דור ג'אן לא יעבור לקבוצה בארץ בתנאים שסוכמו על שחרורו לחו"ל

החלוץ הלוהט של בני יהודה, שכבש גם ב-2:2 נגד מכבי ת"א ועתידו לוט בערפל, יעזוב ללא תמורה רק אם תגיע הצעה מעבר לים. תחושת פספוס במועדון למרות התיקו נגד האלופה: "יכולנו לנצח". ניסיון לדחוף את מורי לנבחרת

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה סיימה אתמול (שבת) ב-2:2 דרמטי מול מכבי תל אביב, ואם הקבוצה יצאה בתחושת פספוס בתוצאה שכזו מול האלופה – אלה הן בשורות טובות. הכתומים הובילו החל מהדקה ה-21 בזכות שער נהדר של דור ג'אן, אך ספגו מהפך בזק בדקות 80 ו-83. למזלם, נגיחה מצוינת של אליסון דוס סנטוס בדקה ה-89 קבעה שוויון וחלוקת נקודות.

כעת, הקבוצה משכונת התקווה עם ארבע נקודות במאזנה אחרי שני מחזורים, בהחלט לא רע, בטח כשאתה פוגש את מכבי ת"א באחד מהמשחקים. עם זאת, כולם יצאו עם תחושה שהניצחון היה בידיים: "יכולנו לנצח, מבאס מאוד לקבל שני שערים תוך שלוש דקות. במחצית השנייה שחקנים נגמרו, לא עמדנו על הרגליים. קשה שמניעים עליך את הכדור כל המשחק, אבל בסוף גם תיקו זו תוצאה טובה. בנינו סגל חזק ועמוק ועוד יגיע חיזוק נוסף, יש לנו קבוצה טובה", אמרו גורמים בבני יהודה.

במועדון היו מי שהעבירו ביקורת על המחליפים, ובעיקר על כך שעמית זנטי העדיף לבעוט ולא מסר למוחמד גדיר שהיה במצב טוב עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-93 במצב של 2:2 ופחות מדקה וחצי לשריקת הסיום. בסך הכל, במועדון היו מרוצים מההופעה, מהביטחון איתו שיחקו השחקנים ומתכנית המשחק שעבדה כמו שצריך.

אליסון דוס סנטוס
אליסון דוס סנטוס | אריאל שלום

בקבוצה ממשיכים לחפש בלם ושחקן התקפה נוסף. מי שקיבל מחמאות אתמול היה דור ג'אן, שכבש שער עם סיומת נהדרת אחרי בישול גדול של דן מורי והמשיך את היכולת הטובה מה-0:3 על בני סכנין במחזור הראשון, שגם בו הוא כבש. "לדור מספיק מצב אחד כדי להבקיע, הוא לא מחמיץ", שיבחו במועדון.

עתידו של ג'אן בבני יהודה עדיין לא ברור. הוא הביע את רצונו בפני המועדון לעבור לחו"ל, וכזכור, בקשתו נענתה והוא קיבל הבטחה שישוחרר לקבוצה מעבר לים ללא תמורה (עם אחוזים ממכירה עתידית). עם זאת, הקבוצה לא תשחרר אותו באותם תנאים לקבוצה בארץ וידרשו עליו דמי העברה, כאשר בית"ר ירושלים והפועל באר שבע (בשלב מוקדם יותר) הוזכרו הקיץ כמי ששמות עליו עין. מכבי חיפה, שמחפשת חלוץ, מעדיפה שחקן שיגיע בהעברה חופשית.

גורמים בבני יהודה מנסים לדחוף לזימונו של דן מורי לנבחרת, דבר לו הבלם מצפה כבר תקופה ארוכה. השחקן מציג יכולת גבוהה גם מתחילת העונה הזו וגם בשתי העונות הקודמות, וחש תסכול על כך ש"שכחו אותו" מכיוון שהוא לא משחק בקבוצה גדולה. אתמול הוא העביר מסר כשבראיון שלאחר המשחק אמר בנושא אי זימונו: "אני בין 12 הבלמים הטובים בישראל? אם כן, זה עונה על הכל כי זה מספר הבלמים שהזמינו".

דן מורי, דור ג'אן
דן מורי, דור ג'אן | אריאל שלום

עמית כהן, שהצטרף לבני יהודה בהשאלה לעונה עם אופציית רכישה מהפועל רעננה, ערך הופעת בכורה בקבוצה ושיחק 90 דקות. "קודם כל, כיף מאוד לחזור לבמה המרכזית בליגת העל ולמועדון מאוד מכובד, שעשה דברים יפים בשנים האחרונות, ועוד במשחק כזה נגד הקבוצה אולי הכי טובה בארץ. מהרגע הראשון נתנו לי להרגיש בבית ואני מאוד מודה לכולם, לצוות ולשחקנים", אמר המגן הצעיר. 

על המשחק עצמו: "אני חושב שבאנו עם תכנית משחק מאוד ברורה והיא גם עבדה לנו טוב ברוב דקות המשחק. הצלחנו לכבוש, להוביל ולשמור על היתרון. היינו צפופים ומכבי ת"א כמעט לא הגיעה למצבים, וגם כשהגיעה אז היה לנו מזל והם החמיצו עד הדקה ה-80, שם הייתה לנו קצת התרופפות. ידענו מהר להרים את עצמנו ולחזור. הראינו הרבה אופי ואלה דברים שניקח איתנו להמשך העונה".

לקראת הפועל כפר סבא ביום שני הבא: "זה משחק שאנחנו חייבים לנצח. נכין את עצמנו הכי טוב כבר מהיום מבחינה מנטלית, פיזית וטקטית. אני בטוח שהצוות יכין אותנו בצורה הכי טובה שאפשר ונבוא לנצח".

בן ביטון, עמית כהן | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי