי", השיב אחד מהם. "אבל או שנעשה את זה יפה, או שנצטרך להגיע תביעה נגד המועדון. אין לנו כוונה להחרים אימון, זה לא על הפרק". אוחנה, שהבין כי הקבוצה לא תשבות, השיב: "תנסו לדבר עם חוגג". השחקנים השיבו: "דיברנו כבר עם חוגג, הוא לא הסכים. אין פה תנאים, יש פה תנאים של מועדון קטן". אוחנה היה המום מהדברים ששמע. "אין ארוחת צהריים. אתה יודע שאמרו לנו שנשלם את הקנס ויחזירו לנו את הארוחות?", הטיח אחד השחקנים בשיחה. 

אלי אוחנה
אלי אוחנה | אבשלום ששוני

הדברים האלה נאמרו על רקע העובדה שלאחרונה בית"ר ביטלה את הארוחה בין האימונים. "בשיחה עם חוגג הסבירו לנו שהכסף לא יחזור", הסביר אחד השחקנים ואמר: "באחת השיחות שלנו איתם הבהירו לנו שנשלם את הקנס, ואז יחזירו לנו את הארוחות. צריך להבין שאנחנו לא מממנים את המועדון". 

שחקנים כמו דן איינבינדר וטל בן חיים, שבדרך כלל נחשבים לחלק מנציגי השחקנים, לא הוזמנו לשיחה מאחר שלא שותפו במשחק באלבניה. בבית"ר הבהירו כי הם לא ישלמו את הקנס, שיושת רק על שאר השחקנים. כעת, אלה יערבו את ארגון השחקנים. "זה בושה וחרפה שלקחו לנו כסף. אני מסכים שהמשחק היה נורא, אבל באיזו זכות קונסים אותנו? אם אתה מנצח, אתה מקבל בונוס?", אמר אחד משחקני בית"ר.

"זה היה צפוי שיקצצו אחרי שהוציאו הודעה לתקשורת, אבל חשבנו שמישהו יודיע לנו קודם", הסביר אחד מהם. "אנחנו לעולם לא נשבור את הכלים. חדר ההלבשה זה דבר קדוש, אבל אסור שיפגעו בנו. שחקנים דיברו בחדר ההלבשה שהסיפור הזה קרה לפני ארבע שנים, בתקופת טביב. אז ארגון השחקנים פנה להתאחדות ופסקו שצריך לשלם, אז יש לנו תקדים ביד. אבל שוב, אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו הולכים לפיצוץ".  

עידן ורד, אלירן עטר
עידן ורד, אלירן עטר | דני מרון

אוחנה היה זה שנכח בשיחה הסוערת אתמול, כיוון שבמועדון מאמינים שלו יש את ההשפעה הגדולה ביותר על השחקנים. עוד לפני השיחה, ורד הודיע לשחקנים כי מבחינתו הוא לא היה רוצה ללכת לפיצוץ עם ההנהלה ואף אחד מהם לא התנגד. רק אחר כך הם עלו לאימון.

כזכור, לאחר פיטורי רוני לוי נחשף בספורט1 המכתב ששלח המנכ"ל מוני ברוש לשחקנים. "בעקבות התצוגת המביישת במשחק המוקדמות אשר התקיים מול קבוצת טאוטה האלבנית, שאינה עומדת בכל קריטריון מקצועי או אחר אליו מכוון המועדון, הפגיעה הכלכלית הקשר והפגיעה במוניטין במועדון בשל ההדחה המוקדמות בנסיבות כאמור, החליטה הנהלת המועדון על הטלת קנס בשיעור של 20 אחוז משכר חודש אוגוסט, לו זכאים כל השחקנים אשר נטלו חלק במשחק", לשון המכתב. עוד נכתב כי "עונש זה מוטל בלב כבד, לאחר לבטים לא מבוטלים. בשל התחושות הקשות המלוות אותנו בעקבות התצוגה המקצועית הנוראית של הקבוצה במשחק כאמור, אשר אינה יכולה לעבור לסדר היום כאילו כלום".

מכתב הקנס של בית"ר לשחקנים
מכתב הקנס של בית"ר לשחקנים | ספורט1

בנושא אחר: בבית"ר אישרו את הפרסום אתמול בבוקר, לפיו משה חוגג ימריא לדובאי על מנת להיפגש עם משקיעים. כזכור, אמש אישרו גורמים הקשורים לעסקה לספורט1 את הדיווח בחדשות 24 בערבית, לפיו קבוצת משקיעים מאיחוד האמירויות מתכוונת להשקיע במועדון. יחד עם זאת, במועדון הבהירו כי בשלב זה לא מדובר במכירת המועדון.

"יש מועדונים בכל אירופה שהשקיעו בהם כסף", אמרו גורם במועדון. "אין שום סיבה שאם אנשים רוצים לתרום, לא ניתן להם". יחד עם זאת, במועדון היה מי שהעריך אתמול שגם האוהדים ישמיעו את דעתם בנושא. "יש להם תמיד דלת פתוחה אצלנו, אבל שוב – לא מדובר במכירת במועדון. הם מוזמנים להשמיע את דעתם בכל עת".

ומה בנוגע לליוואי גרסיה? השחקן מחזיק בהצעה מפתה מא.א.ק אתונה, במסגרתה ישלמו היוונים כ-2.5 מיליון יורו עבור 60 אחוז מהכרטיס. ביממה האחרונה ביקש סוכנו של השחקן להיפגש עם הנהלת בית"ר ירושלים בניסיון לקדם את האפשרות שיעבור ובקרוב מאוד תיערך פגישה בין חוגג וראשי המועדון לבין השחקן, שלוחץ כעת לעבור. בבית"ר ירושלים הבהירו כי נכון לעכשיו ההצעה מאתונה היא הרצינית ביותר, כשגם אולימפיאקוס מביעה עניין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי