שביט זועם על המנהלת: "אתם נורמליים? דברים כאלה יכולים לפרק קבוצה"

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

בבני סכנין רותחים: המאמן תקף ב-103FM את ההחלטה לקיים את המשחק בנתניה: "איך אפשר לשלוח קבוצה שלא מתעסקת בכדורגל? אם אני על הקווים, אין סרט שמתפרקים ככה". הדובר מונדר חלאילה: "המנהלת השתמשה בנו"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

הרוחות בבני סכנין עדיין סוערות בעקבות התבוסה 7:0 נגד מכבי נתניה. יממה לאחר המשחק, במועדון ממשיכים לסמן את מנהלת הליגות כאשמה העיקרית בכך. הערב (שלישי) המאמן אלדד שביט והדובר, מונדר חלאילה, סיפרו בהרחבה בתוכנית הספורט של 103FM מה קרה בשעות שקדמו להתמודדות ומדוע לדעתם המשחק לא נדחה פעם נוספת.

מונדר חאלילה פתח את דבריו: "אנחנו יכולים לעשות הרבה דברים, אבל אנחנו משתדלים להיות לא אנרכיסטים. זאת סיטואציה אבסורדית ובלתי אפשרית. בין השעה 12:00 עד 16:30 נציגים במשרד הבריאות הטיפו  לשחקנים ואמרו להם 'אל תלכו לשחק ותשהו בבידוד' ומצד שני המנהלת מפצירה בנו להגיע למשחק. מצד שלישי הנמהלת טוענת שההחלטה היא של משרד הבריאות, אני לא יכול להבין כזה דבר".

"סכנין הייתה כבשת הרש של המנהלת, כדי להמשיך את הליגה כאשר ניהלה מו"מ מול משרד הבריאות על מנת להחריג את המשחקים של ליגת העל, המנהלת פשוט השתמשה בנו. בינם ובין עצמם הם האמינו שלמשחק הזה היה אסור להתקיים גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה בריאותית".

"התקשרו לשחקנים, למנכ"ל ולעוד שבעה או שמונה שחקנים. תיכנסו רגע לנעליים שלנו – שעתיים למשחק המנהלת אומרת תגיעו, משרד הבריאות אומר לנו אל תגיעו. אתה עומד בין לבין ואתה מנסה להרים את המורל של השחקנים מצד שני אתה לא מאמין שאתה שצריך לקיים את המשחק, זו סיטואציה בלתי אפשרית, כנראה נפלנו קורבן של משרד הבריאות".

שחקני בני סכנין מאוכזבים | מאור אלקסלסי

את גמר גביע הטוטו נגד מכבי ת"א דווקא לא הסכימו לדחות: "לא היו מאומתים באותה תקופה שבאו בחיכוך מלא עם השחקנים. השוער שלנו ישב ליד השחקנים וגם המאמן בחדר סגור, בין חמש עד עשר דקות, הסיטואציה היא יותר חריפה".

לא משנה מה, לקבוצה אסור להפסיד 7:0: "נכנסנו להפסקה במחצית וניסינו להרים את המורל, אבל אני חושב שאם אנחנו מסתכלים טוב על מה שקרה ורואים את התוצאה, זה היה יכול להסתיים 10:0 או 20:0. שחקנים שיחקו באפלה".

היו"ר אבו יונס יעזוב את המנהלת: "אבו יונס פגוע באופן מוחלט ועמוק. הוא כמה שנים בעולם של הכדורגל. גם אני בתחושה מאוד קשה, אתמול הוכחתי שאני לומד כל יום דבר אחר. הייתי אולי צריך להיות יותר תקיף ולומר לא לעלות למשחק כי אנחנו לא מסכנים את השחקנים שלנו ואת שחקני היריבה".

האזינו למונדר חלאילה

בעקבות השיחה עם הדובר, שביט עלה לשידור וביקש להסביר את חומרת הסיטואציה: "במשך חמישה ימים יש אצלנו הכל, למעט אווירה של כדורגל במועדון. יש אווירה של פחד, שחקנים מגיעים לאימון כשכל אחד חשוד בקורונה. רק אחרי שאני יצאתי חיובי עשו בדיקות, אבל ראמי השוער שלנו יום לאחר הבדיקות נמצא חיובי. כולם היו איתו, אנשים נסעו איתו ברכב סגור, היו איתו באסיפה, המאמן שוערים הסתודד איתו. עכשיו קנדיל לא מרגיש טוב, זה מדבק הדבר הזה. איך אפשר לשלוח קבוצה שלא מתעסקת בכלל בכדורגל? מתקשרים אליי ביום המשחק ממשרד הבריאות ואומרים לי 'אותנו בכלל לא מעניין המשחק. אני לא יודע מה זה נבדל! אתם צריכים להיכנס לבידוד'".

המנהלת אמרה שכולם בסדר חוץ מהשוער: "יכולים להגיד מה שהם רוצים. יש אמת אחת, יש הקלטות, הודעות SMS ומה שאתם רוצים כדי לאמן את העניין. שולחים קבוצה בלי מאמן, אין אווירה של כדורגל. מה כבר היה קורה אם היו דוחים את המשחק הזה בשבוע?".

את גמר גביע הטוטו דחו: "זה לא הסיפור בכלל. בינתיים הקבוצה הראשונה בליגת העל שסבלה מקורונה זו בני סכנין ולא דיברנו מילה. אצלנו מרון (גנטוס) ואוטין הראשונים שחלו בליגת העל. מכבי ביקשה לדחות בגלל אירופה".

מוחמד אבו יונס
"פגוע באופן מוחלט ועמוק" | מאור אלקסלסי

המאמן המשיך והבהיר את השלכות החלטתה של המנהלת: "אלה דברים שיכולים לפרק קבוצה. הסיטואציה מאוד מאוד קשה. זה נכון שיש עוד עונה שלמה ואגיד דבר כזה: הקבוצה הזאת שווה פי 50 ממה שהיא מציגה. היא זקוקה לחיזוק של שלושה שחקנים, ואנחנו במו"מ עם שני זרים וישראלי אחד שיהפכו את הקבוצה לטובה וראויה. שחקנים הקריבו, הסתכלתי על המשחק והיה בא לי לקפוץ מהמרפסת. אתם נורמליים? מישהו בכלל היה אכפת לו מכדורגל? הדברים שהכי חשובים בכדורגל התמוססו מול העיניים ולשקם את זה, זה לא פשוט. ואני רק עוד שבוע אוכל לחזור לקבוצה, אם לא אצא חיובי".

"אני אוהב את הקבוצה שלי ורק עד לפני שבועיים היינו סוג של הפתעה, עשינו עבודה מעולה בגביע הטוטו והתחלנו את העונה לא טוב נגד בני יהודה, אבל עשינו עבודה ואם אני נמצא ב-100% באימונים ועומד על הקווים, אין סרט בהיסטוריה שאנחנו מקבלים דבר כזה בפנים ויש התפרקות כזאת".

האזינו: אלדד שביט עלה להתקפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי