הפאניקה בכדורגל הישראלי: החלטת הממשלה בנוגע לסגירת נתב"ג

נתב"ג | REUTERS/Rami Amichay

במקביל לניסיון לאפשר לקבוצות להתאמן, הקבוצות לחוצות: החלטת הממשלה תכריע האם זרים יוכלו לנחות בזמן הסגר, כשהחלון ייסגר עוד לפני סיומו. במנהלת לוחצים. ומה עם הישראלים שרוצים לצאת לחו"ל? 

(גודל טקסט)

מספר לא מבוטל של שחקנים ישראלים יצאו לאירופה והפכו ללגיונרים בשבועות האחרונים, אבל במנהלת הליגות ובהתאחדות לכדורגל נרשם מתח עצום לקראת החלטת הממשלה בנוגע לעניין מרכזי אחד: אופן סגירת נמל התעופה בן גוריון. הדבר אמור להשפיע על שני עניינים עיקריים: חתימת שחקנים ישראלים בקבוצות בחו"ל וחתימת שחקנים זרים בקבוצות ישראליות.

"ההחלטה הסופית תתקבל כנראה עוד הלילה, נמתין לה ואז נדע כיצד לפעול", אמרו במנהלת, שם ערוכים למצב שבו קבוצות רבות ימחו על הפגיעה בתחרותיות: הקושי בהחתמת זרים וגם מכירת שחקנים לחו"ל בזמן שנותר, זאת לצד העובדה שקבוצות לא יוכלו להתאמן. "המזל הוא שבשבוע שאחרי סוכות אין משחקים עד שבת, כך קבוצות יוכלו להתאמן וזה יפגע בתחרותיות באופן חלקי, ולא באופן מלא", אמר אחד מבעלי הקבוצות. 

אז מה בנוגע לנתב"ג? על פי ההערכות, ייתכן שטיסות נכנסות יוכלו לנחות בישראל, תחת מגבלות מסוימות שיוטלו על הנוחתים. העניין הזה עשוי להסדיר, לפחות באופן מסוים, הגעת שחקנים זרים לישראל. יחד עם זאת, חלק מהחברות הזרות עשויות לבטל טיסות רבות וזאת בשל העובדה שהטיסות שינחתו בישראל יחזרו ריקות, מה שיפגע ברווחיות הכלכליות שלהן – דבר שעשוי ליצור בעיה בכל הנוגע למציאת טיסות לארץ.

בנוגע לשחקנים הישראלים שרוצים לחתום בחו"ל – חלון ההעברות בישראל ייסגר ב-12 באוקטובר, אבל במקומות שונים באירופה הוא ייסגר קודם לכן. כך למשל, חלון ההעברות בקפריסין נסגר לפני מספר ימים. החלון בבולגריה ייסגר ב-5 באוקטובר, כלומר לפני סיום הסגר, וכך גם במדינות כמו יוון, ספרד, טורקיה, פולין, סקוטלנד, איטליה וגרמניה. בהולנד ייסגר החלון יום אחרי, ממש כמו בישראל. מדינה נוספת שתסגור את שעריה באותו יום היא איחוד האמירויות, אליה אמור לעבוד דיא סבע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי