משרד הבריאות מקשיח תנאים. רזבוזוב: "השחקנים לא מסכנים אף אחד"

ניקיטה רוקאביצה, יונתן כהן, עידן ורד, עומרי אלטמן | ספורט1

ח"כ מיש עתיד, שפעל מאחורי הקלעים יחד עם שר הספורט להחזרת הכדורגל, בראיון לספורט1. שחקנים ומאמנים יידרשו לבידוד, סנקציות חמורות יינקטו נגד אלו שייתפסו מבלים מחוץ לבית

(גודל טקסט)

ההחלטה להחריג את הכדורגל מהסגר שעומד להתרחש במשק התקבלה בהערכה רבה בקרב בעלי הקבוצות בליגת העל. חלק מבעלי הקבוצות הודו אתמול לשר חילי טרופר ולח"כ יואל רזבוזוב על המאמצים להחזרת הכדורגל, אך במנהלת הדגישו כי הדבקה נוספת עלולה ליצור בעיה, שכן לוח הזמנים עד סיום העונה צפוף.

לשם כך, הנהלים בנוגע לקבוצות הכדורגל יוחמרו: יושם דגש רב יותר על לבישת מסיכות, בעלי תפקידים לא יוכלו להסתובב בשטח או לרדת לכר הדשא ללא הגנה, גם מאמני הכדורגל ואנשי הצוות המקצועי יידרשו לבידוד וסנקציות חמורות יינקטו כלפי מועדונים ושחקנים, שיתפסו מבלים מחוץ לבית.  

"משרד הבריאות התנגד להחזרת הכדורגל מטעמים של נראות", אמר הבוקר ח"כ רזבוזוב ממפלת יש עתיד לספורט, "הם לא רצו שיראה כאילו מפלים ענפים אחרים, שגם בנושא שלהם אנחנו מקיימים דיונים כל הזמן בניסיון למנוע את סגירתם".

יואל רזבוזוב |

מה קרה בשעות האחרונות, עד ההחלטה?

"הפעלתי לחץ מאוד אינטנסיבי. פניתי באופן אישי לפרופסור איתמר גרוטו ובסופו של דבר אנשי משרד הבריאות הבינו שהספורט באמת לא מזיק".

הם חששו ששרשרת ההדבקה תגיע לשחקנים?

"השחקנים לא מסכנים אף אחד, הם מקצוענים, נמצאים בקפסולות ונותנים נחת לאנשים שיושבים בבית וצמאים לקצת שפיות. יש פה ליגות מקצועניות, נבחרות, מפעלים אירופאים. אנחנו לא יכולים לעצור את כל זה. חייבים לתת לליגות ולנבחרות להמשיך בפעילות. אני חושב שזה מה ששיכנע בסוף את משרד הבריאות".

יש סיכוי שהקהל יחזור למגרשים בהמשך?

"לגבי הקהל – היה אמור להיות השבוע דיון שיזמתי בנושא, אבל בגלל המצב החלטתי לדחות אותו. אין ספק שבסוף הסגר עלינו לבחון באופן מיידי החזרת קהל למגרשים במתווה מסודר. בהרבה מאוד ליגות באירופה כבר גיבשו מתווה להחזרת הקהל. בחלק מהמדינות הקהל כבר חזר באופן חלקי. הנושא הזה בהחלט על הפרק ואנחנו בוחנים אותו ומדברים עליו כל הזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי