מוני ברוש לספורט1: "סגירת הכדורגל – אסון כלכלי ומקצועי"

אלי אוחנה , מוני ברוש
אלי אוחנה , מוני ברוש | דני מרון

מנכ"ל בית"ר בראיון על השלכות הסגר: "נזדקק לתקופת אימונים נוספת לפני שחוזרים". אזולאי ינסה למצוא קבוצה באירופה תחת הסגר, אחרת הוא עשוי לחתום בהפועל ת"א. הגעת אחד הזרים עשויה להתעכב. מחר: משחק באשדוד

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

רק השבוע בבית"ר ירושלים עוד דיברו על הכושר הטוב של מיכאל אוחנה ועל הציפיות לקראת המשחק מול קריית שמונה. כמה שעות אחרי, בשיא ההכנות של הקבוצה לקראת המשחק הראשון שייערך מזה למעלה מחודש, מליאת הממשלה הודיעה על הסגר הצפוי ובמועדון נערכים לאפשרות שלא ישחקו יותר מחודש וחצי. "עד אתמול אמרנו שצריך יהיה למצוא פתרון למצב, אבל זאת כבר לא החלטה של המנהלת", אמרו שחקנים בקבוצה. "עכשיו ניתן רק לקוות שיתנו לנו להתאמן החל ממחר". בינתיים, בעקבות דחיית המשחק נגד ק"ש, בית"ר קבעה הערב (חמישי) משחק אימון נגד מ.ס. אשדוד, שייערך מחר בעיר הנמל בשעה 9:00 לפני כניסת הסגר ואחריו השחקנים ייכנסו לבידוד.

מנכ"ל בית"ר ירושלים, מוני ברוש, אמר לספורט1: "חייבים להחריג את הכדורגל בליגת העל גם אם הסגר יהיה הרמטי יותר. בתקופה הזאת, הכדורגל יכול לעזור לאנשים שנמצאים בסגר בבית לשמור על שפיות". ברוש התייחס לאפשרות שהאימונים יתקיימו במתכונת הנוכחית והוסיף: "ראוי לציין שהשחקנים במילא נמצאים בבידוד ומגיעים רק לאימונים שנערכים תוך כדי ההקפדה על ההנחיות. המשחקים מתקיימים ממילא ללא קהל".

"אין ספק שמדובר באסון כלכלי ומקצועי", המשיך ברוש. "עצירת הליגה תגרום לשיבוש אדיר בעונה הנוכחית זאת מכיוון שנזדקק לתקופת אימונים נוספת לפני שחוזרים. השכל הישר אומר שהספורט לא צריך להיפגע כיוון שהוא עמד בתקנים המחמירים ביותר של משרד הבריאות וממשיך לעשות זאת בצורה נהדרת".

מוני ברוש
מוני ברוש | אתר רשמי

בנוסף, בבירה מוטרדים מהעובדה שהקבוצה הודחה מאירופה. הסיבה לכך היא פשוטה: כבר לא רק אבדן הכנסות, אלא העובדה שבמקרה שבו הקבוצות לא יוכלו להתאמן, לקבוצות כמו הפועל באר שבע, מכבי חיפה או מכבי תל אביב, למי מהן שתעפיל כמובן לשלב הבא (מכבי תל אביב תמשיך להתאמן בכל מקרה, כי גם אם תודח תשחק בליגה האירופית) יהיה יתרון משמעותי על שאר הליגה.

בחזרה לאוחנה. בקבוצה מרוצים מאוד מההתקדמות שעושה הקשר גם באימונים ויש ציפיות גדולות ממנו להמשך. בשיחה נוספת שנערכה עם נציגי שלומי אזולאי הובהר למועדון כי הוא לא רוצה להישאר במועדון. סוכנו אדם קידן מנסה למצוא לו קבוצה באירופה, בצל הסגר הקיים שעשוי להקשות על כך. אחת האפשרויות היא שאזולאי יסכם בקבוצה אחרת באירופה ויעבור אליה רק לאחר הסגר. אפשרות נוספת: יחתום בהפועל תל אביב או בקבוצה אחרת בישראל אם לא יצליח למצוא קבוצה בשבועיים הקרובים.

במידה ויוטל סגר הרמטי על נתב"ג החל מהלילה (כרגע נראה שטיסות נכנסות יותרו בשלב הראשון), לבית"ר תהיה בעיה להנחית את הקשר הברזילאי מתאוסיניו בשבוע הבא. סנטיאגו אוקמפוס אמור לנחות מחר, אך ההחלטה לגבי נתב"ג עשויה לשנות את התכניות משום שצפויות גם ביטולי טיסות ברחבי העולם.

שלומי אזולאי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי